سیری به احتمال دریافت یک صدای جدید در طی مراسم WWDC 18 اشاره می‌کند - تکفارس 
سیری به احتمال دریافت یک صدای جدید در طی مراسم WWDC 18 اشاره می‌کند - تکفارس 

سیری به احتمال دریافت یک صدای جدید در طی مراسم WWDC 18 اشاره می‌کند

امیر مریخ
۴ خرداد ۱۳۹۷ - 09:30
سیری به احتمال دریافت یک صدای جدید در طی مراسم WWDC 18 اشاره می‌کند - تکفارس 

شایعات جدیدی مبنی بر این مطلب هستند که دستیار مجازی شرکت اپل یعنی سیری (Siri) در طی جلسه‌ی WWDC که در کمتر از دو هفته‌ی آینده برگذار خواهد شد، صدای جدیدی را کسب خواهد کرد. و ریشه‌ی چنین شایعه‌ای کسی نبود به جز خود سیری مذکور

و این اتفاق زمانی به وقوع پیوست که از سیری در مورد موارد قابل انتظار وقوع در جریان مراسم WWDC پرسیده شد، و این چنین سیری با پاسخی سر بالا به سوال جواب داد “لا لا لا لا، سیری داره یه صدای جدید پیدا می‌کنه!”. منطقی‌ترین نتیجه‌ای که می‌توان از این بازخورد گرفت، به این شکل است که می‌توان فرض کرد اپل قصد دارد تا پا جای پای گوگل گذاشته و تعداد صداهای قابل استفاده برای دستیار مجازی‌اش را افزایش دهد. در حال حاضر دستیار مجازی سیری از تعداد محدودی از صداها و لهجه‌ها پشتیبانی می‌کند. شما در حال حاضر می‌توانید صدای دستیار خود را از بین لهجه‌های امریکایی، استرالیایی و یا بریتیش و در دو جنسیت مختلف مردانه و زنانه انتخاب کنید. به عنوان یک یاد آوری ذکر این نکته جالب است که بدانید، ال گوگ (El Goog) به تازگی، شش صدای جدید که یکی از آن‌ها شامل خواننده و موزیسین مشهور جان لجند (John Legend) می‌باشد را برای دستیار گوگل معرفی کرده است.

سرنخ دیگری که سیری احتمالا به ما داده است زمانی معلوم می‌شود که از او پرسیدیم آیا در هجدهمین مراسم WWDC خبری از یک خانه‌ی پرزرق و برق جدید است ؟ و او در پاسخ گفت “… خب در واقع اونقدر‌ها هم براق نه بلکه بیشتر باید منتظر یک خانه‌ی مشکی و مات باشید.” که این سخن او احتمالا نشانه‌ای از یک اسپیکر خانگی هوشمند (هومپاد) با قیمت احتمالی ارزان‌تر خواهد بود. این شایعه جایی قوت می‌گیرد که به تازگی زمزمه‌هایی در مورد سخت افزار‌های ارزان قیمت‌تر و قابل خرید برای همگان بین سازندگان و توسعه دهندگان در فضای مجازی رد و بدل می‌شود.

امیدواریم ،یک صدای جدید برای دستیار مجازی و اسپیکر خانگی هوشمند دیگر، دو دست‌آورد جدیدی باشند که اپل قصد نشان دادن آن‌ها را در طی مراسم دارد. به این دلیل که حتی سر سخت‌ترین طرفداران اپل هم نمی‌توانند این حقیقت را کتمان کنند که در طی چند سال اخیر دستیار مجازی سیری نسبت به رقبای خود یعنی الکسای آمازون و دستیار مجازی گوگل افت داشته و در رتبه‌ی سوم بعد از آن‌ها قرار می‌گیرد. تمام این‌ها در حالی رخ می‌دهد که سیری در سال ۲۰۱۱، یکی از اولین دستیاران مجازی بود که برای گوشی‌های هوشمند معرفی شده بود ولی با غفلت اپل این دستیار مجازی چه از لحاظ ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های کاربردی از رقبای خود عقب افتاد. خوشبختانه امیدواریم که این دستیار مجازی ارتقاء‌های هوشمندانه‌ی خود را به زودی دریافت کند و به جایگاه واقعی خود بعد از سال‌ها دست یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید