گوگل تولیدکنندگان اندروید را ملزم به عرضه پچ‌های امنیتی می‌کند - تکفارس 
گوگل تولیدکنندگان اندروید را ملزم به عرضه پچ‌های امنیتی می‌کند - تکفارس 

گوگل تولیدکنندگان اندروید را ملزم به عرضه پچ‌های امنیتی می‌کند

امین حسین پور
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:46
گوگل تولیدکنندگان اندروید را ملزم به عرضه پچ‌های امنیتی می‌کند - تکفارس 

گوگل تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید را ملزم خواهد کرد تا به صورت منظم به روز رسانی‌های امنیتی را برای کاربران خود عرضه کنند. از چندی قبل این غول حوزه جستجو عرضه به روز رسانی‌های امنیتی در اکوسیستم اندروید را افزایش داده است و به صورت ماهانه پچ‌های امنیتی را برای کاربران منتشر می‌کند. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این مسئله را به کل نادیده می‌گیرند. گوگل تأیید کرده است که تولیدکنندگان را ملزم خواهد کرد تا به صورت منظم پچ‌های امنیتی را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند.

گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که طبق توافقات جدید با تعدادی از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM)، آن‌ها را ملزم کرده است تا به روز رسانی‌های امنیتی بیشتری منتشر کنند. دیوید کلیدرماخر (David Kleidermacher)، رئیس بخش امنیت اندروید می‌گوید، وقتی که میلیاردها کاربر دارید، این هدفی بزرگ به شمار می‌رود. و به همین خاطر، سزاوار قوی‌ترین تمهیدات حمایتی ممکن است. به علاوه، او گفته است که توافقات جدید باید منجر به افزایش بسیار زیاد تعداد دستگاه‌ها و کاربرانی شود که به صورت منظم به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.

اما رئیس بخش امنیت اندروید اشاره‌ای به اینکه توافقات جدید کدام برند‌ها را شامل می‌شود، نکرده است. با این وجود، نسخه بتا اندروید P که به تازگی منتشر شده است، احتمالاً به برخی از آن‌ها اشاره دارد. به هر حال، کسانی که از جدیدترین پرچمداران نوکیا، وان‌پلاس، اوپو، سونی، ویوو و شیائومی استفاده می‌کنند به نسخه بتا اندروید P دسترسی دارند، که نشان می‌دهد جدیدترین توافقات گوگل با این سازندگان احتمالاً عرضه پچ‌های امنیتی را نیز شامل می‌شود. اما مشخص نیست که این به روز رسانی‌ها چند وقت به چند وقت منتشر خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.