کمیسیون تجارت فدرال به شرکت‎های سونی، نینتندو و مایکروسافت در موردضمانت‎نامه‎های غیر قانونیشان هشدار داد - تکفارس 
کمیسیون تجارت فدرال به شرکت‎های سونی، نینتندو و مایکروسافت در موردضمانت‎نامه‎های غیر قانونیشان هشدار داد - تکفارس 

کمیسیون تجارت فدرال به شرکت‎های سونی، نینتندو و مایکروسافت در موردضمانت‎نامه‎های غیر قانونیشان هشدار داد

پوریا اسدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 10:30
کمیسیون تجارت فدرال به شرکت‎های سونی، نینتندو و مایکروسافت در موردضمانت‎نامه‎های غیر قانونیشان هشدار داد - تکفارس 

ماه گذشته، FTC (کمیسیون تجارت فدرال) نامه‌ای را به شش شرکت ارسال کرد که به آنها اطلاع می‌داد ضمانت‌هایی که برای محصولات‌شان در نظر می‌گیرند، قوانین ایالات متحده را نقض می کند. اگرچه بعضی از موارد استثنائی تحت قانون گارانتی Magnuson-Moss مصوبه  ۱۹۷۵ وجود دارد، اما لغو کردن ضمانت برای اینکه مشتری از یک قطعه مشخص شده استفاده نکرده و یا از خدمات تعمیر غیر رسمی بهره برده به طور کلی مجاز نیست. FTC از شش شرکت برای تغییر مفاد گارانتی درخواست کرد –  مانند اینکه برخی از قطعات یا خدمات واجب بوده و لطمه‌ای به قرارداد ضمانت‌نامه مورد نظر نمی‌زند. آژانس نمی گوید که کدامیک از شرکت‌ها نامه را دریافت کرده‌اند، اما وب سایت مادربرد درخواست استفاده از قانون آزادی اطلاعات را مطرح کرد و دریافت که سونی، مایکروسافت، نینتندو، هیوندای، اچ تی سی و ایسوس دریافت کنندگان این نامه بوده‌اند.

هر شرکت نامه‌ای مشابه دریافت کرده است. در این نامه‌ها ذکر شده: “زبان گارانتی به مصرف کننده اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که مصرف کننده برای استفاده از پوشش گارانتی نیاز به خرید یک محصول یا خدمات مشخص شده توسط نام تجاری، یا نام شرکت خاصی را دارد به همین ترتیب فریبنده و ممنوع است” این در تضاد با قانون گارانتی Magnuson-Moss است که در هریک از صمانت‌نامه‌ها ذکر شده است.

در مورد هیوندای، این نامه یادآور می شود: “استفاده از قطعات اصلی هیوندای لازم است تا شرایط استفاده از ضمانت نامه‌های کارخانه‌ا‌ی هیوندا و هرگونه ضمانت نامه توسعه یافته دیگری دست نخورده باقی بماند”. و برای مایکروسافت، FTC به کلماتی اشاره می‌کند که علیه استفاده‌ی هرکسی به غیر از مایکروسافت برای تعمیر یک ایکس باکس وان هشدار می دهد. علت ارسال نامه برای نینتندو این بوده که در ضمانت نامه‌ی خود اعلام کرده اگر این محصول “با محصولاتی که از طریق نینتندو به فروش نرسیده یا مجوز این شرکت را نداشته باشند، استفاده شود” از صمانت ساقط می‌شود و در مورد سونی جمله‌ای در ضمانت نامه را  برجسته کرده که بیان می کند که مهر و موم ضمانت PS4 نمی تواند “تغییر، نقض و یا حذف شود.”.

این شرکت ها ۳۰ روز از زمانی که نامه‌ها برای تغییر موارد مورد نظر فرستاده شده اند، وقت دارند. پس از آن FTC دوباره سیاست‌های ضمانتی آن‌ها را بررسی می کند. اگر این شش شرکت ضمانت‌نامه‌های خود را مطابق قانون تغییر ندهند ، FTC می گوید که می تواند اقدام قانونی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید