اتوموبیل‌های کاملا خودران وارد خیابان‌های تگزاس می‌شوند - تکفارس 
اتوموبیل‌های کاملا خودران وارد خیابان‌های تگزاس می‌شوند - تکفارس 

اتوموبیل‌های کاملا خودران وارد خیابان‌های تگزاس می‌شوند

آیدین هاشمی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 19:01
اتوموبیل‌های کاملا خودران وارد خیابان‌های تگزاس می‌شوند - تکفارس 

شرکت استارت آپ رانندگی خودکار در کالیفرنیا یعنی Drive.ai اعلام کرده است که  در حال فرستادن خودروهای کاملا خودران و بدون راننده (حتی جهت ایمنی)، به خیابان‌های شهر فریسکو واقع در کلان شهر دالاس در ایالت تگزاس است. تست‌های لازم جهت راه اندازی سرویس کرایه‌ی اتوموبیل‌های خودران این شرکت در حال اجرا می‌باشند و تاریخ راه اندازی تابستان امسال اعلام شده است. این برنامه نقطه‌ی عطف بزرگی برای این استارت آپ کوچک می‌باشد. استارت آپی که اکنون می‌تواند ادعا کند که دومین شرکتی است که جهت استفاده در خیابان‌های عمومی در کشور آمریکا، سرویس کرایه‌ی اتوموبیل‌های خودران را ارائه می‌کند.

در یک ویدیو که توسط شرکت Drive.ai ارائه شده است، اتوموبیل خودران Nissan NV200 که متعلق به شرکت است ما بین ۶ لاین مسیر جابه جا می‌شود، از دوچرخه سواران و عابرین پیاده عبور می‌کند، وارد یک میدان می‌شود و حتی در بازه‌ی زمانی عصر که زاویه‌ی تابش نور خورشید کم است به حرکت خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که سنسورهای اتوموبیل‌های خودران در این حالت حساسیت خود را از دست می‌‌دهند. در یک قسمت کوچک از ویدیو نیز سیستم ادراک اتوموبیل نشان داده می‌شود که خودروها، عابران و دوچرخه سواران را تشخیص می‌دهد.

این شرکت در پستی در وبسایت Medium گفته است: ما درباره‌ی آوردن تکنولوژی اتوموبیل‌های خودران خود به تگزاس هیجان زده‌ایم و در آینده با نزدیک شدن به زمان راه اندازی این سرویس، جزئیات بیش‌تری را با شما در میان خواهیم گذاشت.

یکی از سخنگویان این شرکت در یک ایمیل جزئیات بیش‌تری در مورد تست‌ها در اختیار ما گذاشت:

این تست‌ها در خیابان‌های عمومی فریسکو و در قسمتی از مسیرهای نهایی که در ماه جولای در دسترس قرار می‌گیرند، در حال اجرا هستند. در ویدیوی منتشر شده هیچ کس در قسمت صندلی راننده وجود ندارد، اما ما یکی از رانندگان ایمنی آموزش دیده‌ی خود را در صندلی سرنشین جلو و در کنار صندلی راننده قرار دادیم تا اگر موقعیتی پیش آمد که لازم شود کنترل خودرو به دست انسان گرفته شود وارد عمل شده و خودرو را کنترل کند. همچنین یکی از اپراتورهای ما نیز در حال نظارت بر عملکرد خودرو بود تا اگر خودرو برای تصمیم گیری به مشکل برخورد وارد عمل شود. و این موضوع که ما در این ویدیو کسی را در صندلی راننده نداشتیم یک مورد ویژه و امتحانی بود. ما در این فاصله و تا ماه جولای که سرویس راه اندازی می‌شود در خودروهای شرکت، رانندگان ایمنی را به کار خواهیم گرفت تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم.

در حال حاضر برنامه‌ی ما این است که راه اندازی سرویس را با حضور رانندگان ایمنی در صندلی راننده شروع کنیم. سپس آن‌ها را به صندلی سرنشین جلو انتقال خواهیم داد. و در نهایت آن‌ها را از خودروها خارج خواهیم کرد تا دیگر هیچ کارمندی از شرکت داخل این خودروها وجود نداشته باشد و تنها اپراتورها از راه دور با خودرو در ارتباط باشند. برنامه‌ی زمانی ما برای این فرآیند که البته به تکنولوژی و حمایت جامعه بستگی دارد، ۶ ماه می‌باشد. و این به این معناست که در صورت به مشکل نخوردن برنامه‌ها، تا پایان سال ۲۰۱۸ خودروهای کاملا خودران را در سطح شهر فریسکو خواهیم داشت.

این حقیقت که شرکت Drive.ai دارای اپراتورهای از راه دوری است که منتظر هستند تا در موارد اورژانسی وارد عمل شوند بسیار جالب است. تله آپریشن در بین شرکت‌های بزرگی که وسایل نقلیه خودران ارائه می‌کنند، محبوب نمی‌باشد. البته به جز بعضی استارت آپ‌ها مثل Phantom Auto. شرکت Waymo تنها شرکت دیگری که اتوموبیل‌های کاملا خودران به خیابان‌های عمومی فرستاده است، دکمه‌ای در مینی ون‌های Chrysler Pacifica قرار داده است تا اگر خودرو به مشکل برخورد سرنشینان بتوانند به وسیله‌ی آن درخواست کمک کنند اما این قابلیت را نمی‌توان یک گزینه‌ی تله آپریشن دانست.

تست‌های شرکت Drive.ai در فریسکو در حالی انجام می‌شود که اتوموبیل‌های خودران در خیابان‌های عمومی دچار سانحه‌های گوناگون و خسارات شدیدی شده‌اند. در ماه گذشته یک مینی ون شرکت Waymo با یک خودروی دیگر در شهر چندلر ایالت آریزونا تصادف کرد و در ماه مارس نیز مشکلات برنامه‌ی اتوموبیل‌های خودران Uber با برخورد یکی از این خودروها با یک زن در شهر تمپ ایالت آریزونا و کشته شدن او برای همه نمایان شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.