لنوو گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 
لنوو گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 

لنوو گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش می‌سازد

محراب کرامتی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:01
لنوو گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 

چندی پیش اپل اعلام کرد که آیفون جدید خود گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش است و قسمت اضافی در آن قرار ندارد. اما با انتشار این گوشی بریدگی در بالای صفحه نمایش مشاهده شد که اپل آن را از قلم انداخته بود. مدیر عامل کمپانی لنوو، Chang Cheng اعلام کرد که بر روی گوشی کار می‌کنند که قرار است بطور کامل صفحه نمایش باشد. این گوشی در ویدئویی تیزر نمایش داده شد و Z5 نام گرفت. بنا بر ادعای این کمپانی نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی ۹۵% است و از ۱۸ تکنولوژی متفاوت برای دستیابی به این هدف بهره برده اند. لنوو هنوز مشخص نکرده که دوربین سلفی چگونه قرار است در جلوی گوشی قرار بگیرد.

چالش های زیادی در ساخت یک گوشی تمام صفحه نمایش است. بخش الکترونیکی کنترل پنل ها باید در جایی قرار گیرند و برای دوربین سلفی و اجزای داخلی آن نیز فضایی مورد نیاز است. اپل برای حل مشکل نخست پنل OLED خود را در زیر دستگاه خمیده ساخت تا فضای بیشتری در زیر آن ایجاد شود اما نتوانست مشکل دوم را حل کند و به این ترتیب، اولین بردیگی در گوشی های هوشمند ایجاد شد. کمپانی های دیگر نیز به دنباله روی از اپل این کار را انجام دادند. از جمله گوشی های دیگری که نسبت صفحه به بدنه آن ها بالا است می‌توان به Vivo Apex و Mi Mix 2s اشاره کرد. اولین گوشی در زیر خود قسمت باریکی از بدنه دارد و دوربین آن بصورت Pop Up از بالای گوشی در می‌آید. گوشی دوم نیز دوربین سلفی را در پایین خود قرار داده است. پس هنوز گوشی تمام صفحه نمایش واقعی نداریم.

لنوو گوشی با بدنه تمام صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 

از حرف های مدیر عامل لنوو می‌توان برداشت کرد که ممکن است این مشکل را با چهار نوآوری و ۱۸ تکنولوژی جدید که قبت اختراع شده اند حل کرده باشد. اما در جزییات چگونگی این کار وارد نشد. هنوز اطلاعات دیگری از این گوشی جالب منتشر نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید