بیت‎کوین تا پایان سال به اندازه‎ی کشور اتریش برق مصرف خواهد کرد - تکفارس 
بیت‎کوین تا پایان سال به اندازه‎ی کشور اتریش برق مصرف خواهد کرد - تکفارس 

بیت‎کوین تا پایان سال به اندازه‎ی کشور اتریش برق مصرف خواهد کرد

پوریا اسدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 14:00
بیت‎کوین تا پایان سال به اندازه‎ی کشور اتریش برق مصرف خواهد کرد - تکفارس 

در این مرحله، معدن‌کاوی بیت کوین نیاز به چنان سخت افزار خاصی دارد که تنها راهی که اکثر مردم در این بازی رمزنگاری می‌توانند به راحتی سکه بدست آورند یا که از طریق مبادله آن را خریداری کنند. اما به این معنا نیست که معدن‌کاووی کاهش یافته است. در عوض، برعکس آن اتفاق آفتاده است که برای دوست‌داران محیط زیست (و هر کسی جز صاحبان این ارز) دلیلی برای نگرانی بوجود آورده است.

طبق تحقیقات جدید و تا پایان سال ۲۰۱۸، بین فن‌های خنک کننده، تولیدکننده‌های  سخت‌افزار  و هزینه‌های انرژی مورد نیاز برای بهره برداری از معادن بیت‌کوین، شبکۀ بیت‌کوین در جهان تا حد  ۷٫۶۷ گیگاوات برق مصرف خواهد کرد. این یک دویستم کل برق مورد استفاده در این سیاره است. و بسیار وحشتناک است.

 با توجه به این تحقیق که بر اساس بعضی از مفروضات و مقادیر ناقص است، شبکه بیت‌کوین در حال حاضر به اندازه‌ی کل کشور ایرلند (با استفاده از ۳٫۱ گیگاوات) انرژی مصرف می‌کند و انتظار می‌رود که به اندازه‌ی میزان مصرف انرژی کشور اتریش ، که در حال حاضر در ۸٫۲ گیگاوات است افزایش یابد.

جمعیت جهان در حدود ۷٫۶ میلیارد نفر است. اگر همه از یک مقدار انرژی استفاده کنند (که مسلما هم اندازه نخواهد بود)، مصرف انرژی بیت‌کوین – و عوارض محیط زیستی آن – همانند سطح استفاده‌ی ۳۸ میلیون نفر است.

در حال حاضر، این به این معنی نیست که بیت کوین باید لغو شود. و در حالی که به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند طرفداران این ارز رمزنگاری را متقاعد کند که بیت کوین چیزی جز راهی به آینده نیست، این یافته‌ها نشان می‌دهد که چقدر ارز رمزنگاری شده بر جهان تاثیر می‌گذارد. و البته نه اثری مانند “ما میخواهیم بازارهای مالی را برگردانیم و فردا را بهتر بسازیم!”. بیشتر شبیه تاثیر ” اوه ببخشید” ، “ما به طور تصادفی زمین را  خشکاندیم”.

اگر ارز رمزنگاری شده واقعا قصد تبدیل شدن به پول فردا را داشته باشد، ما باید کاملا با آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از این مصرف بزرگ انرژی (با فرض اینکه قیمت بیت‌کوین همچنان رو به افزایش باشد) دست به گریبان شویم. یا، چگونگی معدن‌کاوی بهتر را بیاموزیم زیرا که در شش ماه آینده ممکن است مصرف انرژی بیت کوین را به اندازه‌ی یک کشور صنعتی بزرگ برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید