شرکت Lyft سی دستگاه اتوموبیل خودران را در لاس‌و‌گاس به کار گرفت - تکفارس 
شرکت Lyft سی دستگاه اتوموبیل خودران را در لاس‌و‌گاس به کار گرفت - تکفارس 

شرکت Lyft سی دستگاه اتوموبیل خودران را در لاس‌و‌گاس به کار گرفت

پوریا اسدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:45
شرکت Lyft سی دستگاه اتوموبیل خودران را در لاس‌و‌گاس به کار گرفت - تکفارس 

اگر شما در لاس وگاس زندگی می‌کنید، اکنون می توانید احساس رانندگی در اتوموبیل‌های خودران را تجربه کنید: شرکت Lyft اعلام کرده است که ۳۰ اتوموبیل خودران در سطح شهر به کار گرفته است. این شرکت در اواخر سال گذشته در بوستون وسایل نقلیه خودران اشتراکی خود را به کار گرفت و در ماه ژانویه این خودروها به مردم در نمایشگاه (CES) در لاس وگاس سواری دادند. با این حال، بر خلاف پیش‌نمایش آن در CES، این ۳۰ وسیله  نقلیه برای استفاده‌ی عموم است و بله، شما می توانید آنها را مانند هر ماشین دیگری از طریق برنامه فرا بخوانید. البته شما باید جزو داوطلبان باشید تا فرصتی برای سوار شدن بر روی آن داشته باشید، پس اگر هنوز به فناوری کامل اعتماد ندارید، نگران نباشید.

وسایل نقلیه Lyft که در زمان CES مورد استفاده قرار گرفت، خودروهای BMW با تکنولوژی خودران توسط شرکت مستقر در پیترزبورگ، Aptiv بود. آنها با LiDAR، تعداد ۱۰رادار، یک دوربین سه فوکوسه، دستگاه‌های مختلف مکان‌یاب و داده‌های مربوط به چراغ‌های راهنمایی مجهز شده‌اند. احتمالا، آنها در حال استفاده از این وسایل نقلیه مشابه برای توافقنامه‌های چند ساله هستند. البته این بد نیست – زمانی که ما در ژانویه از یکی از این اتوموبیل‌ها استفاده کردیم، متوجه شدیم که آنها در ترافیک بی وقفه لاس وگاس خوب عمل می‌کردند.

با این حال، همانند وسایل نقلیه‌ای که مردم را در طی CES حمل کردند، ۳۰ وسیله نقلیه  که بخشی از این این برنامه آزمایشی است فقط می تواند شما را به مکان‌های با تقاضای بالا منتقل کند. پیش از آنکه شرکت بتواند به طور کامل یک شبکه خود‌ران را راه اندازی کند، مدتی طول خواهد کشید – در حال حاضر، برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر، باید آزمایش های بیشتری انجام شود. همانطور که کوین کلارک، مدیر اجرایی Aptiv، در بیانیه ای گفت:

… مهمتر از همه، دانش و داده های حاصل از این آزمایش‌هاست که به ما امکان می دهد تا قابلیت های رانندگی مستقل خود را بهبود بخشیم و سبب شود که مجموعه‌های ما از راه حل‌های فعال ایمنی بیشتری بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید