اپل باگی را که میکروفون آیفون ۷ و ۷ پلاس را از کار می‎اندازد، رفع خواهد کرد - تکفارس 
اپل باگی را که میکروفون آیفون ۷ و ۷ پلاس را از کار می‎اندازد، رفع خواهد کرد - تکفارس 

اپل باگی را که میکروفون آیفون ۷ و ۷ پلاس را از کار می‎اندازد، رفع خواهد کرد

پوریا اسدی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 20:30
اپل باگی را که میکروفون آیفون ۷ و ۷ پلاس را از کار می‎اندازد، رفع خواهد کرد - تکفارس 

برخی از مدل‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس  که از iOS 11.3 یا بالاتر استفاده می‌کنند، با میکروفون های خود به مشکل برخورده‌اند. برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که پس از به روزرسانی، میکروفون گوشی های‌شان از کار افتاده و بر برنامه‌های یادداشت‌ صوتی، تماس‌ها، FaceTime و بلندگوی گوشی اثر گذاشته است. بعضی نیز گزارش دادند که سیری دیگر در دسترس نیست. اما اپل، ظاهرا، این مشکل را تصدیق کرده – هرچند نه به طور عمومی – و سند داخلی که توسط MacRumors تهیه شده، به ارائه‌دهندگان مجاز سرویس اپل چگونگی برطرف کردن مشکل در صورت مواجه شدن با آیفون نقص‌دار را آموزش می‌دهد.

این سند یادآور می‌شود که در بعضی موارد نمایه‌ی دکمه‌ بلندگو آیفون به رنگ خاکستری درمی‌آید و ارائه‌دهندگان خدمات ابتدا باید از مشتریان بخواهند هر گونه لوازم جانبی بلوتوث متصل به گوشی خود را قطع کنند. اگر این کار مشکل را حل نکرد، باید عیب‌یابی صوتی را انجام دهند. در صورتی که پیغام «دستگاه قادر به شناسایی داک نیست» یا «لوازم جانبی پشتیبانی نشده» روی صفحه به نمایش درآید، ارائه دهنده خدمات می‌تواند گوشی را تعمیر نمایند. مک رومرز همچنین گزارش می دهد که اگر آیفون ۷ یا ۷ پلاس  آسیب دیده دیگر تحت ضمانت نباشد، اپل گفته که ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر می‌توانند برای این مسئله استثنا فائل شوند.

به نظر می رسد که این سند جزئیات مربوط به اینکه چرا این مشکل بوجود آمده است، را روشن کرده است. اما از آنجایی که تعمیر ممکن است ضروری باشد به نظر می رسد به روز رسانی نرم‌افزار منجر به نقص سخت افزاری می‌شود. مک رومرز می گوید که این سند را تایید کرده است – که این هفته بین ارائه‌دهندگان سرویس مجاز اپل توزیع شده – و با توجه به منبع قابل اعتماد پیشنهاد می کند که کاربران در صورت نیاز داشتن به تعمیرات، مشکل خود را با مشاور ارشد AppleCare در میان بگذارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید