نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 
نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S

میر مهدی حامی
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 15:20
نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

نیمی از چرخه تولید Mi Mix 2 گذشته بود که شیائومی Mi Mix 2S را معرفی کرد، که یک بروزرسانی برای Mix 2 و یا یک جانشین برای Mi Mix اصلی به شمار می‌رود. Mix اولین گوشی هوشمند بود که محدودیت های اندروید را در استفاده از نمایشگرهایی با نسبت تصویر بیش‌تر از ۱۶:۹ رد کرد. به این ترتیب، اندروید برای تغییر قوانین طراحی و معرفی ساختار و ابعاد جدید از این گوشی به عنوان الگو استفاده کرد.

[tabgroup]
[tab title=”معرفی، مشخصات، جعبه گشایی”]

معرفی

Mi Mix 2S یک گام رو به جلو برای سری Mix است که تمرکز بیشتری بر روی تجربه کلی دوربین دارد (که دارای دریچه دیافراگم روشن تر f/1.8 و پیکسل‌های بزرگتر ۱٫۴ میکرونی است). با وجود طراحی و سخت‌افزار سطح بالا، شیائومی موفق شده است تا قیمت این محصول را پایین‌تر از آیفون نگه دارد، و بخش دوربین قسمتی تعیین کننده در قیمت محصولات قبلی Mix به شمار می‌رفته است. Mi Mix 2S امتیاز ۹۷ را از DxO Mark بدست آورده است، بنابراین ما مطمئنا انتظارات زیادی از این دوربین خواهیم داشت.

بجز دوربین، Mi Mix 2S از لحاظ فیزیکی اختلاف چندانی در مقایسه با Mi Mix 2 ندارد. صفحه نمایش استفاده شده همان نمایشگر ۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۸:۹ و پنل LCD IPS است. با وجود این که این گوشی به نظر کوچکتر از Mi Mix 2 است، Mix 2S در حدود نیم میلی‌متر ضخیم تر است تا قابلیت شارژ بی‌سیم Qi را ارئه دهد و اولین دستگاه شیائومی و اولین دستگاه با بدنه سرامیکی بین تمام گوشی‌های هوشمند، لقب بگیرد که از این امکان برخوردار است.

مشخصات شیائومی Mi Mix 2S

  • بدنه: قاب آلومینیومی، پنل پشتی سرامیکی، شیشه ۲٫۵D گوریلا گلس ۴
  • صفحه نمایش: پنل ۶ اینچی IPS LCD، نسبت تصویر ۱۸:۹، +FHD، تراکم پیکسلی ۴۰۳، گوشه های گرد
  • دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل (با لنز IMX363 سونی)، ۱.۴ میکروکرون، f/1.8. + دوربین ثانویه ۱۲ مگاپیکسل تلفوتو (با لنز S5K3M3 سامسونگ)، ۱.۰ میکروکرون، f/2.4، زوم اپتیکال دو برابر، فوکوس خودکار، فلاش دوگانه LED، با قابلیت‌ هوش مصنوعی برای تشخیص تصاویر
  • فیلم‌برداری: فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه، فیلمبرداری ۱۰۸۰P با ۳۰ فریم بر ثانیه، تصویر برداری آهسته: ۱۰۸۰p با ۱۲۰ فریم در ثانیه و ۷۲۰p با ۲۴۰فریم در ثانیه، لرزشگیر اپتیکال برای لنز اصلی
  • دوربین جلو: دوربین ۵مگاپیکسل در زیر صفحه نمایش، ۱.۱۲ میکروکرون، دریچه دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه
  • پردازنده: اسنپدارگون ۸۴۵، کریو ۳۸۵ ( ۸ هسته پردازشی سفارشی Cortex-A75 با حداکثر توان ۲.۸ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۳۰
  • حافظه: ۶GB + 64GB/128GB یا ۸GB + 256GB (حافظه غیر قابل ارتقا)
  • سیستم عامل: اندروید ۸.۰ اوریو با رابط کاربری MIUI 9.5
  • باتری: ۳۴۰۰ میلی آمپر، شارژ سریع ۳.۰
  • ارتباطات: دو سیم کارت نانو با قابلیت هردو سیم ۴G و VoLTE, 4X4 MIMO, Cat. 18 LTE با سرعت ۱.۲ گیگابایت در ثانیه, dual-band Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 5.0, GPS/GLONASS, NFC, USB 2.0 Type-C
  • صدا: تک بلندگو
  • سایر مشخصات: اسکنر اثر انگشت در پشت، سنسور مجاورت اولتراسونیک، شارژ بی سیم Qi

Mi Mix 2S همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ جدید و گزینه ذخیره سازی ۲۵۶GB را ارائه می‌دهد. این گوشی نیز مانند Mi Mix 2، نه درگاه کارت حافظه دارد و نه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا. همچنین Mix 2S مانند دیگر دستگاه‌های Mix، دارای هیچ گواهی ایمنی معتبری نیست، بنابراین این دستگاه را از آب دور نگه دارید.

جعبه گشایی Xiaomi Mi Mix 2S

Mi Mix 2S در یک جعبه تخت قرار دارد و همراه خود لوازم اولیه را ارائه می‌دهد. با باز کردن درب جعبه، تلفن و شارژر آن را در گوشه می‌بینیم. زیر تلفن یک جعبه تخت با یک گارد بسیار نرم مات قرار گرفته است، ابزار سیم‌کارت و یک تبدیل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به USB-C نیز وجود دارد.

Xiaomi Mi Mix 2s review

اگر در مورد شارژر این دستگاه کنجکاو هستید، لازم است اشاره کنم که شیائومی برای این شارژر سه ظرفیت خروجی در نظر گرفته است: ۵V با ۳A ،۹V با ۲A، و ۱۲V با ۱٫۵A. شیائومی همچنین شارژر بی‌سیم رسمی خود را نیز به نمایش گذاشته است. برای پایین نگه‌داشتن قیمت دستگاه، این شارژر با آداپتور برق اصلی خود عرضه نمی‌شود. در عوض، این شارژر بی‌سیم از پلاگین USB-C استفاده خواهد کرد. قدرت ارائه شده برای استفاده توسط این شارژ ۱۸ وات خواهد بود، اما ما توصیه می‌کنیم که از کابل شارژر بی‌سیم خود شیائومی استفاده کنید.

خود شارژر باریک، مینیمالیست و دارای بافت لاستیکی و نرم است. ما طراحی ساده آن‌را دوست داریم، اما بافت لاستیکی سفید استفاده شده در آن به راحتی گرد و غبار را جذب خواهد کرد، بنابراین انتظار می‌رود که حداقل روزی یک بار مجبور به تمیز کردن آن با پارچه‌ای مرطوب شوید.
در قدم بعدی، ما نگاهی دقیق‌تر به گوشی و سخت افزار آن خواهیم انداخت.

.[/tab]
[tab title=”طراحی و سخت‌افزار”]

طراحی سرامیکی

سخت افزار گوشی نسبت به Mi Mix 2 تغییری نداشته است، اگرچه یکی دو تفاوت عمده در طراحی ظاهری این دستگاه وجود دارد. به عنوان اولین تفاوت، Mi Mix 2S دارای دوربین دوگانه بروز شده شیائومی است و آن را در قسمت بالایی سمت چپ قرار داده است، در حالی که محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در عقب دستگاه دست نخورده باقی مانده است. چینش و محل قرارگیری دوربین دوگانه در این دستگاه به‌شکلی طراحی شده است که کاملا شبیه به آیفون X است.

در ادامه به طراحی پشت این گوشی خواهیم پرداخت، اما بیایید فعلا با قسمت جلوی این گوشی زیبا شروع کنیم. پنل جلویی Mi Mix 2S از گوریلا گلس ۴ بهره ‌می‌برد و یک صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن +۱۰۸۰ نیز در زیر آن قرار گرفته است. بلندگوی تماس این گوشی نیز برای ایجاد فضای حداکثری برای صفحه نمایش، به لبه‌ی بالایی گوشی منتقل شده است.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

صفحه نمایش دارای گوشه‌های منحنی ملایمی است تا حاشیه‌های باریک گوشی را برجسته‌تر کند. اگر چه در بالای صفحه نمایش مانند صفحه نمایش Huawei P20 یا آیفون X، از بریدگی استفاده نشده، اما این گوشی دارای حاشیه پایینی ضخیم است که دوربین سلفی در گوشه سمت راست آن قرار دارد. حسگر نور و چراغ LED اعلان‌ها نیز در این قسمت قرار گرفته است.

مکان قرارگیری دوربین کمی ناخوشایند است، اما با برگرداندن کامل گوشی در زمان استفاده از دوربین سلفی می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید، ایده‌آل نیست، اما به‌نظر درست کار می‌کند.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

لمس کردن فریم بدنه احساس خوبی به کاربر داده و به طرز شگفت انگیزی اطراف گوشی را احاطه کرده است، و مدل مشکی از رنگ مات برخوردار است که شیشه‌ و  پنل پشتی براق گوشی را به خوبی نمایانگر می‌کند. در بالای دستگاه خطوط آنتن و یک میکروفن برای جلوگیری از صدای اضافه وجود دراند. تمام دکمه‌ها در سمت راست تلفن قرار دارند: دکمه‌های صدا بالای کلید پاور قرار گرفته‌ و از همان جنس فلزی با رنگ مات ساخته شده‌اند.

هیچ کلیدی در سمت چپ نیست، اما یک درگاه ورودی دو سیم کارت نانو در این سمت وجود دارند. در پایین دستگاه یک پورت USB-C قرار گرفته است که در سمت چپ آن میکروفون تماس و در سمت راست آن نیز بلندگوی این این تلفن قرار گرفته است. با وجود اینکه این تلفن در برابر آب مقاوم نیست اما شیائومی تصمیم به حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا گرفته است، بنابراین شما برای اتصال هدفون‌های غیر بلوتوثی خود نیاز به یک کابل تبدیل خواهید داشت.

اسکنر اثر انگشت و چینش دوربین‌ کاملا با سرامیک احاطه شده است. اسکنر اثر انگشت در قسمت مرکزی پشت تلفن قرار گرفته و از ظاهری براق برخوردار است که باید از شیشه ساخته شده باشد. این سنسور کمی فرو رفته است، بنابراین پیدا کردن آن در قسمت پشتی با لمس اطرافش کار سختی نخواهد بود و دوربین نیز دیگر در بالای سنسور قرار ندارد و احتمال اینکه لنز آن را با انگشتان خود لکه دار کنید بسیار پایین خواهد بود.

Xiaomi Mi Mix 2s review

چینش دوربین، درست مانند آیفون X، کمی برآمده است. دوربین اصلی قابلیت لرزشگیر اپتیکال را دارد، بنابراین لنز آن به کمی فضا برای حرکت نیاز دارد. فلاش LED دوگانه نیز درست بین دو لنز و در قسمت مختص دوربین قرار گرفته است. در نهایت، این برآمدگی دوربین دارای یک حلقه طلایی در اطراف خود است که به گوشی زیبایی خاصی می‌بخشد. در مدل سفید، این حلقه، نقره‌ای رنگ است.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

ممکن است عکس‌ها عدالت را در مورد وصف این گوشی اجرا نکنند، اما پنل پشت سرامیکی مشکی این دستگاه ظاهری جذاب و متفاوت را نسبت به پنل شیشه‌ای ارئه کرده است. این رنگ براق مشکی حتی از سطح شیشه‌ای هم بازتابندگی بیشتری دارد، اما یک نکته منفی نیز در مورد آن وجود دارد: لکه‌های اثر انگشت را بیشتر نشان می‌دهد. اگر این را یک نگرانی در نظر بگیریم، و اگر این موضوع برای شما ناخوشایند است، رنگ سفید این دستگاه می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

در دست گرفتن این محصول احساس فوق‌العاده‌ای به شما خواهد بخشید. گوشی در حین باریک بودن احساس مستحکم بودن را نیز القا می‌کند. در همین حال، لبه‌های منحنی پنل پشت سرامیکی آن با ملایمت خاصی با فریم فلزی آن ادقام شده‌ است. گوشه‌های گرد ارگونومی خاصی به این گوشی بخشیده است و به غیر از مشکل به جا ماندن اثر انگشت، این گوشی یک تلفن لغزنده نیز به شمار می‌آید.

ما دوست داریم تا در دستگاه‌های بعدی شیائومی نیز این رنگ مشکی مات سرامیکی را ببینیم، این قطعا باعث می‌شود که گوشی نسبت به گوشی‌های دیگر حسی کاملا متفاوت را ایجاد کند.

.[/tab]
[tab title=”تست: نمایشگر، باتری، بلندگو، صدا”]

نمایشگر

Mi Mix 2S صفحه نمایشی همانند Mix 2 داراست که شیائومی آن را به عنوان صفحه نمایش Fullscreen 2.0 معرفی کرده است. این نمایشگر ۵٫۹۹ اینچی با پنل LCD و نسبت تصویر ۱۸:۹ است که نسبت تصویر ایده‌آل این روزهای دنیای موبایل به شمار می‌رود. شیائومی می‌گوید که این گوشی ۵۸۵ نیت روشنایی داشته و در نور خورشید عملکردی مناسبی ارائه خواهد کرد. ما این موضوع را نیز برای شما مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

Xiaomi Mi Mix 2s review

شیائومی با Mi Mix اصلی، اولین گوشی هوشمند اندروید را ارائه کرد که گوگل را واداشت تا محدودیت نسبت تصویر ۱۶:۹ که مورد نیاز اندرویدها بود را کنا بگذارد. از آن زمان به بعد، شرکت‌ها استفاده از نمایشگرهای بلندتر را پذیرفتند تا گوشی‌ها را در کمال ارائه صفحه‌نمایش بزرگتر، با اندازه کوچکتر عرضه کنند، نقش بریدگی در صفحه‌نمایش نیز انکار ناشدنی است و اگر چه این شرکت گوشی‌های با بریدگی عرضه نکرده است، اما ارائه چنین ویژگی در سری Mix محتمل‌ است، مگر اینکه شیائومی نوآوری برتری نسبت به بریدگی را ارائه کند.

در واقع، هدف نهایی شیائومی این است که یک روز گوشی هوشمندی کاملا بدون حاشیه تولید کند. تا آن زمان، این شرکت مجبور است که دوربین جلو، سنسور نور و چراغ اعلان LED را در حاشیه پایینی قرار دهد.

تست نمایشگر
روشنایی ۱۰۰%
مشکی, cd/m۲سفید, cd/m۲نسبت کنتراست
Apple iPhone X۰۶۷۹
Huawei Mate 10 Pro (max auto vivid)۰۶۲۳
Xiaomi Mi Mix۰٫۴۵۵۸۹۱۳۰۹
Xiaomi Mi Mix (auto contrast)۰٫۳۷۵۵۱۱۴۸۹
Xiaomi MI Mix 2S (Increased Contrast)۰٫۴۰۹۵۱۹۱۲۶۹
Xiaomi Mi Mix 2 (Increased Contrast)۰٫۴۵۱۵۱۲۸۷
Huawei Honor View 10 (Max Auto)۰٫۳۱۱۵۰۷۱۶۲۹
Xiaomi Mi Mix 2S۰٫۳۷۵۴۵۳۱۲۰۸
Huawei Honor View 10۰٫۲۷۸۴۵۳۱۶۲۹
Huawei Mate 10 Pro (vivid)۰۴۴۰
OnePlus 5T۰۴۳۷
Huawei Mate 10 Pro (normal)۰۴۲۲
Xiaomi Mi Mix 2۰٫۳۷۹۳۸۷۱۰۲۰

Mi Mix 2S به روشنایی وعده داده شده ۵۸۵ نیتس نرسید، اما وقتی ما حالت صفحه نمایش را به تنظیم «افزایش کنتراست» تغییر دادیم، توانست تا ۵۰۰ نیتس را پشت سر بگذارد. این کار باعث شد تا نمایشگر به ۵۱۹ نیتس روشنایی دست یابد در حالی که حالت نمایش پیش فرض از ۴۵۳ نیتس فراتر نرفته بود، با این وجود این صفحه نمایش قابلیت کم نور شدن فوق‌العاده‌ای دارد. ما حداقل روشنایی ۰٫۹ را اندازه گرفتیم، که پایین تر از نمایشگرهای بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود است.

رنگ صفحه نمایش بسیار خنثی است و برخی از عناصر رابط کاربری حتی ممکن است رنگ پریده به نظر برسند، زیرا منوی تنظیمات MIUI از رنگ‌های بسیار کم رنگ تشکیل شده است و بسیاری از آنها ممکن است در نمایشگرها و رابط‌های کاربری اشباع شده استفاده شوند. در غیر این صورت، این صفحه نمایش روشن و درخشان است.

دو تنظیم برای کالیبراسیون صفحه نمایش Mi Mix 2S وجود دارد: یکی از تنظیمات: تنظیم رنگ سفید است که می‌تواند میان گزینه‌های: پیش فرض/خنک/گرم تعویض شود و یا شما می‌توانید آن را به صورت دستی در یک بازه رنگی تنظیم کنید. تنظیم دیگر برای حالت: خودکار/افزایش/استاندارد  کنتراست می‌باشد.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

با رنگ “پیش فرض” و تنظیمات “کنتراست خودکار”، Mi Mix 2S به طور متوسط دقت رنگ ۵٫۱ و حداکثر دقت رنگ ۱۰٫۷ در سفید را کسب کرد، که به طور کلی ارائه رنگی کاملا خنک تلقی می‌شود. ما دقیق‌ترین تنظیم رنگ را به عنوان نقطه سفید “پیش فرض” با تنظیم “کنتراست استاندارد” یافتیم. این گزینه متوسط دقت رنگ ۲٫۹ را با حداکثر دقت رنگ ۷٫۵ و همچنین در بازه رنگی سفید ارائه کرد که کمی رنگ گرم‌تری دارد.

باتری

Mi Mix 2S دارای همان باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده در Mi Mix 2 است و از قابلیت شارژ سریع نسخه ۳ کوالکوم بهره می‌برد و ما انتظار داریم که عمر باطری نیز شبیه به Mix 2 باشد زیرا اسنپدراگون ۸۴۵ به طور کلی عملکرد باتری مشابهی را در مقایسه با عملکرد باتری اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه می‌دهد.

Xiaomi Mi Mix 2s review

Mi Mix 2S اولین گوشی هوشمند شیائومی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. در واقع، این گوشی همچنین اولین گوشی هوشمند است که شارژ بی‌سیم را با یک پنل پشتی سرامیکی ترکیب می‌کند. سرامیک از مواد غیر رسانایی مانند شیشه ساخته می‌شود، بنابراین با امواج رادیویی و الکترومغناطیسی تداخل ندارد.

Mix 2S قادر خواهد بود تا با هر شارژر سازگار با Qi به صورت بی‌سیم به حداکثر ۷٫۵ وات برسد. این شرکت همچنین اعلام کرده که شارژر بی‌سیم اصلی آن‌ها RMB 99 (حدود ۱۵ دلار) قیمت دارد، اما ما انتظار داریم که این قیمت در آمریکا به ۲۰ دلار افزایش پیدا کند.

Xiaomi Mi Mix 2s review

سلب مسئولیت: نتایج بدست آمده مطابق انتظارات نیستند، حداقل در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش. میزان تخلیه باتری در حالت آماده به کار برای این ترکیب از چیپست و ظرفیت باتری، بسیار زیاد بود که این اتفاق ممکن است به دلیل اجرای نرم افزار در نمونه اولیه این دستگاه باشید. بنابر این ما به محض دسترسی به نمونه نهایی این دستگاه که برای فروش در بازار عرضه خواهد شد،این تست را مجددا انجام خواهیم داد.

MIUI 9.5 گزینه‌های زیادی برای صرفه جویی در باتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید نحوه عملکرد هر برنامه را انتخاب کنید و یا همه گزینه‌ها را در همان حالت عادی قرار دهید و MIUI سعی خواهد کرد تا آن‌ها را تا جایی که فکر می‌کند در اعلان‌ها، برنامه‌های موسیقی و غیره دخالت نمی‌کنند، الویت بندی کند. صفحه اصلی باتری زمان باقی مانده تخمین زده شده شما را نشان می‌دهد و حتی دمای کار باتری را نیز کنترل می‌کند.

در صورت فعال کردن حالت ذخیره باتری، این گزینه حتی در حالی که گوشی در حال شارژ است نیز روشن می‌ماند و به صورت خودکار پس از رسیدن شارژ باتری به ۶۰% خاموش خواهد شد. گزینه‌هایی نیز برای برنامه ریزی صرفه جویی در باتری وجود دارد و شما حتی می‌توانید زمانی که تلفن باید قبل از پدیدار شدن هشدار، خاموش و روشن شود را برنامه‌ریزی کنید.

چندین صفحه هوشمند برای صرفه جویی در عمر باتری وجود دارد. در صورت تصور تلفن بر اینکه شما خوابیده‌اید، اعلان‌ها بی‌صدا شده، فعالیت های بی‌سیم مانند بلوتوث، NFC و Wi-Fi نیز محدود می‌شوند. در همین حال، “حالت غیر تعاملی” نیز همانند نوع موجود در Doze است – زمانی که تلفن به طور فعال استفاده نمی‌شود، نه نمایشگر و نه چراغ اعلان LED با اعلان‌های جدید فعال نخواهند شد و سنسورهای لمسی نیز خاموش خواهند شد.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

بلندگو

در Mi Mix 2S یک بلندگو در پایین گوشی وجود دارد. حفره‌های مشبک بلندگو نیز دیگر مانند آنچه که در Mix 2 استفاده شد بود متقارن نیستند. بنابراین یک سوراخ میکروفون در سمت چپ پورت USB-C و حفره‌های مشبک بلندگو چهارگانه در سمت راست وجود دارند.

تست بلندگو
صدا, دسی‌بلموسیقی, دسی‌بلزنگ تلفن, دسی‌بلمجموع
OnePlus 5T۶۸٫۴۷۳٫۲۶۹٫۹خوب
Google Pixel 2 XL۶۶٫۲۷۰٫۴۷۸٫۲خوب
Huawei Honor View 10۶۸٫۶۶۹٫۹۷۷٫۸خوب
Apple iPhone X۶۸٫۹۷۴٫۰۷۶٫۲خیلی خوب
Xiaomi Mi Mix 2S۶۸٫۱۷۰٫۱۸۱٫۵خیلی خوب
Google Pixel۷۴٫۰۶۸٫۳۷۸٫۰خیلی خوب
Xiaomi Mi Mix 2۶۷٫۶۷۱٫۰۸۲٫۷خیلی خوب
Samsung Galaxy S9+۶۸٫۴۷۴٫۰۸۰٫۱خیلی خوب
Xiaomi Mi Mix۶۴٫۲۷۲٫۸۸۶٫۰خیلی خوب
Huawei Mate 10 Pro۷۰٫۱۷۳٫۸۸۴٫۲عالی

بلندگو صدای بلندی داراست و در حجم صدای بالاتر تحریف نمی‌شود. ضعف این بلندگو این است که صداهای پایین‌تر و صدای باس در آن گنگ است. صدا به اندازه کافی برای نشان دادن یک ویدیو به یک یا چند دوست بلند است، اما بلندگو Mi Mix 2S قطعا برای گوش دادن به موسیقی طراحی نشده است. اعلان ها، زنگ‌ها و تماس‌های روی بلندگو، همه صدای بلندی را دارا می‌باشند.

کیفیت صدا

اولین گوشی Mi Mix دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی متری در بالای گوشی بود، اما شیائومی آن را برای Mi Mix 2 حذف کرد و Mix 2S نیز متفاوت با آن نیست بنابراین برای استفاده از هدفون های مورد علاقه، یک تبدیل جک ۳٫۵ میلی متری به USB-C نیاز خواهید داشت.

شیائومی Mi Mix 2s در تست قسمت تقویت کننده فعال صدای خارجی عملکرد خوبی داشت. دقت بی عیب و نقص و حجم بسیار بالای صدا، این گوشی را به یکی از بهترین‌های موجود بدل می‌کند.

صدای آن به همان اندازه هم درهدفون‌ها تاثیرگذار بود که شروع خوبی به شمار می‌رود. تداخل استریو، مقداری بیش از حد متوسط افزایش یافته است، اما خیلی بد نیست، و تغییرات کوچک دیگری نیز وجود داشت که مطمئنا مواردی نیستند که شما در استفاده در زندگی روزمره متوجه آن‌ها شوید. در نهایت این گوشی در این زمینه عملکردی در مجموع مناسب را ارائه کرد.

تستبرگشت فرکانس
میزان خش
محدوده دینامیکی
THDIMD + خشتداخل استریو
Xiaomi Mi Mix 2s+۰٫۰۳, -۰٫۰۰-۹۳٫۰۹۳٫۰۰٫۰۰۳۴۰٫۰۰۷۹-۹۲٫۵
Xiaomi Mi Mix 2s (headphones)+۰٫۲۸, -۰٫۰۵-۹۳٫۴۹۳٫۴۰٫۰۰۳۷۰٫۱۷۴-۴۷٫۲
Xiaomi Mi Mix 2+۰٫۰۲, -۰٫۰۲-۹۴٫۳۹۴٫۳۰٫۰۰۳۸۰٫۰۰۷۲-۹۳٫۵
Xiaomi Mi Mix 2 (headphones)+۰٫۳۱, -۰٫۰۱-۹۳٫۳۹۳٫۳۰٫۰۱۶۰٫۲۴۳-۶۳٫۸
Nokia 7 Plus+۰٫۰۲, -۰٫۳۱-۳۸٫۸۸۱٫۷۰٫۰۰۱۳۴٫۶۹۰-۹۵٫۹
Nokia 7 Plus (headphones)+۰٫۲۵, -۰٫۲۳-۹۳٫۳۹۰٫۴۰٫۰۰۴۵۰٫۲۲۷-۵۳٫۹
Honor View 10+۰٫۰۲, -۰٫۰۱-۹۲٫۶۹۲٫۶۰٫۰۰۲۱۰٫۰۱۲-۹۴٫۴
Honor View 10 (headphones)+۰٫۱۷, -۰٫۰۳-۹۲٫۰۹۲٫۱۰٫۰۰۲۳۰٫۰۹۲-۵۲٫۸
Samsung Galaxy A8 (2018)+۰٫۰۱, -۰٫۰۳-۹۲٫۱۹۲٫۲۰٫۰۰۳۸۰٫۰۰۸۵-۹۰٫۰
Samsung Galaxy A8 (2018) (headphones)+۰٫۳۰, -۰٫۰۷-۹۱٫۷۹۱٫۸۰٫۰۲۲۰٫۲۰۶-۷۲٫۴
Oppo R11s+۰٫۰۲, -۰٫۰۲-۹۳٫۴۹۳٫۲۰٫۰۰۲۵۰٫۰۱۲-۹۰٫۸
Oppo R11s (headphones)+۰٫۲۰, -۰٫۳۷-۹۳٫۴۹۳٫۰۰٫۰۱۵۰٫۳۲۰-۵۵٫۷
OnePlus 5T+۰٫۰۱, -۰٫۰۳-۹۴٫۰۹۴٫۰۰٫۰۰۱۸۰٫۰۱۱-۹۳٫۷
OnePlus 5T (headphones)+۰٫۱۵, -۰٫۰۹-۹۴٫۳۹۴٫۳۰٫۰۰۷۱۰٫۱۳۵-۶۰٫۱

Xiaomi Mi Mix 2s frequency response

.[/tab]

[tab title=”نرم‌افزار و عملکرد”]

MIUI 9.5 در بستر اندروید ۸٫۰

پوسته اندرویدی شیائومی در سال‌های اخیر، به خصوص در بازارهای اروپایی و چینی، بسیار محبوب بوده است. MIUI کاملا یادآور iOS است و یکی از پوسته‌های OEM به شدت اصلاح شده به شمار می‌رود.

با وجود تفاوت‌های بزرگ با اندروید وانیلا، MIUI 9.5 بسیار نرم و راحت اجرا می‌شود. در ابتدا، هیچ لیست برنامه‌ای وجود ندارد و در واقع هرگز در MIUI وجود نداشته است، به جز چند تم سفارشی که میانبرها را ارائه می‌دهند. البته، اگر واقعا دلتان برای صفحه لیست برنامه‌ها تنگ شده است، همیشه می‌توانید نسبت به نصب لانچر شخص ثالث اقدام نمایید.

Xiaomi Mi Mix 2s review

انیمیشن‌های ظریفی هنگام بازگشت از برنامه‌ها به صفحه اصلی در آیکون برنامه‌ها وجود دارد. این یک اتفاق جالب است و چیزی نیست که ما به دیدن آن عادت داشته باشیم اما متاسفانه  فقط برخی از آیکون‌ها دارای انیمیشن هستند. بجز این، آیکون‌های مسطح، مربعی با گوشه۲های گرد، بسیار یادآور آیکون‌های موجود در ios است. چند مورد دیگر نیز در MIUI وجود دارد که شبیه به iOS است و در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در اینجا صفحه هوم پیش فرض در Mi Mix 2S را مشاهده می‌کنید. ویجت آب و هوا در گوشه سمت راست بالا و کنار ویجت ساعت بزرگ قرار دارد و هنگامی که این ویجت ساعت در حال نمایش است، ساعت در نوار وضعیت تا زمانی که روی آن ضربه بزنید پنهان خواهد بود. آیکون‌ها به طور پیش فرض با تم “رودیوم” ارائه می‌شوند که دایره‌ای و دارای عمق و سایه هستند، بنابراین کاملا مسطح دیده نمی‌شوند.

کشیدن صفحه به سمت راست کلید‌های میانبر برای برنامه‌های پر استفاده و دیدی به یادداشت‌های Mi و رویدادهای آینده تقویم را ارائه می‌کند. با توجه به اطلاعات کسب شده از انجمن‌های MIUI، این صفحه تنها در نسخه چینی ROM قابلیت غیر فعال سازی را دارد. کشیدن به سمت بالا در هر قسمت از صفحه نمایش، برنامه Google را به باز کرده و کشیدن پایین نیز بخش اعلان‌ها را به نمایش خواهد گذاشت، بنابراین لازم نیست دیگر دست خود را برای باز کردن این بخش حتما به بالای صفحه برسانید.

با توجه به سفارشی سازی های لانچر، تنظیمات بسیار زیادی برای تغییر دادن وجود ندارد البته شما می‌توانید لانچر پیش فرض را به طور مستقیم از تنظیمات MIUI تغییر دهید.

تصاویر زمینه بسیاری به طور از پیش آماده وجود دارد که می‌توایند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، همچنین تصاویر بسیاری نیز برای دانلود از برنامه تم در دسترس هستند.

شیائومی دارای سه تم از پیش بارگذاری شده است، که نوع پیش فرض آن دارای آیکون برنامه‌های مربعی و مسطح است. تم رادیوم دارای آیکون برنامه‌های گردتر و پیچیده‌تر است که عمق بیشتری در سایه آیکون‌های آن وجود دارد. در نهایت، تم Limitless بیشتر دارای آیکون های انتزاعی دو بعدی است.

بسیاری از برنامه‌های کاربردی از پیش بارگذاری شده برای انجام کارها وجود دارد. برنامه‌های گوگل و مجموعه آفیس مایکروسافت با نسخه جهانی گوشی همراه با بسیاری از ابزارهای دیگر ارائه می‌شوند. چنین برنامه‌های مفیدی عبارتند از: ضبط صوت/ضبط صفحه نمایش، اسکنر بارکد/اسناد، قطب نما، فایل منیجیر، پخش موسیقی، یادداشت ها، مرورگر Mi، و فیسبوک که همگی از پیش نصب شده‌اند.

شما باید بدانید که MIUI واقعا پوسته اندرویدی است که در آن بسیاری از تنظیمات در مکان‌های مختلف قرار دارند و لزوما همانند اندروید وانیلا عمل نمی‌کنند. به عنوان مثال، تنظیم زمان خاموش شدن صفحه را در قسمت «نمایش» مانند دستگاه‌های اندرویدی دیگر پیدا نخواهید کرد بلکه این گزینه در واقع در تنظیمات قفل صفحه و در قسمت «Sleep» قرار دارد. همچنین هیچ راهی برای ویرایش تنظیمات سریع به طور مستقیم از بخش اعلان‌ها وجود ندارد و شما باید به «اطلاعیه‌ها و نوار وضعیت» در قسمت «Toggle positions» مراجعه کنید.

 MIUI عملکردی مشابه iOS را در نمایش اعلان‌ها دنبال می‌کند، اما بسیار بهم ریخته. اعلان‌ها به صورت پیش فرض در صفحه قفل ظاهر نمی‌شوند و آیکون های اطلاع رسانی نیز در نوار وضعیت وجود ندارد. در عوض، یک آیکون در نوار وضعیت وجود دارد که چندین اعلان مشاهده نشده را یکجا نمایش می‌دهد.

نمایش دهنده اعلان‌ها، آن‌ها را به ترتیب زمانی ذخیره می کند تا زمانی که روی آنها ضربه بزنید یا آن‌ها را به کنار بکشید تا محو شوند. عملکرد اعلان‌ها مانند عملکرد معمولی اندروید دسته بندی نشده اند، بنابراین در حالی که کاملا عملکردی مشابه iOS را ارائه نمی‌کند، کاملا همانند اندروید نیز نیست، و عملکردی بین این دو را دارا می‌باشد.

برای ایجاد اعلان‌ها به همان شیوه‌ای که در اندروید استفاده می‌شود، «نشان دادن آیکون اعلان‌ها» را فعال کنید و «نمایش اعلان در صفحه قفل» را در تنظیمات اعلان هر برنامه فعال کنید. شما همیشه می‌توانید نوار اعلان‌ها را در صفحه قفل بکشید تا بتوانید از تصویر زمینه لذت ببرید، اما لازم است که «نمایش روی صفحه قفل» را در تنظیمات نوار اعلان‌ها و وضعیت فعال کنید.

چهار کلید دسترسی سریع در بالای نوار اعلان وجود دارد و اگر چند بار دیگر آن را بکشید تعداد بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

بخش نمایش‌دهنده برنامه‌های اخیر بسیار شبیه به iOS است، برنامه‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و  کشیدن آن‌ها منجر به بسته شدنشان می‌شود. این واقعا حس آشنایی دارد و البته همچنین احساس اتلاف فضا را نیز ایجاد می‌کند. یک بخش Split-screen در بالا وجود دارد، بنابراین می‌توانید صفحه را به دو نیم تقسیم و استفاده کنید، فقط کافیست یکی از برنامه‌های اخیر را به سمت بالا بکشید و سپس برنامه دوم را انتخاب کنید. حتی اگر دکمه هوم را نیز فشار دهید، همچنان گزینه بازگشت به صفحه نمایش تقسیم شده خود را خواهید داشت.

تنظیم اثر انگشت نیز به طور معمول نیاز به یک روش قفل جایگزین دارد. اسکنر اثر انگشت کاملا سریع است و یک لمس سریع سنسور بلافاصله Mi Mix 2S را باز می‌کند.

گزینه “نمایش تمام صفحه” در تنظیمات جایی است که می‌توانید نوار ناوبری را سفارشی کنید و اگر می‌خواهید جای کلیدهای بازگشت و برنامه‌های اخیر را جابجا کنید، می‌توانید اینکار را انجام دهید. در اینجا، شما همچنین می‌توانید نوار ناوبری را به طور کامل غیر فعال و ژست‌های حرکتی را جایگزین آن کنید، درست مانند آیفون X. برای بازگشت به خانه، انگشت خود را بالا بکشید و برای چند وظیفگی انگشت خود را بالا کشیده و نگه دارید و برای به عقب بازگشتن نیز می‌توانید از هر یک از لبه‌های سمت چپ یا راست نمایشگر به طرف داخل صفحه بکشید.

تلفن‌های شیائومی جزو گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی طولانی مدت نرم‌افزاری از زمان عرضه، قرار دارند و گواه آن این است که دستگاه‌های محبوب Mi 2/2S که در سال ۲۰۱۳ تولید شده‌اند به MIUI 9، که اخرین نسخه از رابط کاربری شیائومی به شمار می‌رود، به روز شده‌اند.

عملکرد

شیائومی Mi Mix 2S دارای آخرین نسخه پردازنده کوالکوم، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ است که در حال حاضر بالاترین پردازنده کوالکوم در خط تولید پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌شود. این یک تراشه هشت هسته‌ای با فرآیند ۱۰nm است که از ۴ هسته ۲٫۸ گیگاهرتزی Kryo Gold cluster و چهار هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo Silver cluster تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی پیش فرض درنظر گرفته شده برای اسنپدراگون ۸۴۵ نیز  آدرنو ۶۳۰ می‌باشد.

مدلی که اطلاعات آن به بیرون درز کرده، همانطور که تست شده است داری ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۸ گیگابایت حافظه رم است، و مدل غیر از آن با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه دسترس خواهد بود.

Xiaomi Mi Mix 2s review

این گوشی در GeekBench نمرات تک و چند هسته‌ای بهتری را نسبت به سامسونگ گلکسی +S9 با همان چیپست بدست آورده است. پردازنده Exynos 9810 سامسنوگ هنوز از Mi Mix 2S در تست تک هسته بالاتر است و این در حالی است که آیفون X با همراهی آیفون ۸ پلاس در پشت خود، بالاترین نمرات را در هر دو بخش داراست.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

اگر چه هنوز تعداد زیادی دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ در بازار موجود نیست، اما با این حال فاصله زیادی بین تراشه‌های اپل و کوالکوم در آزمایش‌های تک هسته وجود دارد.

نتایج تست‌های چند هسته‌ای کمی نزدیکتر هستند، اما پردازنده A11 Bionic اپل هنوز هم برتر است.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

در معیار بنچمارک Antutu 7 که فقط گوشی‌های اندرویدی در آن وجود دارد. Mi Mix 2S در رده اول است و به طور منطقی گلکسی +S9 نیز به عنوان رقیبی نزدیک در رده دوم قرار دارد. زمان زیادی از تولید تراشه اگزینوس موجود در گلکسی +S9 نمی‌گذرد اما به نظر می‌آید که پردازنده HiSilicon Kirin 970 تولید سال ۲۰۱۷ باشد، (صبر کنید، بله همینطور است!)

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

Mi Mix 2S تمام دستگاه‌های دیگر را در تمام تست‌های بنچمارک موجود شکست داده است. بجز داشتن بهترین پردازنده، Mix 2S در رزولوشن نیز نسبت به گلکسی +S9 دارای برتری است، با این حال، در آزمایش‌های صفحه خاموش، گلکسی +S9 و Mi Mix 2S شانه به شانه هستند.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

Mi Mix 2S به خوبی در MIUI 9.5 بهینه سازی شده است و ۸ گیگابایت رم سخاوتمندانه اجازه می‌دهد تا عملکرد چند وظیفه‌ای باورنکردنی داشته باشید و تمام تجربه کاربری بدون لگ و مشکل خواهد بود.

تنها جایی که ممکن است اختلاف در عملکرد بین Mi Mix 2 و Mi Mix 2S را متوجه شوید، جایی است که شما بازی‌های تلفن همراه را در حالت گرافیک بالا بازی کنید. در غیر این صورت، تفاوت عملکرد بین اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ چندان زیاد نیست و این موضوع دلیل قابل توجیه‌ای برای ارتقا Mi Mix 2 به ۲S نخواهد بود.

اما دوربین ممکن است دلیلی باشد که گوشی Mi Mix 2 خود را ارتقا دهید، زیرا عملکرد دوربین بسیار بهبود یافته است. بنابراین در بخش بعدی به رابط دوربین و نمونه‌ عکس‌های گرفته شده توسط آن نگاهی خواهیم انداخت.

.[/tab]

[tab title=”دوربین، کیفیت تصویر”]

دوربین دوگانه

Mi Mix 2S اولین دستگاه شیائومی با دوربین دوگانه نیست، اما اولین دستگاه سری Mix به شمار می‌رود که از این ویژگی استفاده می‌کند. Mi Mix 2S دارای دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک در پیکسل دوگانه است. دوربین اصلی از سنسور نسبتا جدید سونی IMX363 با پیکسل ۱٫۴ میکرون استفاده می‌کند که دارای دیافراگم f/1.8 سریع است و از لحاظ اپتیکی تثبیت شده است. سنسور ثانویه سامسونگ S5K3M3 با پیکسل کوچکتر ۱ میکرون و دیافراگم کندتر f/2.4 است.

لنز دوم از نوع تله فوتو است، بنابراین سیستم دوربین دوگانه این گوشی از ترکیب لنز واید + تله‌فوتو همانند آیفون استفاده می‌کند و نه ترکیب  RGB + Mono استفاده شده در هوآوی. دوربین دوگانه Mi Mix 2S دارای زوم اپتیکال ۲ برابری است، اما لنز دوم دارای لرزشگیر اپتیکال نمی‌باشد.

ویژگی جدید Mi Mix 2S، قابلیت “کاهش نویز چند فریمی سخت افزاری” شیائمی است، که قابلیتی است که سامسونگ، گوگل (پیکسل‌ها) و HTC با استفاده از آن عکس‌ها را با چندین فریم پردازش می‌کنند. همچنین این دوربین دوگانه از هوش مصنوعی شیائومی نیز استفاده می‌کند که  اولین بار در Redmi Note 5 عرضه شده بود. این دوربین می تواند ۲۰۶ صحنه را در ۲۵ دسته مختلف شناسایی کند و از هوش مصنوهی برای عکس‌های پرتره و زیباسازی تصاویر استفاده کند.

Xiaomi Mi Mix 2s review

شیائومی می‌گوید که تلاش زیادی در جهت بهبود بخشیدن به حالت زیبایی انجام داده است که در کشورهای آسیایی بسیار محبوب است. شیائومی به طور اختصاصی چند آریشگر میکاپ را استخدام کرد تا به مهندسان نرم‌افزاری (مرد) در درک چگونگی ایجاد زیبایی در هر یک از نقاط چهره کمک کنند.

برنامه دوربین در Mi Mix 2 بسیار بهبود یافته است و دیگر  خبری از منوی کشویی حالت‌های مختلف عکاسی دوربین وجود ندارد. برای دسترسی به حالت‌های اضافی، کافیست تا همانند آیفون با انگشت خود روی صفحه بکشید. دکمه‌های موجود در رابط کاربری دوربین بسیار پویا هستند و بسته به حالت عکاسی فعال شده تغییر می‌کنند. سامسونگ و هوآوی نیز رابط کاربری دوربینی همانند این را برای P20 و S9 ساخته‌اند.

چند ابزار عکسبرداری در منوی بالایی وجود دارد مانند: حالت سلفی گروهی که چندین عکس را گرفته و باهم ترکیب می‌کند تا بهترین فرم هر شخص درون عکس نهایی قرار بگیرد، و یک ابزار تراز نیز وجود دارد که با استفاده از سنسورهای ژیروسکوپی تلفن حالت صاف و تراز را نشان می‌دهد، همچنین گزینه‌ حالت زیبایی نیز برای دوربین اصلی قرار داده شده است. این ابزارها در تمام حالت‌های عکسبرداری نشان داده نمی‌شود و فقط تایمر عکسبرداری است که در تمامی حالت‌ها وجود دارد.

حالت دستی کنترل تنظیمات دوربین را در اختیار قرار می‌دهد: تعادل رنگ سفید، فوکس، سرعت شاتر (تا ۱/۲ ثانیه)، ISO (تا ۱۶۰۰)، و به شما امکان می دهد بین لنز اصلی، لنز واید و لنز ثانویه تله فوتو جابجا شوید.

تنظیمات دوربین پویا هستند، بنابراین اگر می‌خواهید تنظیمات رزولوشن ویدئو را تغییر دهید، باید حالت ویدئو را انتخاب کنید. تنظیمات زیادی برای تغییر وجود دارد. شما می توانید علامت Watermark “Shot on Mi Mix 2S” (که به صورت پیش فرض فعال است) را غیرفعال کنید یا می‌توانید کنتراست، اشباع و شدت رنگ را به دلخواه خود تنظیم کنید که یک گزینه خوب برای کسانی که دوست دارند تمام عکس‌های خود را ویرایش کنند به شمار می‌رود.

ویژگی تشخیص سن و جنسیت Mi Mix 2S به یک منوی عمیق تر منتقل شده است که ما با این کار موافق هستیم زیرا این ویژگی بیشتر جدید است تا کارآمد. ما حدس می‌زنیم این می‌تواند ابزاری برای آموزش به شما باشد تا بتوانید ظاهر جوانتری داشته باشید، اما ممکن است که این فقط تصور ما باشد.

کیفیت تصویر

هوش مصنوعی دوربین Mi Mix 2S می‌تواند صحنه‌های مختلف را تشخیص دهد و عکس‌هایی را که برای آن تنظیمات بهینه شده است، بگیرد. صحنه‌های سبز به نظر سبزتر، غذاها به نظر روشن‌تر و ساختمان‌ها واضح‌تر می‌شوند. عکاسان حرفه‌ای احتمالا هرگز از چنین ویژگی استفاده نمی‌کنند، زیرا می‌خواهند عکس خود را ویرایش کنند، اما نتیجه نهایی این کار برای رسانه‌های اجتماعی عالی است.

ما احساس می‌کنیم که هوآوی ویزگی هوش مصنوعی را در P20 به شکلی بیش از حد استفاده کرده اما پیاده سازی این قابلیت توسط شیائومی آنقدر شدید نیست.

هوش مصنوعی قطعا می‌تواند در بعضی عکس‌ها نیز مزاحمت ایجاد کند. برای مثال عکس گرفته شده از ورودی این دریاچه را ببینید. دوربین به طور خودکار ابرها را تشخیص داده و سایه‌ها را کاهش می‌دهد تا خطوط ابر را بیشتر نمایان سازد. در نتیجه، تمام شاخ و برگ‌ها در این تصویر تاریک به نظر می‌رسند و گویی که این تصاویر توسط دوربین یک گوشی پایین رده گرفته شده است.

استفاده از یک فیلتر تصویر در عکاسی بدون استفاده از هوش مصنوعی، بسیار بهتر از عکاسی با هوش مصنوعی خواهد بود. هرچند این ابرها هنوز خوب به نظر می‌رسند.

به طور کلی، تصویرهای بسیار خوبی با این دوربین ثبت کردیم. Mi Mix 2S کمی در محدوده دینامیکی، به خصوص در سایه‌ها، مشکل داشته و تصاویر گاهی بیش از حد تاریک بودند. با وجود این، عکس‌ها به خوبی در معرض نور قرار گرفتند و رنگ‌ها بسیار خنثی بودند، حتی در ساعات طلایی عکاسی.

عکس‌ها خیلی کنتراست نداشته و وضوح مناسبی دارند، که اگر دوست دارید عکس‌های خود را قبل از ارسال آنها ویرایش کنید بسیار عالی خواهد بود. در ضمن، جزئیات در شرایط پر نور کاملا حفظ شده‌اند اما دوربین برای حفظ جزئیات در در شرایط نوری کم مانند اتاق تاریک کمی دچار مشکل می‌شوذ، اما به طور غیر منتظره‌ای می‌تواند از پس عکس برداری در شب بر بیاید.

آخرین عکس فوق با زوم دو برابری ثبت شده است که به خوبی در کافه کم نور نیویورکی عمل کرده است. هنگامی که پیکسل‌ها را بزرگنمایی می‌کنید، می‌توانید پردازش تصویر را مشاهده کنید. با این حال، این تصویر هنوز برای پست در شبکه‌ها اجتماعی مناسب است.

حالت HDR در Mi Mix 2S کمی عجیب عمل می‌کند. ما آن را در شرایط نور روز تست کردیم و هر زمان که ما آن را فعال کردیم، عکس‌های ما در قسمت‌های سایه دار دچار تاریکی می‌شد و در چند مورد حتی قسمت‌هایی از تصویر را برجسته‌تر نشان می‌داد.

تصاویر حاصل به طور کلی درقسمت‌های دارای سایه تیره‌تر می‌شوند و کنتراست را اضافه می‌کنند که دقیقا برعکس چیزی است که ما از حالت HDR انتظار داریم. توصیه می کنیم از حالت HDR اجتناب کنید و از یک برنامه ویرایش برای افزایش سایه‌ها یا برجستگی‌های تیره استفاده کنید. اینستاگرام این ابزار ویرایش را ارائه می دهد. شاید شیائومی این مشکل را در یک بروزرسانی در آینده حل کند.

Mi Mis 2S می تواند زوم اپتیکال دو برابری با دوربین دو گانه خود انجام دهد. در اینجا چند نمونه عکس وجود دارد که واقعا نتایج خوبی را ارائه می‌دهند. البته این کار کمی در نور کم مشکل خواهد داشت اما در عکس برداری روزانه عالی کار می‌کند. هنگامی که پیکسل‌ها را می‌بینید، می‌توانید بگویید که پردازش‌های اضافی در حال انجام است، اما این تصاویر هنوز هم قابل استفاده هستند.

حالت پرتره در این دوربین وجود داشته و به خوبی کار می‌کند. البته، خط بوکه توسط نرم افزار ایجاد می‌شود، بنابراین همیشه نمی‌توان انتظار افکت بوکه کاملا دقیقی از آن داشت. حالت پرتره به تشخیص چهره و شناسایی یک موضوع و محو کردن اطراف آن متکی است. و با این که اعتراف می‌کنیم که گوشی زمان بیشتری را تشخیص چهره فرد سیاه پوست صرف کرده است اما نتیجه آن بسیار خوب است.

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی

لازم است بگوییم که نسبت به دوربین ۵ مگاپیکسلی هیجان زده نشده بودیم و به طور طبیعی انتظارات کمی از آن داشتیم اما این دوربین سلفی بهتر از آنچه که ما فکر می‌کردیم عمل کرد.

حالت پرتره در دوربین جلو به درستی کار نمی‌کند، مگر اینکه خط موها کاملا مشخص باشد، در غیر این صورت احتمالا نتایج مشابهی را به عکس فوق بدست خواهید آورد که در آن دوربین برای شناسایی مناطق اطراف موها دچار مشکل شده است.

حالت زیبایی به طور پیش فرض روشن است و به ۳/۵ تنظیم شده است. شیائومی نیز گفته است که برای بهبود حالت زیبایی کار سختی را انجام داده و هنرمندان آرایشی را به استخدام  درآورده تا به مهندسان خود در مورد چگونگی شکل گیری چهره و زیبا سازی آن، آموزش دهند.

اگر حالت زیبایی و پرتره کنار بگذاریم، این دوربین در ثبت جزئیات پس زمینه در مقایسه با بسیاری از دیگر دوربین‌های سلفی که در ثبت جزئیاتی که نسبت به شخص گیرنده سلفی در فاصله دورتری قرار دارند، نیز بهتر عمل می‌کند. تصاویر فوق در یک روز با آسمان ابری ثبت شده‌اند و با این‌که چند ساعت قبل از غروب خورشید گرفته شده‌اند از گرمای مناسبی برخوردارند.

پاناروما

استفاده از حالت پانوراما آسان است: اشاره به تصویر مورد نظر، ثبت تصویر، حرکت کردن، اما چیزی که عجیب است این است که این حالت فقط به شما اجازه می‌دهد تا به سمت راست حرکت کنید. عکس زیر با استفاده از تلفن در جهت عمودی گرفته شده است که ۳،۹۰۴ پیکسل بلندا دارد. تصویر در شرایط نوری مناسب قرار داشته و تنها چند عدم تراز بودن در آن مشاهده می‌شود.

نقد و بررسی Xiaomi Mi Mix 2S - تکفارس 

کیفیت فیلم برداری

Mi Mix 2S می‌تواند ۱۰۸۰p و ۲۱۶۰p (رزولوشن ۴K) ضبط کند. شیائومی تعداد حالت‌های ظبط ویدئویی را به حداقل رسانیده است: ۷۲۰p، ۱۰۸۰p، و ۴K و هیچ حالت ۶۰ فریم در ثانیه در هیچ کدام از رزولوشن‌ها وجود ندارد. در عین حال، تثبیت کننده تصویر کامل OIS + EIS در ۱۰۸۰p وجود دارد در حالی که حالت ۴K فقط OIS خالی را دارا می‌باشد.

فیلم‌های ۴K در ۴۲ مگابیت در ثانیه ثبت شدند، در حالی که ویدئوهای ۱۰۸۰p حدود ۲۰٫۲ مگابیت بر ثانیه. در همین حال، صدا نیز در هر دو رزولوشن با ۱۹۲ کیلوبایت در ثانیه ثبت شده است که همیشه به صورت استریو ضبط می‌شود.

ما باید درباره کیفیت صدا در فیلم‌ها شکایت کنیم: زیرا کیفیت آن وحشتناک است. ما به شیائومی در ارتباط خواهیم بود تا ببینیم آیا احتمال دارد یک قطعه معیوب در دستگاه وجود داشته باشد یا اینکه مشکل با یک بروزرسانی نرم‌افزاری حل خواهد شد.

همانند هر سیستم تثبیت کننده الکترونیکی تصویر دیگر، محدوده فریم برای این دوربین نیز روی ۱۰۸۰p قرار دارد.

جزئیات ویدئو در مقایسه با تصاویر ساکن بسیار کم‌تر است. محدوده دینامیکی بد نیست و دقت رنگ نیز همانند تصاویر ثابت خوب است. شدت نور نیز مناسب است اما در مواقعی از تصویر برداری در روز با نویز در تصاویر ثبت شده روبرو شدیم.

تصویر برداری در نور شب نیز بد نبود، ما این ویدئو را در همان کافه در نیویورک ثبت کردیم که صدای زیادی در آن وجود داشت که با توجه به مکان تصویر برداری عادی می‌باشد. به‌جز این مورد، خوشحالیم که سرعت شاتر آنقدر پایین نبود که حرکات در تصاویر تار شوند.

در ادامه با بخش نهایی این نقد و بررسی، همراه ما باشید

.[/tab]

[tab title=”رقابت، جوانب مثبت و منفی، نتیجه‌گیری”]

رقابت

شیائومی قیمت Mi Mix 2S را دقیقا جایی در شروع قیمت گوشی‌های رده بالا قرار داده است: در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا. این رده شامل گوشی‌های هوشمند با مشخصات سخت‌افزار  بالا و قابلیت‌های زیاد می‌شود.

کمی پیش، Black Shark (یک شرکت تلفن هوشمند که توسط شیائومی تأمین مالی شده است) گوشی گیمینگ خود را عرضه کرد که مشخصات آن با Mi Mix 2S یکی است و یک گزینه عالی برای کسانی است که یک گوشی با ظاهری مدرن و گیمینگ را به گوشی با بدنه سرامیکی براق ترجیح می‌دهند. در غیر این صورت، هر دو دستگاه از اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند و باید عملکردی مشابه در بازی داشته باشند.

Xiaomi Mi Mix 2s review

گوشی Honor View 10 نیز درست در این دسته قرار می‌گیرد که جدیدترین قطعات داخلی از هوآوی را به همراه بدنه‌ای فلزی و بدون مقاوت در برابر آب استفاده می‌کند. دوربین‌های آن از برند لایکا نیست، اما شما می‌توانید عکس‌های عالی را با دوربین‌های دوگانه View 10 ثبت کنید. اگرچه عملکرد شیائومی در این زمینه بهتر است.

آیفون X نیز قطعا وارد رقابت خواهد شد، زیرا Mi Mix 2S تلاش‌های بسیاری برای نزدیک شده به آیفون X انجام داده است. حقیقت این است که شما می‌توانید برای Mi Mix 2S نسبت به آیفون X، که از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، هزینه کمتری پرداخت کنید اما در آخر، هر فرد خودش تصمیم می‌گیرد که آیا یک گوشی هوشمند ۹۹۹ دلاری ارزشش را دارد یا نه.

شما همچنین در این رنج قیمت Mate 10 را نیز به عنوان گزینه‌ای برای خرید پیش روی خود دارید که البته دارای نمایشگر بلند نیست، اما تجربه دوربین بسیار جذاب، باتری عظیم و سفارشی سازی گسترده در رابط کاربری را ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

گوشی شیائومی Mi Mix 2S قطعا یک کار عالی برای تقویت ضعف‌های Mi Mix 2 به ویژه در دوربین به شمار می‌رود. اگرچه دوربین جلویی تنها ۵ مگاپیکسلی است، اما داشتن یک دوربین دوگانه با عملکرد عالی در این گوشی هوشمند، ارزشش را دارد.

تجربه نرم‌افزاری در Mi Mix 2S خیلی روان است و MIUI به خوبی برای عملکردی مناسب و عمر باتری بیشتر، بهینه شده است.

جوانب مثبت

  • طراحی سرامیکی جذاب
  • استفاده از آخرین پردازنده کوالکوم
  • شارژ بی‌سیم
  • دوربین عالی

جوانب منفی

  • عدم مقاومت در برابر آب
  • عدم ارائه دلیل برای نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • کیفیت ضبط ویدئو نه چندان مناسب

 

شیائومی از طرح‌های خود را برای آمدن به بازار ایالات متحده در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده است که کاری سخت خواهد بود، اما اگر شیائومی به مصرف کنندگان آمریکایی ثابت کند که می‌تواند با قیمت شگفت انگیز گوشی‌های هوشمند با کیفیت بالا را تولید کند، ممکن است آنچه را که برای رسیدن به بازار آمریکا نیاز دارد، بدست آورد.

به طور طبیعی، ما شیائومی را در حال حاضر در فروشگاه‌ها نمی‌بینیم، بنابراین احتمالا این گوشی را در خرده فروشی‌های آنلاین به صورت آنلاک مشاهده خواهیم کرد.

صرف نظر از عملکرد آن در آمریکا، سری Mi Mix شیائومی از یک پرچمدار بزرگ، به یک مدل به صرفه و ساده تر که مناسب برای مصرف کننده‌های معمولی است تبدیل شده. Mi Mix 2S با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود که رقابت را برای دیگران سخت می‌کند، اما به هرحال در چند ماه آینده شاهد رقابت‌های شدیدی در این رده از گوشی‌ها خواهد بود.

.[/tab]
[/tabgroup]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید