مجموعه اخبار نمایشگاه فن آوری Computex 2013 - تکفارس 
مجموعه اخبار نمایشگاه فن آوری Computex 2013 - تکفارس 

مجموعه اخبار نمایشگاه فن آوری Computex 2013

علیرضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - 17:57
مجموعه اخبار نمایشگاه فن آوری Computex 2013 - تکفارس 

مجموعه اخبار نمایشگاه فن آوری Computex 2013

معرفی رسمی نخستین تبلت ۸ اینچی ویندوز ۸ دنیا؛ با تبلت Iconia W3 آشنا شوید 

Acer_Iconia_W3

امروز کمپانی Acer در جریان نمایشگاه Computex 2013 بصورت رسمی نخستین تبلت ۸ اینچی ویندوز ۸ دنیا را با نام W3 معرفی نمود. تبلت ویندوز ۸ ایسر حدود ۱.۱۴ سانتی متر ضخامت دارد و وزن آن کمتر از نیم کیلوگرم می باشد.

مشخصات فنی Iconia W3 به شرح زیر می باشد:

– صفحه نمایش ۸.۱ اینچ دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل

 – پردازنده اتم Z2760 از خانواده Clover Trail (دو هسته ای اینتل با قدرت ۱.۸ گیگاهرتز)

 – حافظه ذخیره سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به همراه درگاه مایکرو SD

 – دوربین جلو و عقب دو مگاپیکسلی

 – امکان ارتباطی بلوتوث نسخه ۴.۰ و پورت مایکرو USB

 – خروجی مایکرو HDMI

 – نسخه کامل ویندوز ۸

 – نسخه کامل و رایگان نرم افزار آفیس

تبلت ۸ اینچی Iconia W3 ایسر قرار است با قیمت ۳۷۹ دلار به زودی وارد بازار شود؛ علاوه بر این یک داک کیبورد زیبا نیز با قیمت ۹۰ دلار برای فروش عرضه خواهد شد.

رونمایی از فبلت ایسر Liquid S1

فبلت-ایسر-Liquid-S1

شرکت ایسر امروز علاوه بر معرفی رسمی نخستین تبلت ۸ اینچی ویندوز ۸ دنیا، رسما از فبلت جدید Liquid S1 خود نیز رونمایی کرد؛ اسمارت فون اندرویدی جدید و نسبتا بزرگی که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارا می باشد.

از قابلیت های این تلفن هوشمند می توان به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در  ۱۲۸۰ پیکسل، پروسسور ۴ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی MediaTek، دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p و دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.

Acer Liquid S1 هم چنین مجهز به  ۸ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت به وسیله حافظه جانبی)، سیستم عامل Android 4.2 و DTS Studio Sound خواهد بود.

فبلت Acer Liquid S1 قرار است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و با قیمت حدود ۴۵۵ دلار، ابتدا در بعضی کشورهای اروپایی عرضه گردد.

منبع : PhoneArena

معرفی محصولات جدید ASUS

کمپانی ایسوس با معرفی چند محصول جدید حضور پرقدرتی در این دوره از Computex داشته است. مدل جدید Transformer Pad Infinity با پردازنده Tegra 4 SoC با چهار هسته Cortex-A15 و GPU 72 هسته Geforce، تبلتی ۱۰٫۱ اینچ با رزولوشن صفحه ۲۵۶۰ * ۱۶۰۰، ۲ گیگا بایت رم، ۳۲ گیگا بایت حافظه با پشتیبانی از کارت، دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و ۱٫۲ مگاپیکسل در جلو(هر دو با فوکوس اتوماتیک)، USB 3.0، Wi-Fi و Blutooth 3.0+EDR است. دیگر محصولات جدید ایسوس Memo Pad FHD 10، Memo Pad HD7 و Fonepad Note هستند که توضیحات بیشتر درباره آنها در ادامه مطلب خواهد آمد.

gsmarena_0052

دیگر محصول جدید این کمپانی Memo Pad FHD 10 است که با پردازنده دوهسته ای اتم اینتل با سرعت ۱٫۲ گیگا هرتز، صفحه فول اچ دی ۱۰٫۱ اینچ، ۲ گیگا بایت رم، ۱۶/۳۲ گیگا بایت حافظه داخلی، دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و ۱٫۲ مگاپیکسل در جلو، Wi-Fi، Bluetooth 3.0، اندروید ۴٫۲ جلی بین و یک باتری با عمر ۱۰ ساعت عرضه خواهد شد.

برادر کوچکتر اما به نظر قویتر آن، Memo Pad HD7، با صفحه نمایش ۱۲۸۰ * ۸۰۰، پردازنده ۴ هسته ای Cortex-A7، دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و ۱٫۲ مگاپیکسل در جلو، Bluetooth 4.0، GPS، بلندگوهای استریو و ۸/۱۶ گیگا بایت حافظه به بازار خواهد آمد.

چهارمین محصول جدید ایسوس Asus Fonepad Note است که علی رغم اینکه با نام Note، صفحه فول اچ دی ۶ اینچ و استفاده از قلم لمسی نوعی احساس تقلید از مشخصات اعلام شده نوت ۳ را القا می کند اما ابزار جالبی به نظر می آید! صفحه فول اچ دی با دقت ۳۶۷ppi و ۴۵۰nits نور که رقم بالایی محسوب می شود، پردازنده دو هسته ای اینتل با سرعت ۱٫۶ گیگا هرتز، ۲ گیگا بایت رم، دوربین ۸ مگاپیکسل در پشت و ۱٫۲ مگاپیکسل در جلو و بلندگوهای استریو از دیگر مشخصات این فبلت جدید ایسوس است.

همچنین لازم به ذکر است که فبلت Fonepad Note قبلا به صورت رسمی و کامل از وب سایت معرفی شده است. لینک معرفی را در زیر مشاهده می کنید:

معرفی فبلت Fonepad Note توسط ایسوس

مدیر NVIDIA تکنولوژی جدید صفحات تاچ و قلم را رونمایی کرد

مدیر عامل NVIDIA، آقای Jen-Hsun Huang از تکنولوژی جدیدی در بخش صفحات تاچ و قلم مربوط به آن رونمایی کرد. این صفحه تاچ که جهت تست بر روی یک تبلت ۷ اینچ نصب شده بود قابلیت تشخیص میزان فشار قلم بر روی صفحه را داشته و به وسیله آن می توان خطوطی با ضخامت های مختلف (بسته به فشار دست) بر روی صفحه کشید. قلم مورد استفاده یک مدل ساده خازنی بود و دیجیتایزر نداشت. همچنین قسمت مسطح انتهای این قلم نیز در برنامه نقاشی به عنوان پاک کن قابل استفاده بود!

گفته شده است که به کار بردن این تکنولوژی صفحه و قلم در آینده نزدیک کمک به مصرف کمتر باتری خواهد کرد. البته این مهم نیاز مند استفاده از NVIDIA Tegra 4 و پلت فرم NVIDIA DirectTouch است. هنوز اعلام نشده است که چه برند ها یا محصولاتی از این امکان بهره خواهند برد.

معرفی Snapdragon 400 اولین پردازنده ۴ هسته ای مناسب برای ویندوزفون

کوالکوم سری جدید پردازنده Snapdragon 400 خود را این بار با ۴ هسته پردازش معرفی کرد. (سری قبل آن دو هسته ای بود) این پردازنده علاوه بر پشتیبانی کامل از LTE به ادعای سازنده با اندروید و ویندوزفون ۸ سازگاری داشته و به عنوان اولین پردازنده ۴ هسته ای برای ویندوزفون ها قابل استفاده است. این اتفاق نه تنها سیستم عامل مایکروسافت را به میدان جنگ “تعداد هسته ها” وارد می کند بلکه امکانات مختلف ارتباطی جدیدی را هم برای WP8 به ارمغان می آورد که از بین آنها می توان به ۸۰۲٫۱۱ac Wi-Fi اشاره کرد که این تکنولوژی بی سیم در حال حاضر فقط بر روی Galaxy S4 و HTC One موجود است. همچنین ۴۲Mbps HSPA+، China’s TD-SCDMA، Bluetooth، FM و NFC هم به این سیستم عامل اضافه خواهد کرد.

این پردازنده دارای ۴ هسته Cortex-A7 با سرعت ۱٫۲ گیگا هرتز است.  گفته شده است که محصول جدید کوالکوم در اواخر سال جاری میلادی (اواخر پاییز) عرضه خواهد شد. این کمپانی همچنین تبلتی به عنوان نمونه برای نشان دادن کارکرد Snapdragon 400 به نمایش گذاشت که البته برند مشخصی نداشت.

پردازنده Core i7 اینتل Haswell تا مرز ۷ گیگا هرتز Overclock شد!

asus-rog-cooling2

دیروز پیش از شروع رسمی نمایشگاه Computex 2013 مسابقه ای با موضوع توان Overclock پردازنده ها برگزار شد که پردازنده Intel Haswell Core i7-4770K به رقم چشم گیر ۶٫۹۸ گیگا هرتز رسید(در حالت عادی این رقم ۳٫۵ گیگا هرتز است) و گوی سبقت را از رقبا ربود. در تست دیگری که امروز انجام شد این پردازنده بر روی مادربرد Maximus VI Extreme ایسوس نصب شد و با رقم ۶٫۸۸ گیگا هرتز تا نزدیکی رکورد قبلی رفت. علاوه بر این فرکانس DRAM هم به ۴٫۱ گیگا هرتز رسانده شد که گفته می شود بالاترین رقم به دست آمده برای پردازنده های Haswell است. دود و بخاری که در تصویر مشاهده می کنید بر اثر ریختن نیتروژن مایع بر روی چیپ داغ اینتل برای خنک شدن آن به وجود آمده است!

مانیتور ۴k ایسوس با قیمت ۴۰۰۰ دلار معرفی شد!

ایسوس مانیتور ۳۱٫۵ اینچ PQ321 خود را معرفی کرد. این مانیتور یکی از اولین محصولات با رزولوشن ۴K جهان محسوب می شود. گفتنی است که تستی بر روی این مانیتور توسط MacBook Pro با صفحه رتینا و کارت گرافیک GeForce GT 650M انجام شد اما ابرقدرت لپ تاپ های اپل برای تغذیه این مانیتور با تصویری با رزولوشن ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ با مشکل مواجه شد و تصاویر با تأخیر ارسال می شدند. با توجه به اینکه این لپ تاپ اپل یکی از قوی ترین های موجود در بازار است به نظر می آید پیدا کردن دیوایسی که بتواند چنین خروجی با کیفیتی داشته باشد تا بتواند از توانایی های مانیتور جدید ایسوس استفاده کند قدری مشکل باشد!

پردازدنده های جدید اینتل Haswell قرار است (اقلاً در مدل های قوی خود) از رزولوشن ۴K پشتیبانی کنند، اما هنوز محصولی که از این نسل پردازنده های اینتل استفاده کند به بازار نیامده است.

مانیتور ۳۱٫۵ اینچی ایسوس که قرار است در هفته های آتی به بازار عرضه شود همچنین توانایی پشتیبانی از یک میلیارد رنگ را دارد! اما به نظر می رسد این محصول قدری زود معرفی شده است.

لپ تاپ های جدید سونی، ابر قدرت های در راه

sony-vaio-pro-13-01-640x426

سونی امروز در کامپیوتکس تایوان لپ تاپ های جدید خود را به نمایش گذاشت و تحسین منتقدین را بر انگیخت. علاقه مندان به لپ تاپ های ظریف سری Z سونی که از متوقف شدن تولید آن ناراحت بودند اکنون جایگزین های زیبایی برای محصول با سابقه ژاپنی ها در پیش رو دارند. دو اولترابوک ۱۱٫۶ و ۱۳٫۳ اینچی جدید سونی با نام Sony Vaio Pro هر دو با هدف کسب لقب “سیک ترین لپ تاپ با صفحه لمسی” در سایز خود به میدان آمده اند. مدل بزرگتر ۱۰۶۰ گرم و مدل کوچکتر فقط ۸۷۱ گرم وزن دارند. هر دو لپ تاپ صفحه فول اچ دی داشته و از تکنولوژی X-Reality و Triluminous سونی بهره می برند. پردازنده های Core i5 و Core i7 در کنار ۴ یا ۸ گیگا بایت رم حسب انتخاب مشتری موجود می باشند.

مدل ۱۳٫۳ اینچ با حافظه PCle SSD عرضه می شود که به ادعای سونی از SSD های موجود در بازار سریعتر است. کیبرد فول سایز با نور پشت دکمه ها و بدنه آلومینیوم-فیبر کربنی با شیب مناسب جهت افزایش راحتی تایپ از دیگر مشخصات این محصول چشم گیر سونی هستند. هر دو مدل قابلیت استفاده از باتری اضافه را دارند که البته باعث افزایش وزن خواهد بود. با باتری اضافه عمر باتری مدل ۱۱ اینچ به ۱۴ ساعت و مدل ۱۳ اینچ به ۱۳ ساعت خواهد رسید.

دیگر مدل عرضه شده Sony Vaio Duo 13 است که طراحی هیبرید Duo 11 را به ارث برده است. کیبرد فول سایز به همراه تاچ پد، صفحه نمایش مشابه Pro 13 به همراه شیشه ضد خش و پشتیبانی از قلم دیجیتایزر، پردازنده Core i5 یا Core i7، ۴ یا ۸ گیگا بایت رم، تکنولوژی Active Sleep که به لپ تاپ امکان دانلود ایمیل های جدید کاربر در حالت Sleep را می دهد و LTE به صورت انتخابی از جمله امکانات و مشخصات Duo 13 می باشند. این محصول جدید سونی ۱۳۲۹ گرم وزن خواهد داشت.

سیستم عامل هر سه مدل فوق ویندوز ۸ بوده و از تکنولوژی ClearSound+ سونی، NFC و دوربین Exmor R در بالای صفحه نیز برخوردار خواهند بود. مدل Duo 13 دارای دوربین ۸ مگا پیکسل در پشت نیز می باشد.

لازم به ذکر است که این لپ تاپ ها نیز همانند فبلت Fonepad Note به دلیل اهمیت خبری که داشتند به طور جداگانه در وب سایت معرفی شده اند که این معرفی از لینک زیر در دسترس می باشد:

معرفی سبک ترین Ultrabook و touch Ultrabook جهان توسط سونی

رونمایی از تبلت فایرفاکس توسط Foxconn

به دنبال اخبار منتشره در مورد همکاری های Mozilla و Foxconn، تبلت جدیدی با سیستم عامل فایرفاکس در غرفه Foxconn در کامپیوتکس تایوان به نمایش گذاشته شد. این تبلت که در تصویر در کنار تعدادی از موبایل های معرفی شده این سیستم عامل قرار داده شده است با صفحه ۱۰٫۱ اینچ و ظاهری شبیه به Google Nexus 10 اولین تبلت با سیستم عامل تازه وارد فایر فاکس محسوب می شود. یکی از مدیران Foxconn به نام Young Liu می گوید: “ما عقیده داریم که پرداختن به تحقیقات نرم افزاری و سخت افزاری به صورت همزمان نتایج بهتری داشته و به مشتریان نفع بیشتری خواهد رساند. سیستم عامل فایر فاکس بر پایه HTML5 و تکنولوژی های Open Web است که ایده کلی آن با استراتژی های شرکت Foxconn همخوانی کامل دارد.”

گفتنی است که این شرکت بزرگترین سازنده موبایل های آیفون بوده و این محصول در واقع اولین محصول معرفی شده مستقل از اپل این شرکت است. مشخصات سخت افزاری این تبلت و تاریخ احتمالی عرضه آن هنوز اعلام نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید