درخواست ZTE از وزارت بازرگانی برای تعلیق ممنوعیت صادرات آمریکا - تکفارس 
درخواست ZTE از وزارت بازرگانی برای تعلیق ممنوعیت صادرات آمریکا - تکفارس 

درخواست ZTE از وزارت بازرگانی برای تعلیق ممنوعیت صادرات آمریکا

امین حسین پور
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 22:11
درخواست ZTE از وزارت بازرگانی برای تعلیق ممنوعیت صادرات آمریکا - تکفارس 

ZTE، تولیدکننده چینی گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌ای که از دریافت صادرات آمریکا تا مارس ۲۰۲۵ منع شده است، طی درخواستی از وزارت بازرگانی خواسته است که این ممنوعیت را تعلیق کند. در سال ۲۰۱۷، ZTE به خاطر فروش کالا و خدمات به ایران و کره شمالی ۱٫۱۹ میلیون دلار جریمه شد. به علاوه، ممنوعیت دریافت صادرات از آمریکا به مدت ۷ سال برای این شرکت صادر شد.

اگرچه ZTE طبق قوانین آژانس حق درخواست تجدید نظر ندارد، اما وزارت بازرگانی درخواست تجدید نظر شرکت را به طور غیر رسمی پذیرفته است. طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، ZTE درخواستی به وزارت بازرگانی ارسال کرده و خواستار تعلیق ممنوعیت دریافت صادرات از آمریکا شده است. این ممنوعیت مانع دریافت مجوز‌های خدمات گوگل پلی می‌شود و می‌تواند برای خرید تراشه‌های اسنپ‌دراگون توسط شرکت مانع ایجاد کند.

ZTE می‌گوید که این ممنوعیت غیر قابل قبول است و بقاء شرکت را تهدید می‌کند. در حالی که مسئولان آمریکایی این مسئله را انکار می‌کنند، در چین اقدامات وزارت بازرگانی به عنوان یک تاکتیک مذاکره‌ای تلقی می‌شود، زیرا هر دو کشور در تلاش هستند تا جنگ تجاری را که آمریکا آغاز کرده است، خاتمه دهند.

دولت ترامپ، که از کسری‌ تجاری موجود ناراضی است، درخواست کرده است که ۲۵% به تعرفه بیش از ۱،۳۰۰ محصول وارداتی از چین اضافه شود. در پاسخ به این مسئله، چین نیز تعرفه مشابهی برای واردات از آمریکا پیشنهاد داده است. با توجه به اعتراض شرکت‌های آمریکایی، در تاریخ ۲۲ ماه مه دادرسی عمومی راجع به تعرفه‌ها برگزار خواهد شد.

ماه گذشته، گزارشی از سوی وال استریت ژورنال ادعا داشت که وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیقات درباره شرکت هوآوی به خاطر نادیده گرفتن تحریم‌ها علیه ایران است. بدین ترتیب، هوآوی نیز ممکن است با ممنوعیت دریافت صادرات از آمریکا مواجه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.