حساستر شدن رقابت تسلا و Nikola - تکفارس 
حساستر شدن رقابت تسلا و Nikola - تکفارس 

حساستر شدن رقابت تسلا و Nikola

سید محمد معلمی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 21:38
حساستر شدن رقابت تسلا و Nikola - تکفارس 

تنها چند ماه پس از خرید ۴۰ کامیون Semi شرکت تسلا، شرکت Anheuser-Busch بیش از ۸۰۰ کامیون برقی و هیدروژنی کمپانی Nikola را خریداری کرده است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ آنها را وارد چرخه خدمات‌رسانی خود کند.

این رقابت باعث خواهد شد که Anheuser-Busch تا سال ۲۰۲۵، از کامیون‌هایی بهره ببرد که از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. ضمن اینکه، تعداد وسایل حمل‌ونقل این کمپانی به ۱۳۰۰۰ خودرو خواهد رسید.

کامیون‌های مدل Semi شرکت Nicola، در صورتی که باک آنها پر باشد، می‌توانند ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ مایل مسیر را طی نمایند در حالی که کامیون‌های تسلا نهایتاً می‌توانند ۵۰۰ مایل حرکت کنند.

سوخت مورد استفاده کامیون‌های Nikola، هیدروژن خواهد بود که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸، مراکز خدمات‌رسانی مرتبط با این وسایل، به ۷۰۰ جایگاه برسد.

اگرچه ساختار و مراکز خدمات‌رسانی خودروهای هیدروژن‌سوز نسبت به پایگاههای شارژ باتری خودروهای برقی بهتر است، ولی باز هم باید این زیرساخت‌ها تقویت شوند.

این رقابت برای شرکتی مانند Nikola که نسبت به تسلا مشتریان کمتری دارد، بسیار عالی خواهد بود زیرا باعث می‌شود این کمپانی از دیگر سازمان‌ها و ارگانها، سفارش دریافت نماید و بازار فروش خود را گسترش دهد. ضمن اینکه، بازار رقابتی برای همه، بخصوص مشتریان بسیار مفید خواهد بود زیرا قیمت‌ها کاهش خواهند یافت.

ای برقی بهتر است، ولی باز هم باید این زیرساخت‌ها تقویت شوند.

این رقابت برای شرکتی مانند Nikola که نسبت به تسلا مشتریان کمتری دارد، بسیار عالی خواهد بود زیرا باعث می‌شود این کمپانی از دیگر سازمان‌ها و ارگانها، سفارش دریافت نماید و بازار فروش خود را گسترش دهد. ضمن اینکه، بازار رقابتی برای همه، بخصوص مشتریان بسیار مفید خواهد بود زیرا قیمت‌ها کاهش خواهند یافت

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید