FedEx یک ون هیدروژنی به ناوگان خود اضافه می‌کند - تکفارس 
FedEx یک ون هیدروژنی به ناوگان خود اضافه می‌کند - تکفارس 

FedEx یک ون هیدروژنی به ناوگان خود اضافه می‌کند

امین حسین پور
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 00:29
FedEx یک ون هیدروژنی به ناوگان خود اضافه می‌کند - تکفارس 

خودروها تقریباً از همه لحاظ برای محیط زیست زیان آور هستند، به خصوص که مصرف سوخت‌های فسیلی حدود ۶۵ درصد از انتشار گازهایی که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شوند را شامل می‌شود.

از آنجایی که در شرکت‌های پستی هر روز مسافت زیادی برای تحویل بسته‌ها پیموده می‌شود، باید از وسایل نقلیه با سوخت پاک و سرعت بالا استفاده شود. به همین خاطر است که FedEx اولین ون سازگار با محیط زیست را به ناوگان خود اضافه کرده است که از سلول سوختی هیدروژن استفاده می‌کند.

این ون با مشارکت دو شرکت Workhorse Group و Plug Power ساخته شده و از موتور هیدروژنی استفاده می‌کند. از این ون برای تحویل تدارکات در نیویورک استفاده می‌شود. طبق اعلام شرکت‌ سازنده، این ون می‌تواند ۲۶۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ طی کند و بعد از آن به ایستگاه شارژ هیدورژن در لاتهام منتقل می‌شود.

ون سازگار با محیط زیست جدید FedEx در حال حاضر بیش  از ۴۸۰۰ کیلومتر را برای آزمایش پیموده است و شرکت امیدوار است که این رقم به ۴۳۰۰۰  کیلومتر در شش ماهه اول برسد. این بخش دیگری از پازل وسایل حمل و نقل سازگار با محیط زیست است که شرکت‌هایی مانند FedEx در تلاش هستند آن را حل کنند.

FedEx در کامیون‌های نیمه‌ الکتریکی نیز سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت ۲۰ دستگاه از کامیون‌های Semis ساخت شرکت تسلا را سفارش داده است، که بعد از تحویل در بخش‌های مختلف حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید