مایکروسافت یک شرکت هوش‎مصنوعی را برای بهبود کرتانا وسایر بات‎هایش تصاحب کرد - تکفارس 
مایکروسافت یک شرکت هوش‎مصنوعی را برای بهبود کرتانا وسایر بات‎هایش تصاحب کرد - تکفارس 

مایکروسافت یک شرکت هوش‎مصنوعی را برای بهبود کرتانا وسایر بات‎هایش تصاحب کرد

پوریا اسدی
۱ خرداد ۱۳۹۷ - 20:00
مایکروسافت یک شرکت هوش‎مصنوعی را برای بهبود کرتانا وسایر بات‎هایش تصاحب کرد - تکفارس 

مایکروسافت با دستیابی به استارآپ هوش مصنوعی مبتنی بر مکالمه‌‌ی  Semantic Machines در تلاش برای ساختن ربات‌ها و دستیاران هوشمند مانند کرتانا و پاسخگویی مانند انسان است. در سال ۲۰۱۴، سمنتیک مشینز از یادگیری ماشینی برای ایجاد ربات هایی با شیوه پاسخگویی طبیعی‌تر استفاده کرد. سمنتیک مشینز توسط استاد دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دان کلاین و دانشمند ارشد گفتار شرکت اپل لری گلیک، رهبری می‌شود. این دو پیشگام در مکالمه‌ی هوش مصنوعی هستند.

این تصاحب مایکروسافت، دستیار دیجیتال کرتانا و سرویس Azure Bot این شرکت که توسط ۳۰۰،۰۰۰ توسعه دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد را ارتقا خواهد داد. مایکروسافت از یک صدای انسانی برای کرتانای خود استفاده کرده است. سازنده نرم افزار با همکاری توسعه‌دهنده بازی Halo یعنی ۳۴۳ Industries برای عناصر بصری و بازیگر صداگذار، جین تیلور برای صدای کرتانا  همکاری می‌کند.

دیوید کو، مدیر فناوری تحقیق و هوش مصنوعی مایکروسافت می‌گوید:

با استفاده از  ابزارهای سمنتیک مشینز، ما یک مرکز مکالمه‌ی هوش مصنوعی در برکلی ایجاد می‌کنیم تا مرزهای ممکن در خط اتصال زبان‌ها را پشت سر بگذاریم.

گوگل هم بر روی هوش مصنوعی مشابه انسان کار می‌کند. این غول جستجو از Google Duplex خود در اوایل ماه جاری رونمایی کرد که به دستیار گوگل اجازه می دهد تا از طرف کاربران گوگل  به تماس کاری و رزرو آرایشگاه‌ها یا رستوران ها بپردازد. این نمایش گوگل چندین نگرانی را در مورد صحبت کردن عادی انسانی و نگرانی عمیق‌تری نسبت به اخلاق را ایجاد کرده است. مایکروسافت در حال حاضر با مشکل خاص هوش مصنوعی خود یعنی بات نژادپرست  توییتر Tay ، دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین شما می توانید تصور کنید این شرکت باید بسیار مراقب  آنچه که از دستیابی به سمنتیک مشینز حاصل می‌شود، باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید