با ایمیل های ناخواسته چه کنیم ؟ - تکفارس 
با ایمیل های ناخواسته چه کنیم ؟ - تکفارس 

با ایمیل های ناخواسته چه کنیم ؟

۱۱ دی ۱۳۹۱ - 11:13
با ایمیل های ناخواسته چه کنیم ؟ - تکفارس 

با ایمیل های ناخواسته چه کنیم ؟

آیا از دست ایمیل ها و نامه های ناخواسته خسته شده اید ؟ استفاده از اینترنت و همیشه آنلاین بودن هم معایبی دارد.اما نگران نباشید،کمک در راه است … !

وقتی هنگام کار یک ایمیل ناخواسته ی جدید میرسد و ناگهان بر روی مانیتور ظاهر میشود،حتما بسیار عصبانی میشوید.این عصبانیت اسم دارد و اسم آن هم ایمیل زدگی است!طبق نظر یک خانوم روان شناس که پیش از این در مایکروسافت کار میکرد و این اصطلاح را باب کرده است،کلمه ی ایمیل زدگی زمانی را شرح میدهد که ما در حال کار یک ایمیل جدید دریافت می نماییم و به طور ناگهان تنفس مان قطع میشود.در چنین وضعیتی خود را در یک موقعیت سخت می بینیم،بر روی مانیتور کامپیوترمان خم شده ایم و تا زمانی که نتوانیم با حواس پرتی که این ایمیل ناگهانی بوجود آورده کنار بیاییم،نمی توانیم به کار خود ادامه بدهیم.این روان شناس در مورد مشکل دیگری که ممکن ذهن افراد همیشه آنلاین را پریشان کند توضیحاتی داده است :  ” توجی جزئی مستمر ” . وقتی شما مرتبا کانال های تلویزیونی را عوض میکنید و یا در اینترنت در سایت های مختلفی پرسه می زنید ،در حقیقت نشانه هایی از ” توجه جزئی مستمر ” از خود نشان میدهید.تا اندازه ای ، این امر به خاطر شور و شوق دوران نوجوانی و جوانی است.فرهنگ همیشه آنلاین بودن نیز در هر صورت،هنوز بسیار جوان است.

 

 

این روان شناس افزود : گوگل به تازگی وارد دوران نوجوانی اش شده و فیـــسبوک هم فقط شش سال سن دارد.اما راه حل هایی برای این مشکل در راه هستند،یکی از آنها برنامه ی نوکیا باتس Nokia Bots ساخت لابراتورهای نوکیا بتا است.هدف این برنامه آن است که به ایمیل های نه چندان مهم اجازه ندهد روز شما را خراب کنند.در اصل این برنامه همانند یک PA عمل میکند و ایمیل هایی را که قرار است دریافت کنید را از قبل بررسی میکند.یکی از طراحان نوکیا باتس در این مورد می گوید : دستگاه شما می تواند یاد بگیرد چه چیزهایی برای شما مهم هستند و به همین ترتیب اطلاعاتی که فکر میکند شما علاقه ی چندانی به آن ندارید را پنهان میکند.

بنا بر این ، به جای اینکه هر شب قبل از خواب ساعت را کوک کنید،نرم افزار نوکیا باتس می تواند فعالیت های شما را اسکن کند و به عنوان مثال متوجه شود که شما هر روز دو ساعت قبل از این که به محل کارتان بروید از خواب بیدار می شوید و به این ترتیب خودرا به گونه ای تنظیم میکند که هر روز شما را سر همان ساعت بیدار کند.یا مثلا ده دقیقه قبل از هر جلسه زنگ گوشی شما را غیر فعال کند و روی حالت سکوت برود.

 

 

جمله ی معروف تیموتی لری را فراموش کنید که می گفت : دستگاه تان را روشن کنید،تنظیم کنید و دیگر با بقیه ی دنیا کاری نداشته باشید.کسانی که امروزه از تکنولوژی خسته و دل زده شده اند به دنبال هدفی کاملا متفاوت با این جمله هستند.

وینفرد گالیگر،نویسنده ای از نیو یورک برای این که دچار ایمیل زدگی نشود کار جالبی را انجام داده است،او در خانه ای زندگی میکند که از هیچ نوع تکنولوژی در آن استفاده نشده و تنها یک اجاق که با چوب می سوزد ،گرم میشود !!

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید