فیسبوک ۲۰۰ اپ را طی تحقیقات در مورد سوءاستفاده‎ی داده‎ها به حالت تعلیق درآورده است - تکفارس 
فیسبوک ۲۰۰ اپ را طی تحقیقات در مورد سوءاستفاده‎ی داده‎ها به حالت تعلیق درآورده است - تکفارس 

فیسبوک ۲۰۰ اپ را طی تحقیقات در مورد سوءاستفاده‎ی داده‎ها به حالت تعلیق درآورده است

پوریا اسدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 15:00
فیسبوک ۲۰۰ اپ را طی تحقیقات در مورد سوءاستفاده‎ی داده‎ها به حالت تعلیق درآورده است - تکفارس 

فیسبوک یک بروز رسانی  که هدف آن در مورد تحقیقات خود بر روی برنامه‌هایی است  که به مقادیر زیادی از اطلاعاتی که در ماه مارس به دلیل رسوایی کمبریج آنالیتیکا دسترسی داشته‌اند را منتشر کرده است و پس از بررسی هزاران برنامه، شرکت اعلام کرده است “حدود ۲۰۰ “برنامه به حالت تعلیق درآمده‌اند.

مشخص نیست که کدام یک از این برنامه‌ها دسترسی به داده‌های کاربران فیسبوک را مورد سوء‌استفاده قرار داده‌اند، اما فیسبوک نگرانی های خاصی دارد و آنها را از حالت اجرا به “در انتظار بررسی دقیق در مورد اینکه آیا آنها در واقع هرگونه اطلاعات را مورد سوء‌استفاده قرار داده‌اند” و حالت تعلیق درآورده است. این تحقیقات فیسبوک را به انجام مصاحبه با توسعه دهندگان، درخواست اطلاعات در مورد برنامه و اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد، همراه با ممیزی “که ممکن است شامل بازرسی های سایت باشد” مجبور می‌کند.

در صورتی که فیسبوک کشف کند که برنامه‌های بیشتری از دسترسی به این نوع داده‌های کاربر سوءاستفاده می کنند، آنها این برنامه‌ها را بلافاصله ممنوع می‌کنند و از طریق صفحه‌ای در وب کاربران مطلع می‌کند و به آنها اطلاع می‌دهد که کاربر یا دوستانش اجازه‌ی دسترسی به داده‌هایشان  را از طریق این برنامه داده‌اند.

همانطور که قبلا اعلام شد، فیسبوک بر روی برنامه‌های سال ۲۰۱۴ و پیش از آن متمرکز شده است، زمانی  که فیسبوک برنامه‌ها را قادر ساخت تا اطلاعات را نه فقط از کاربر حاظر، بلکه از دوستانشان نیز، حتی اگر از این برنامه استفاده نمی‌کنند، جمع‌آوری کند.

خوب است ببینیم که فیس‌بوک در حال واکنش نشان دادن در این مورد است، اما این نتایج اولیه کمک می کند تا نشان دهد که چقدر این مشکل واقعا با این پلتفرم بوده است. دسترسی  کمبریج آنالیتیکا به داده‌های میلیون‌ها کاربر به اندازه کافی بد بوده، اما ممکن است ۲۰۰ شرکت دیگر هم باشند که دارای دسترسی مشابه باشند – حتی اگر ثابت شود که همه ۲۰۰ برنامه کاملا بی‌خطر است – برای سال‌های آتی یک نشانه دلگرم کننده نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید