لنوو تصورتان را از یک گوشی بدون لبه تغییر خواهد داد - تکفارس 
لنوو تصورتان را از یک گوشی بدون لبه تغییر خواهد داد - تکفارس 

لنوو تصورتان را از یک گوشی بدون لبه تغییر خواهد داد

سارا کاویانی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 23:56
لنوو تصورتان را از یک گوشی بدون لبه تغییر خواهد داد - تکفارس 

اوایل این هفته، ما تیزر جدیدی از لنوو دیدیم که در آن گوشه ای از گوشی هوشمندی با لبه بسیار نازکی وجود داشت که به‌نظر می‌رسد هیچ فرورفتگی نخواهد داشت. به گفته چانگ چنگ مدیرعامل لنوو٬ این دستگاه نسبت اندازه‌ی بدنه به صفحه نمایش نزدیک به ۹۵ درصد خواهد داشت. این نسبت اندازه بسیار حیرت انگیز بوده و‌در صورت صحت تصاویری که در تیزر دیدیم به نظر می‌رسد شاهد یک گوشی تمام صفحه نمایش باشیم.

 

حالا، چند روز بعد از رونمایی تیزر این گوشی، چن چنگ از فضای مجازی چینی ویبو استفاده کرد تا بار دیگر این گوشی را  معرفی کند و نام آن را فاش کند.
ظاهرا این گوشی لنوو Z5 نامیده شده، و پرچم دار بعدی این شرکت خواهد بود. متاسفانه  این بار رندر این محصول  دریافت نکرده‌ و تنها توانستیم طرح اولیه آن را در تصویر زیر ببینیم.

لنوو تصورتان را از یک گوشی بدون لبه تغییر خواهد داد - تکفارس 

در این تصویر، این گوشی هیچ پایین،بالا و گوشه‌ای ندارد. به نوعی صفحه نمایش تمام جلوی گوشی را پوشانده است. خطوط انتن قابل رویت در کناره های گوشی نشان می‌دهد که بدنه گوشی کاملا فلزی طراحی شده و احتمالا پشت آن گلسی وجود ندارد. بعد از دیدن تصویر اولیه این گوشی سوال هایی مطرح می‌شود؛ این‌که جای هدفون کجاست؟ دوربین سلفی کجای این گوشی تعبیه می‌شود؟
باور بر این است دو راه احتمالی برای تعبیه هدفون و جا دادن آن در دستگاه وجود دارد؛ طراحان لنوو یا یک شکاف بسیار نازک در بالای فریم ایجاد می‌کنند تا اسپیکری بسیار کوچک در آن تعبیه شود؛ یا گوشی از تکنولوژی bone conduction استفاده می‌کند؛ ترفندی که در آن صفحه نمایش می‌لرزد و به شما اجازه می‌دهد صدای تماس گیرندگان را هنگامی که گوشی را مقابل گوش خود فشار می‌دهید بشنوید. پیش از این شرکت شارپ در خط تولید Aquos خود از این تکنولوژی  استفاده کرده بود؛ پس غیر ممکن نیست‌ که لنوو از ترفند بیان شده برای تعبیه هدفون استفاده کند.
با توجه به ابهامات موجود حول دوربین سلفی و سوالات مطرح شده راجع به آن، گوشی لنوو Z5 احتمالا فقط یک دوربین اصلی خواهد داشت که به مکانیزم حلقه گردان متصل شده و هنگامی که پاپ آپ آن را  باز کنید؛ می‌تواند به دوربین سلفی نیز تبدیل شود. ما  پیش از این شاهد استفاده تعدادی از تولید کننده‌های چینی از این مکانیزم بوده ایم، پس می‌توان مطمئن بود که چنین طراحی در بازار موجود است.

ما مطمئن نیستیم که لنوو Z5 چه زمانی رونمایی خواهد شد، اما باور بر این است که این روز ۱۴ ژوئن خواهد بود. با توجه به حجم جزییات و امکانات احتمالی عنوان شده راجع به این گوشی توسط مدیر عامل لنوو، رونمایی آن در این تاریخ چندان دور از ذهن نیست.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید