کاهش ۳۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین - تکفارس 
کاهش ۳۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین - تکفارس 

کاهش ۳۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین

امین حسین پور
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:57
کاهش ۳۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین - تکفارس 

هفته گذشته، با توجه به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین، فروش بازار جهانی ۲٫۹% افت را تجربه کرد. تعداد گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در بازار چین از سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به کمتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. طبق گزارشات جدید، تعداد گوشی‌های به فروش رفته در سه ماهه اول ۲۰۱۸ در بازار چین کمتر از ۹۰ میلیون دستگاه بوده است.

بخشی از این کاهش را می‌توان به خاطر سال نو قمری در چین دانست. تعطیلات باعث کاهش تولید گوشی های هوشمند شده است. در نتیجه، فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته ۳۴% کاهش پیدا کرده است. چون سه ماهه آخر سال با فصل خرید در تعطیلات همراه است، این مقدار ممکن است به اندازه کاهش ۱۳٫۴ درصدی نسبت به سال گذشته چشمگیر نباشد. فروش گوشی‌های هوشمند در چین به نسبت کل گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در بازارهای جهانی به زیر ۳۰% سقوط کرده است.

پنج تولیدکننده برتر از ژانویه تا مارس در چین به ترتیب شیائومی، هوآوی، اوپو، ویوو و اپل بوده‌اند. شیائومی با عرضه Redmi 5 Plus با قیمت ۱۵۷ دلار توانست جایگاه خود را ارتقاء دهد. هوآوی با کاهش ۴۰ درصدی فروش به رتبه دوم سقوط کرده است. هوآوی، اوپو و ویوو باید به مدل‌های قدیمی‌تر برای افزایش فروش تکیه داشته باشند، چون هیچ یک اخیراً مدل جدیدی برای فروش در بازار چین عرضه نکرده‌اند. میزان فروش اپل نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته ۲۵٫۶% کاهش داشته است. انتظار می‌رود که فروش اپل در چین ۳۰% دیگر نیز در سه ماهه دوم کاهش داشته باشد.

خبر خوب این است که فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین می‌تواند به لطف معرفی مدل‌های جدید توسط تولیدکنندگان داخلی در سه ماهه دوم افزایش پیدا کند. اما در کل نسبت به سال گذشته انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های هوشمند در بازار این کشور دوباره کاهش پیدا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید