اپ باندل‌های گوگل سایز اپ‌های اندروید را کاهش خواهند داد - تکفارس 
اپ باندل‌های گوگل سایز اپ‌های اندروید را کاهش خواهند داد - تکفارس 

اپ باندل‌های گوگل سایز اپ‌های اندروید را کاهش خواهند داد

آیدین هاشمی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:52
اندروید اپ باندل

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اندروید حجم برنامه‌های آن است. این اپلیکیشن‌های بزرگ سرعت گوشی‌ها را پایین می‌آورند. همچنین آمارها نشان می‌دهند که کاربران اندروید از نصب کردن اپ‌های سنگین‌تر اجتناب می‌کنند.

به همین دلیل است که گوگل یک فرمت انتشار جدید به نام Android App Bundle را معرفی کرده است که به توسعه دهندگان در بهینه کردن اندازه‌ی اپلیکیشن‌ها بر اساس دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند.

Android App Bundle چه کاری انجام می‌دهد؟

اندروید اپ باندل ابزار تولید و مدیریت APK های گوناگون برای دستگاه‌های مختلف است. با این تفاوت که انجام این کار خسته کننده بر عهده‌ی گوگل پلی می‌باشد.

این باندل اپلیکیشن شامل کدهای نهایی و منابع اپ خواهد بود اما فایل APK را تولید نمی‌کند. توسعه دهندگان با استفاده از این ابزار دیگر به ساختن، خروجی گرفتن و مدیریت اپ‌های مختلف احتیاجی نخواهند داشت و تنها باید طرح کلی assets و زبان‌هایی که می‌خواهند در دسترس کاربرانشان قرار دهند را مشخص نمایند.

این فرمت جدید گوگل جایگزین فرمت استاندارد APK نخواهد بود، بلکه توسعه دهندگان را قادر خواهد ساخت تا متناسب‌ترین APK ها را برای کاربرانشان، براساس دستگاه اندرویدی که در دست دارند و به طور مستقیم از گوگل پلی فراهم کنند.

چون گوگل خود این  APK ها را تولید خواهد کرد، از ویژگی Dynamic Deliver در عرضه‌ی این اپلیکیشن‌ها بهره خواهد برد. این موضوع به این معناست که اپلیکیشنی که به دست کاربران می‌رسد برای دستگاه خودشان بهینه خواهد بود و شامل کدها و منابعی که برای دستگاه آن‌ها تنظیم نشده‌ است، نخواهد بود.

 

اپ باندل‌های گوگل سایز اپ‌های اندروید را کاهش خواهند داد - تکفارس 

فایده‌های استفاده از این فرمت جدید چه خواهد بود؟

App Bundle ها دانلودهای کم حجم‌تری را برای کاربران میسر می‌کنند. مدیریت اپلیکیشن‌ها برای توسعه دهندگان آسان می‌شود. همچنین این فرمت دارای Dynamic Feature Modules نیز می‌باشد که به کاربران اجازه می‌دهد در ابتدا هسته‌ی اپلیکیشن موردنظر خود را دانلود کنند و سپس ویژگی‌های اضافی دیگر آن را در صورت احتیاج و در مراحل بعدی دریافت نمایند.

گوگل ادعا کرده است که این روند می‌تواند حجم اپ‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این شرکت، اندروید اپ باندل‌ها را بر روی اپلیکیشن‌های خودش مثل YouTube و LinkedIn امتحان کرده است که نتیجه‌ی آن کاهش ۲۳ درصدی حجم این برنامه‌ها می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید