بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس 
بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس 

بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12

علیرضا داداش زاده
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 19:20
بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس 

به تازگی کمپانی HTC یک تیزر از گوشی در حال ساخت خود منتشر کرده است که در بالا می‌توانید مشاهده کنید. این نشان می‌دهد که HTC در حال کار بر روی یک گوشی پرچم‌دار برای سال ۲۰۱۸ می‌باشد، اما طبق آخرین اخبار، این کمپانی قصد دارد گوشی‌های کمتری را در این سال راهی بازار کند.

این پرچم‌دار می‌تواند U12 باشد (شاید به همراه +U12). تاریخ معرفی این گوشی ۲۳ می معرفی شده است و اما حالا می‌خواهیم بررسی کنیم که چه انتظاراتی از این گوشی داریم.

  • طراحی فلزی و شیشه‌ای مشابه +U11، اما با نسبت +۸۰% صفحه نمایش به بدنه
  • تراشه سریع Snapdragon 845 و سرعت دانلود ۱٫۲Gbps
  • دوربین دوگانه
  • عرضه در ماه ژانویه با قیمت ۷۵۰ دلار به بالا

طراحی

چشم‌هایتان را ببندید، به +U12 فکر کنید، سپس حاشیه‌ها را بیشتر از بین ببرید.

شایعه صفحه نمایش باریک و بلند با نسبت ابعاد مدرن ۱:۲ به معنی بدنه کشیده با عرض کمتر است که کار با گوشی را با یک دست راحت‌تر می‌کند. اگر HTC بخواهد همان روند گوشی +U12 را پیش بگیرد، باید تصور کنیم که U12 همان شکل و شمایل را با حاشیه‌ کمتر صفحه نمایش خواهد داشت.

در واقع، اکنون در وبسایت Open Development شرکت Verizon، گوشی U12 با طراحی “بی حاشیه” لیست شده که نشان دهنده‌ی حاشیه‌های نازک‌تر در کنار صفحه نمایش گوشی می‌باشد. گفته شده است که U12 با رنگ‌های مشکی، رز قرمز، بنفش و مدل‌های نیمه شفاف عرضه خواهد شد. اما یک سری عکس‌های منتشر شده از این گوشی با طراحی مهندسی اولیه، بدنه آیینه‌ای را نشان می‌دهد.

بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس نوآوری Edge Sense شرکت HTC، که به کمک می‌توانید به آرامی با فشردن قسمت کناری گوشی به آن فرمان بدهید، به U12 هم راه پیدا می‌کند و امکان دارد کاربردهای بیشتری هم مبنی بر این ویژگی دریافت کند. با توجه به توییت منتشر شده از HTC می‌توان به این نکته پی برد که تکنولوژی Edge Sense یکی از بخش‌های اصلی معرفی در تاریخ ۲۳ می می‌باشد.

لمس کنید، ضربه بزنید، کنترل کنید و بیشتر… ۲۳٫۲۵٫۲۰۱۸

در قسمت مواد به کار رفته در بدنه گوشی، وبسایت Open Development شرکت Verizon، بیان کرده است که U12 از صفحه گوریلا گلس استفاده می‌کند و قاب گوشی از جنس فلز خواهد بود. این بدان معنی است که U12 از یک بدنه با جنس صابونی و اعلا بهره می‌برد که باعث می‌شود شارژ سریع بی سیم بدون هیچ مشکلی به گوشی راه پیدا کند. انتظار می‌رود که این پرچم‌دار HTC از گواهینامه IP68 بهره ببرد بنابراین تعمیرات گوشی با آن تمام آن شیشه و چسب مانند دیگر پرچم‌داران امروزی، می‌تواند گران باشد.

بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس صفحه نمایش، قدرت پردازشی و باتری

سریع، اما نه به صرفه

ما می‌خواهیم ادعا کنیم که تمامی شایعات مبنی بر صفحه نمایش ۶ اینچی با پنل +QHD و نسبت ابعاد ۱۸ به ۹، درست از آب در خواهد آمد. این مشخصات نیازی به حدس زدن ندارد، زیرا باز هم وبسایت Verizon بیان کرده است که U12 از صفحه نمایش LCD نسل ۶ با رزولوشن +WQHD بهره خواهد برد. باید ادعا کنیم که صفحه نمایش‌های ۶ اینچی کمی خسته کننده شده‌اند. اگرچه نسبت به زمانی که نسبت ابعاد گوشی‌ها ۱۶ به ۹ بود، باریک‌تر شده‌اند، اما هنوز هم گوشی‌های بزرگی هستند و فرقی نمی‌کند که چقدر حاشیه صفحه نمایش کم باشد.

اولین اطلاعات لو رفته از U12 به ماه مارس برمی‌گردد که مربوط یه تراشه‌‌ی استفاده شده و سرعت دانلود ۸۰۹٫۵۸ Mbps بود که نزدیک به سرعت دانلود ۱٫۲ Gbps مودم LTE X20 کوالکام بود. در ابتدا سامسونگ انحصار کوتاه مدتی مبنی بر استفاده تراشه Snapdragon 845 داشت که اکنون این تراشه در گوشی‌های LG G7 و Xiaomi Mi Mix 2s هم استفاده شده است.

با توجه به این که مدل U11 با از حافظه رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و مدل +U11 از حافظه رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد، اگر HTC می‌خواهد U12 را برتر سازد، باید حافظه رم و داخلی آن را نسبت به مدل‌های پیشین افزایش دهد. آیا این بدین معنی است که +U12 با حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد؟ (مانند شرکت‌های چینی مانند OnePlus و Xiaomi) ما شک داریم که HTC این قدر پیش برود، اما حافظه رم ۶ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به نظر می‌رسد که ترکیب حافظه‌ی پایه‌ای برای U11 باشد.

دوربین

با توجه به گزارش‌ها، HTC برای اولین بار پس از گوشی M8، به رقابت با دیگر پرچم‌دارها بر سر لنزهای چندتایی می‌پردازد. گفته می‌شود که U12 از یک دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو گوشی استفاده کند. اما این که یکی از این دوربین‌ها مانند پرچم‌داران هواوی تک رنگ باشد، یا اینکه تله فوتو برای زوم اپتیکال و یا دوربین با زاویه عریض داشته باشد، فعلا تایید نشده است، اما از آن جایی که دوربین تکی U11 عملکرد بسیار خوبی داشت، انتظار داریم U12 هم انتظارات را برآورده کند.

بررسی شایعات مربوط به گوشی HTC U12 - تکفارس باتری

طبق شایعه‌ها، استفاده از باتری ۳۴۲۰ میلی آمپری شاید آنقدر چشمگیر نباشد، اما رابط HTC Sense از اولین رابط‌ها بود که مدیریت فرآیند پس زمینه را به خوبی اجرا می‌کرد و باتری‌های این شرکت توانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند.

صفحه نمایش با رزولوشن WQHD بدین معنی است که باتری ۳۰% استقامت کمتری نسبت به یک گوشی با رزولوشن +FHD دارد و فرقی نمی‌کند که تراشه ۱۰ نانو متری نسل دوم Snapdragon 845 چه مقدار صرفه جوبی داشته باشد. بنابراین انتظار عمر باتری بیشتر از ۲ روز را نباید داشته باشید.

قیمت و تاریخ عرضه

شرکت HTC برای برگزاری یک رویداد در تاریخ ۲۳ می برنامه ریزی کرده است و امکان بسیار زیادی وجود دارد که U12 و برادر بزرگ‌ترش، +U12، در این رویداد معرفی شوند. با این حال تاریخ رسمی عرضه گوشی، به نظر می‌رسد که ۱ ژوئن باشد. قیمت لو رفته از +U12 را می‌توانید دز زیر مشاهده کنید.

مدل ۶۴ گیگابایتی: ۷۶۹ دلار

مدل ۱۲۸ گیگابایتی: ۸۳۵ دلار

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.