بریتانیا می‎خواهدبا قانون جدید حفاظت آنلاین بر اینترنت نظارت بیشتری داشته باشد - تکفارس 
بریتانیا می‎خواهدبا قانون جدید حفاظت آنلاین بر اینترنت نظارت بیشتری داشته باشد - تکفارس 

بریتانیا می‎خواهدبا قانون جدید حفاظت آنلاین بر اینترنت نظارت بیشتری داشته باشد

پوریا اسدی
۱ خرداد ۱۳۹۷ - 14:00
بریتانیا می‎خواهدبا قانون جدید حفاظت آنلاین بر اینترنت نظارت بیشتری داشته باشد - تکفارس 

بریتانیا می‌خواهد قوانین جدیدی را که به “عناصر غرب وحش” اینترنت، به ویژه رسانه‌های اجتماعی، مربوط می‌شود، معرفی کند. مت هنکاک، وزیر فرهنگ و دیجیتال، روز یکشنبه اعلام کرد که قوانین جدید در “چند سال آینده” معرفی خواهد شد که هدف آن محدود کردن تعدادی از آزارهای قانونی و غیرقانونی آنلاین از آزار سایبری گرفته تا سوء‌استفاده جنسی کودکان، است.

این قانون آخرین تلاش دولت محافظه کار بریتانیا برای کنترل بیشتری بر فضاهای آنلاین خواهد بود. در سال ۲۰۱۶، این حزب قوانین نظارتی جدیدی را تصویب کرد، که (در میان موارد دیگر) شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت پرسرعت  مجاز هستند تا تاریخچه مرورگر هر شهروند را ذخیره کنند. تلاش‌های دیگر کمتر موفقیت آمیز بوده است. به نظر می رسد که تماس برای شکستن رمزنگاری پایاپای در خدماتی مانند واتس‌اپ به حالت تعلیق درآمده است، در حالی که قوانین مربوط به بررسی سن در تمام سایت های پورنو به تأخیر افتاده است (هرچند احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ به پایان می رسد).

هنکاک در یک بیانیه در مورد قوانین آینده، بر اهمیت حفاظت از کودکان تأکید کرد. او گفت:

افراد به طور فزاینده زندگی خود را از طریق سیستم عامل‌های آنلاین زندگی می‌کنند، بنابراین مهم‌تر از همیشه است که مردم امن باشند و والدین اعتماد کنند که می‌توانند فرزندان خود را از آسیب حفظ کنند.

با اقداماتی که امروز انجام می‌دهیم، مطمئن می‌شویم که اطفال در اینترنت محافظت می‌شوند و نیاز به امنیت و آزادی‌های اینترنت به همان اندازه که ما باید این تعادل را به صورت آفلاین داشته باشیم در فضای آنلاین هم متعادل کنیم.

 

بریتانیا می‎خواهدبا قانون جدید حفاظت آنلاین بر اینترنت نظارت بیشتری داشته باشد - تکفارس 

هیچ جزئیاتی در مورد این که قانون چه خواهد شد، وجود ندارد، اما در حال حاضر دولت در حال کار بر روی یک گزارش است که در اواخر سال جاری منتشر خواهد شد و اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد. اقدامات احتمالی شامل جریمه‌هایی برای سایت‌هایی هستند که محتوای تروریستی را به اندازه کافی سریع حذف نمی کنند (همانند آلمان) و تأیید سن برای تمامی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، خواهند بود. هنکاک همچنین پیشنهاد کرد که پیش نویس قانون حفاظت از اطلاعات در انگلستان – که کمک می‌کند تا شرکت‌ها را تا ۴٪ از حجم معاملات جهانی خود جریمه کند – می‌تواند یک مدل برای اجرا باشد.

در مصاحبه‌ای با بی بی سی، دبیر کل دیجیتال و فرهنگ، تاکید کرد که اجازه دادن به شرکت‌های رسانه اجتماعی برای نظارت بر خود ناکام مانده است و خاطر نشان کرد که شرکت‌های اینترنتی به درخواست اخیر دولت انگلیس برای بحث در مورد قوانین آینده پاسخ نداده‌اند. هانکاک گفت:

این حقیقت که تنها چهار شرکت از چهارده شرکت بزرگی که دعوت کرده بودم اظهار آمادگی کردند، به من یک انگیزه بزرگ برای هدایت این پیشنهاد از طریق تصویب قوانین داد.

هنگامی که تنها چهار شرکت از چهارده شرکت به درخواست شما پاسخ می دهند، به نظر می رسد شرم آور است. اما برای دولت انگلستان، این ثابت می‌کند که قوانین جدید برای مقابله با این عدم تعادل قدرت، باعث تبدیل احساس حقارت به قانون می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید