تست تعمیرپذیری OnePlus 6 - تکفارس 
تست تعمیرپذیری OnePlus 6 - تکفارس 

تست تعمیرپذیری OnePlus 6

میر مهدی حامی
۴ خرداد ۱۳۹۷ - 16:33
تست تعمیرپذیری OnePlus 6 - تکفارس 

OnePlus 6 جدیدترین دستگاهی است که جداسازی کامل قطعات را توسط iFixit پشت سر گذاشته است. این کار برخی از نکات جالب در مورد ساختار دستگاه و همچنین برخی از مشکلات آن را نشان داده است.

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین مسئله پنل پشتی شیشه‌ای دستگاه باشد که روند تعمیر دستگاه را سخت‌تر و میزان آسیب پذیری آن را بیشتر می‌کند.

اما اولین چیزی که iFixit متوجه آن شد، قابلیت آسان‌تر برداشت پنل پشت شیشه‌ای OnPlus 6 در مقایسه با سایر گوشی‌های شیشه‌ای بود و هنگامی که شما شیشه پشتی را برداشتید، باتری اولین مورد در دسترس شما خواهد بود که برای کسانی که قصد دارند تلفن را برای مدت بیش از دو سال حفظ کنند نکته مهمی می‌باشد، زیرا سلول‌های باتری در طول زمان تخریب می‌شوند و بنابراین قابلیت جایگزینی باتری یکی از نیازهای شما خواهد بود.

هنگامی متخصصان iFixit به مادربورد رسیدند با برخی از عناصر که به مقاومت در برابر آب کمک می‌کنند، روبرو شدند. با این حال، به یاد داشته باشید که OnePlus به هیچ وجه رتبه‌ای رسمی از مقاومت در برابر آب را برای گوشی اعلام نکرده است و فقط به مقاومت جزئی در برابر قطرات باران اشاره کرده است.

متاسفانه، اگر صفحه نمایش شما دچار شکستگی شود، در موقعیت بدی گیر خواهید کرد. صفحه نمایش AMOLED با استفاده از چسب‌های بسیار قوی برای نگهداری آن در محل قرار گرفته شده است، که نمره آن را به ۵ از ۱۰ در رتبه بندی iFixit می‌رساند. برای مقایسه، OnePlus 5 و ۵T به طور کلی به علت پنل پشتی آلومینیومی خود امتیاز ۷ از ۱۰ را به ثبت رسانده بودند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.