اولین گوشی بلاکچین در ایالات متحده در حال عرضه شدن است - تکفارس 
اولین گوشی بلاکچین در ایالات متحده در حال عرضه شدن است - تکفارس 

اولین گوشی بلاکچین در ایالات متحده در حال عرضه شدن است

پوریا اسدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 10:30
اولین گوشی بلاکچین در ایالات متحده در حال عرضه شدن است - تکفارس 

یک افسانه هیپ هاپ از مردم می خواهد که گوشی‌های آیفون و گلکسی خود برای نوع جدیدی از گوشی های هوشمند معامله کنند. یک گوشی که با در آن از بلاکچین استفاده می‌شود.

در روز چهارشنبه، Pras Michel هنرمند و بشردوست، از  Blacture در طول سخنرانی‌اش در دانشگاه پیتزبورگ رونمایی کرد – پلتفرمی که برای ارائه “هم صدای و هم دسترسی” به جامعه سیاه‌پوستان بوجود آمده است. به نظر می رسد ابتکار منحصر به فرد بلک‌چر ، Motif  است، اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاکچین بوده که برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

موتیف متفاوت‌تر از گوشی‌های معمولی شما به نظر نمی‌رسد. اما همانطور که در مدرسه ابتدایی آموخته‌اید، آن چیزی که در باطن بوده مهم است و موتیف از سیستم عامل Zippie  استفاده می‌کند.

این سیستم عامل با استفاده از بلاکچین توسط شرکت تلفن همراه زیپی  ساخته شده است،  که به طور خودکار به کاربران ، هر وقت که از تلفن های موتیف خود برای فعالیت‌هایی مانند خرید آنلاین در اینترنت ، موافقت کردن برای اینکه اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند (هنوز مشخص نیست که چه اطلاعاتی، یا با چه کسی) تلاش بسیار مبهم برای “ارائه محصولات و خدمات” به جامعه  بلک‌چر استفاده میکنند، ژتون هدیه می‌دهد.

این ژتون‌ها به کیف پول دیجیتال موتیف می رود. پس از آن کاربر می‌تواند با استفاده از یک کارت اعتباری مخصوص موتیف ، آن را در هر کجا که کارت‌های اعتباری سنتی کار می کند استفاده نماید. آن هم بدون اینکه نیازی به حساب بانکی خاص باشد.

موتیف باید در پاییز امسال با قیمتی بین ۳۵۰ تا ۳۹۵ دلار قیمت در پاییز امسال عرضه می‌شد.

با توجه به اخبار منتشر شده، استفاده از کارت برای انتقال پول در هر نقطه از جهان بدون هزینه اضافی و آسان است ، که “به عنوان بخشی از ماموریت بلک‌چر برای بالا بردن جامعه سیاه‌پوستان توسط توان اقتصادی می‌باشد.”

حتی اگر کاربران از تلفن همراه موتیف  استقبال نکنند، اما احتمالا اولین تلفن هوشمند همراهی است که به بازار ایالات متحده وارد می‌شود.

و بسیاری راه دیگر  وجود دارد که گوشی‌های هوشمند می‌توانند از بلاکچین استفاده کنند. در ماه سپتامبر، شرکت توسعه‌دهنده Embedded Downloads عرضه گوشی هوشمند خود BitVault را آغاز کرد. این دستگاه که به عنوان اولین تلفن همراهی که از فناوری بلوکچین برای تقویت امنیت استفاده می کند، در جهان شناخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که بازار هدفش بخش دفاعی باشد. تکنولوژی نظامی قبلا به بازار مصرف عمومی رسیده است، و تصور می شود BitVault می تواند ادامه روی این رویه باشد.

در همین بین، توسعه دهنده‌ی الکترونیک Sirin Labs، در حال حاضر دارای یک گوشی هوشمند بلوچین با نام Finney است که به طور خاص برای بازار مصرف کننده طراحی شده است. این دستگاه متخصص در آسان سازی استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای کاربران است. این گوشی تا اکتبر سال ۲۰۱۸، در چند کشور، از جمله ترکیه و ویتنام، برای فروش عرضه خواهد شد.

Moshe Hogeg، مدیر عامل شرکت Sirin، به بلومبرگ گفته است که این شرکت می تواند در سال ۲۰۱۸، ۳ میلیون گوشی Finney بفروشد. اگر تقاضا به همان اندازه باشد که Sirin امید دارد، دیگر گوشی های هوشمند مبتنی بر بلاکچین مانند موتیف ممکن است به زودی با اپل و گلکسی در بازار ایالات متحده رقابت کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.