فیسبوک در حال همکاری با کوالکام برای عرضه‎ی اینترنت وای‎فای پرسرعت است - تکفارس 
فیسبوک در حال همکاری با کوالکام برای عرضه‎ی اینترنت وای‎فای پرسرعت است - تکفارس 

فیسبوک در حال همکاری با کوالکام برای عرضه‎ی اینترنت وای‎فای پرسرعت است

پوریا اسدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:00
فیسبوک در حال همکاری با کوالکام برای عرضه‎ی اینترنت وای‎فای پرسرعت است - تکفارس 

فیسبوک اکنون شرکت کوالکام را برای ارائه تکنولوژی پروژه وای‌فای گیگابیتی خود مورد استفاده قرار داده است که هدف آن ارسال اطلاعات از طریق روترها و افزایش سرعت اینترنت است. این پروژه Terragraph نامیده شده است و از زمانی که که فیسبوک برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهنده سال ۲۰۱۶ آن را اعلام کرده مشغول کار بر روی آن بوده است. این پروژه به عنوان یک سیستم چندرسانه ای بیسیم متمرکز بر اتصال اینترنت با سرعت بالا به مناطق پرجمعیت شهری توصیف شده است.

چیپ‌ست های جدید کوالکام با فناوری تراگراف ادغام خواهند شد، بنابراین تولید‌کنندگان می توانند روترها را ارتقا دهند تا بتوانند داده‌ها را با فرکانس ۶۰ گیگاهرتزی ارسال کنند، که اتصال های پهنای باند را به سرعت بیشتری افزایش می‌دهد.

سخنگوی کوالکام آن را به عنوان یک راه حل برای مناطق روستایی و مناطق شهری توصیف کرد که در مناطق خاصی به آسانی به وای‌فای دسترسی ندارند. آزمایش‌های میدانی در وسط سال آینده آغاز می‌شود، اما درباره‌ی زمانی که پروژه تراگراف در واقع در دسترس قرار می‌گیرد، هیچ حرفی زده نشده است. ما برای اطلاعات بیشتر از فیس بوک درخواست اطلاعات کرده‌ایم.

این شرکت امروز اعلام کرد که کوالکام همچنین یک چیپ ست سلولی کوچک ۵G برای تولید کنندگان و اپراتورهای تلفن همراه تولید می‌کند. کوالکام در حال حاضر با شرکای خود بر روی آن  کار می‌کند. هیچ حرفی درباره اینکه این شرکا دقیقا چه کسانی هستند، وجود ندارد، اما با توجه به مشارکت‌های گذشته، احتمالا نوکیا و سامسونگ می‌توانند در میان آنها باشند. نمونه هایی از چیپست‌ها در سال آینده در دسترس بوده و به این معنی است که عرضه محصول کمی بعد از آن خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید