گوگل فضای ابری جدیدی را با قیمت ارزان تر ارائه می‌کند - تکفارس 
گوگل فضای ابری جدیدی را با قیمت ارزان تر ارائه می‌کند - تکفارس 

گوگل فضای ابری جدیدی را با قیمت ارزان تر ارائه می‌کند

امیر مریخ
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 16:08
گوگل فضای ابری جدیدی را با قیمت ارزان تر ارائه می‌کند - تکفارس 

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که قصد اصلاح سیستم ذخیره سازی ابری خود را در جهت متناسب سازی آن با گوشی‌های هوشمند جهان امروزی که دارای قابلیت عکس برداری با رزولوشن بالا و ۴K هستند را دارد. «گوگل وان» (Google one) نام این سیستم ابری جدید است و به وسیله‌ی این سیستم جدید توانایی دریافت فضای ابری بیشتری را در عوض پول کمتری خواهید داشت و علاوه بر آن از حمایت هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شرکت در مورد گوشی، مکالمات و ایمیل خود در کشور‌های واجد شرایط برخوردار خواهید بود. چیزی که خواندید صحت دارد، تمامی این حمایت‌ها نه تنها فقط برای کاربران G Suite بلکه برای تمامی کاربران گوگل برقرار خواهد شد.

با این پیشرفت رو به جلو، کاربران گوگل همچنان از ۱۵ گیگابایت حجم ابری رایگان اولیه خود بهره خواهند برد، اما کاربران که مبالغی را پرداخت کنند از حمایت‌ها و قابلیت های جدیدی که این سرویس برای آن‌ها فراهم آورده است نیز بهره‌مند خواهند شد. قیمت پایه‌ای که ۱۰۰ گیگابایت یک ماهه، ثابت و مانند قدیم برابر با ۱٫۹۹ دلار خواهد بود، اما پیشنهاد جدید به وجود آمده حجم ۲۰۰ گیگابایتی یک ماه را با مبلغ ۲٫۹۹ دلار را به مشتریان عرضه می‌کند. چه چیزی از این بهتر؟! همچنین حجم ۱ ترابایت ماهانه با قیمت ۹٫۹۹ دلار جای خود را به پیشنهاد جدیدی با حجم ۲ ترابایت ماهانه با قیمت یکسان با حجم یک ترابایت جایگزین شده است. پس اگر تا به حال برای دستیابی به حجم یک ترابایتی برای فضای ابری خود ماهیانه ۱۰ دلار می‌پرداختید هم اکنون می‌توانید تعرفه‌ی خود را به دو برابر حجم اولیه و بدون هیچگونه پرداخت اضافه‌ای ارتقاء دهید. همینطور گوگل این را شفاف کرد که قیمت‌ها برای تعرفه‌های ۱۰ ترابایتی ،۲۰ ترابایتی و ۳۰ ترابایتی ماهانه همچنان، مانند سابق باقی خواهد ماند.

این حرکت جدید از سمت گوگل به این منظور بوده است تا فضای ابری ذخیره‌ای ارزان‌تری را برای کابران عادی نسبت به کابرانی که به واسطه‌ی مشاغل خود در این سیستم عضو هستند، فراهم کند. این تغییر تعرفه‌ها همانطور که به وضوح نشان می‌دهد بسیار عالی به نظر می‌رسند. اگر شما سابق بر این به محدودیت ۱۰۰ گیگابایتی ذخیره‌ای حساب کابری گوگل درایو (Google Drive) یک ماهه  خود قبل از زمان تعیین شده می‌رسیدید هم اکنون می‌توانید با پرداخت تنها یک دلار بیشتر حجم اولیه خود را به دو برابر میزان سابق افزایش دهید.

اما فارق از مسئله‌ی ذخیره سازی ارزان‌تر و به صرفه‌تر، کابران سرویس Google One، علاوه بر مورارد ذکر شده از منافع دیگری نیز بهره خواهند برد، که از این موراد می‌توان حمایت و ساپورت هفت روز هفته و ۲۴ ساعته را در مناطق جغرافیایی تایید شده، اعتبار‌هایی که از طریق گوگل پلی (Google Play) اهداء خواهد شد و ارائه‌ی معاملاتی که در هتل‌های انتخاب شده و پیدا شده در جستجو گر گوگل را ذکر کرد. البته این را باید اضافه کرد که این لیست بلند بالا از خدمات سیستم جدید در آینده نیز حتی بیشتر از حال حاضر گسترش خواهد یافت. گوگل در این باره از این عبارت استفاده می کند: “با وجود تمام واقعیاتی که در سر راه ما وجود دارند ما همچنان به آزمون و خطا کردن ادامه می‌دهیم چون همچنان از قطعیت کامل برخوردار نیستیم”

حساب‌های کاربری که مبلغی را پرداخت کرده اند و عضو گوگل درایو هستند در طی ماه آتی به طور خودکار به سیستم Google one ارتقاء داده می‌شوند. این برنامه به عنوان شروع از ایالات متحده کار خود را شروع کرده و سپس به طور جهانی گسترش می‌یابد.پیش از این به روز رسانی، کابران ایمیلی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها در باره تعرفه ها وب چگونگی مدیریت و سود و زیان‌های احتمالی این سیستم کمک می‌کند.منتظر ایمیل برای ایجاد تنظیمات و آپگرید سیستم خود به Google One باشید، جایی که شما قادر خواهید بود تا برای فضای ذخیره‌ای خود برنامه ریزی کرده و از آن سود ببرید.

همچنین در پایان به طور خلاصه شما را در مورد تعرفه‌های جدید سیستم Google one مطلع می‌سازیم:

رایگان۱۵ گیگابایت
۱٫۹۹ دلار ماهانه۱۰۰ گیگابایت
۲٫۹۹ دلار ماهانه۲۰۰ گیگابایت
۹٫۹۹ دلار ماهانه۲ ترابایت
۹۹٫۹۹ دلار ماهانه۱۰ ترابایت
۱۹۹٫۹۹ دلار ماهانه۲۰ ترابایت
۲۹۹٫۹۹ دلار ماهانه۳۰ ترابایت

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید