بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 
بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 

بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه

آیدین هاشمی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 22:44
بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 

Sony VPL-HW45ES بهترین پروژکتور برای یک سینمای خانگی است. به این دلیل که نسبت کنتراست فوق العاده‌، رنگ‌های دقیق ، خروجی نور زیاد، لگ ورودی کم برای گیمینگ و امکانات نصب گوناگون برای جایگیری در تقریبا هر مکانی  را ارائه می‌کند. و با قیمت ۲۰۰۰ دلاری خود تقریبا ۱۰۰۰ دلار ارزان‌تر از هر گزینه‌ی دیگری با امکانات مشابه است.

چه کسانی باید این پروژکتور را بخرند؟

یک پروژکتور سینمای خانگی مناسب اتاقی است که نور در آن تحت کنترل باشد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این پروکتورها در مقایسه با پروژکتورهای پایین رده توانایی تولید رنگ سیاه تیره‌تر است که در نهایت نسبت کنتراست بالاتری را فراهم می‌کند. اما شما باید برای استفاده از این ویژگی جلوی نور طبیعی محیط را بگیرید. همچنین باید پرده نمایش مناسبی را نیز برای این پروژکتورها تهیه نمایید تا تصاویر درخشنده‌تر و دقیق‌تری دریافت کنید. در نهایت به یک سیستم صوتی سوراند نیز احتیاج دارید چرا که پروژکتورهایی که به منظور ایجاد سینمای خانگی تولید می‌شوند دارای اسپیکر نمی‌باشند.

انتخاب‌های ما بر چه مبنایی بود؟

بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 

ما به دنبال پروژکتورهایی با رزولوشن ۱۰۸۰ و یا بالاتر، دارای دو ورودی HDMI و امکانات نصب انعطاف پذیر جهت قرار دادن در مکان‌های مختلف بودیم. برخی از پروژکتورهایی که کنتراست بالایی ارائه می‌کنند برای عملکرد مناسب نیاز دارند تا به شکل دقیقی در مرکز پرده نمایش قرار بگیرند. و ما فرض کردیم که بیشتر مردمی که این پروژکتورها را تهیه می‌کنند از آن‌ها در اتاقی استفاده خواهند کرد که به این منظور طراحی نشده است. بنابراین پروژکتورهای  DLP که برای استفاده باید حتما در قسمت بالایی یا زیرین مرکز پرده نمایش قرار بگیرند در انتخاب‌های ما گنجانده نشده‌اند. و به دلیل این که هنوز افراد کمی هستند که به قابلیت نمایش سه بعدی اهمیت می‌دهند ما این قابلیت را در بین ملاک‌های انتخاب خود نگنجانده‌ایم.

این ملاک‌های انتخاب، ما را در نهایت به چهار گزینه نهایی رساند. و ما برای فهمیدن این که این پروژکتورها در مقایسه با یکدیگر چگونه عمل می‌کنند خودمان آن‌ها را با استفاده از یک طیف سنج i1Pro2، یک رنگ سنج Klein K10-A و الگوهای تست ازDVDO AVLab TPG و HDFury Integral امتحان کردیم. و خروجی نور، نسبت کنتراست، دقت دمای رنگ و غیره مواردی بودند که مورد امتحان قرار گرفتند.

انتخاب ما

بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 

Sony VPL-HW45ES مدلی بر پایه‌ی مدل VPL-HW65ES است با این تفاوت که بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ی آن که برای عموم کاربران مورد استفاده نیست را ندارد، البته عملکرد این دو تقریبا مشابه است. VPL-HW45ES تقریبا برای همه انتخاب بهتری است چرا که نسبت کنتراست عالی، رنگ‌های دقیق، لگ ورودی کم برای گیمینگ، یک لنز انعطاف پذیر برای نصب آسان، کارکرد کم صدا، خروجی نور زیاد را ارائه می‌نماید. هم چنین با قیمتی کم‌تر از بهترین انتخاب سال گذشته (VPL-HW40ES) معامله‌ی بسیار خوبی نیز برای خریدارن خواهد بود.

بزرگ‌ترین دلیل ترجیح دادن VPL-HW45ES به یک پروژکتور سطح پایین نسبت کنتراست آن است. این مدل دارای یک منبع پیش فرض داخلی نیز می‌باشد که ارمغان آن تصاویری دقیق خواهد بود. رنگ‌ها غنی و خالص و تکسچرها بسیار شفاف هستند. نوارهای سیاه رنگ بالا و پایین در تصاویر عریض به علت تیره‌تر بودن رنگ سیاه در این پروژکتور ناپدید می‌شوند و این موضوع صحنه‌هایی که از شب فیلمبرداری شده است را واقعی‌تر به نظر می‌رساند.

وقتی گزینه‌ی کاهش لگ ورودی را در تست‌هایمان فعال کردیم، لگ ورودی از ۱۰۶ میلی ثانیه به ۲۲ میلی ثانیه کاهش یافت. این عدد یکی از کم‌ترین مقادیر لگ ورودی است که تا کنون دیده‌ایم، بهتر از هر پروژکتور دیگری که امتحان کرده‌ایم. تنها یک تلویزیون می‌تواند لگ ورودی کم‌تری از این مقدار داشته باشد.

انتخابی برای اتصال و نمود رنگ بهتر

بهترین ویدیو پروژکتور برای خانه - تکفارس 

ما فکر می‌کنیم آسان بودن استفاده از VPL-HW45ES و همچنین این موضوع که بهترین کیفیت تصویر را در بین پروژکتورهای همکلاس خودش ارائه می‌نماید، آن را تبدیل به بهترین انتخاب برای ایجاد یک سینمای خانگی می‌کند. اما این پروژکتور از آپشن‌های اتصال پیش‌ رفته که برای تهیه‌ی برخی سیستم‌های پیش رفته و خودکار لازم می‌باشند، محروم است.  به عنوان مثال یک کنترل ۱۲V Trigger یا یک پورت اترنت. اگر شما به این پورت‌ها نیاز دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم که یک دستگاه Epson Home Cinema 5040UB تهیه نمایید. اپسون این ویژگی‌ها را به علاوه‌ی یک ورودی HDMI 2.0 برای شما فراهم می‌کند. رنگ‌های دقیق‌تری ارائه می‌کند و توانایی نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌های HDTV  را دارد. کنترل لنز کاملا اتوماتیک (تمام نسبت‌های تصویر را به جز ۱۶:۹ بدون حاشیه را ساپورت می‌کند)، توانایی نمایش طیف رنگی DCI/P3 که در محتواهای Ultra HD Blu-ray و برخی محتواهای قابل استریم کردن وجود دارد، یک ورودی آنالوگ  D-sub 15، ویژگی پیکسل شیفت که باعث نمایش جزئیات بیش‌تر در محتوای ۴K می‌شود و یک برتری نسبتا کم در کیفیت تصویر ( که ممکن است متوجه آن نشوید) از دیگر ویژگی‌های این پروژکتور است.

Epson 5040UB نسبت کنتراست بالاتری نسبت به Sony VPL-HW45ES ارائه می‌دهد اما مقدار آن خیلی زیاد نمی‌باشد. اندازه گیری‌ها به ما ۲۵ درصد کنتراست بیش‌تر نشان داد. اپسون تصاویر درخشان‌تری نسبت به سونی ارائه می‌کند و با لنزهای بزرگ‌ترش ۳۰ درصد لومن  بیش‌تر تولید می‌کند که نتیجه آن تصاویر شارپ‌تر است. این نتیجه هم در امتحان‌ها و اندازه گیری‌های ما قابل مشاهده بود و هم در محتواهای واقعی. این پروژکتور لگ ورودی بیش‌تری دارد اما با مقدار ۳۱ میلی ثانیه هنوز هم قابل قبول است.

به صورت کلی Epson 5040UB نسبت به Sony VPL-HW45ES برتری دارد اما با محتواهای استاندارد ممکن است که ۵۰ درصد قیمت بیش‌تر اپسون برای شما توجیه نداشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید