مدیاتک اولین چیپ‎ست میان‎رده‎ی مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری خود را معرفی کرد - تکفارس 
مدیاتک اولین چیپ‎ست میان‎رده‎ی مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری خود را معرفی کرد - تکفارس 

مدیاتک اولین چیپ‎ست میان‎رده‎ی مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری خود را معرفی کرد

پوریا اسدی
۴ خرداد ۱۳۹۷ - 22:30
مدیاتک اولین چیپ‎ست میان‎رده‎ی مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری خود را معرفی کرد - تکفارس 

مدیاتک امروز جدیدترین سیستم روی چیپ خود یعنی Helio P22 را معرفی کرد. این نخستین چیپ‌ست میان‌رده ‌است که باید بر اساس یک پردازش ۱۲ نانومتری، مخصوصا FinFET TSMC عملیات انجام دهد.

این پردازنده دارای هشت هسته Cortex-A53 با سرعت ۲ گیگاهرتز است. P22 از دو دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسلی با ضبط ویدئویی ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این یک موتور قدرتمند سخت افزاری کم مصرف مناسب برای پیش نمایش خالت بوکه به صورت بلادرنگ است.

صفحه نمایش تا رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰  ، با حداکثر نسبت ابعاد ۲۰:۹، قابلیت دو سیمکارته با اتصال LTE در هر دو، در آن پشتیبانی ‌می‌شود. همچنین قابلیت  وای‌فای۸۰۲٫۱۱ac ، بلوتوث ۵٫۰، GPS، و GLONASS در این پردازنده وجود دارد.

ما در سال  ۲۰۱۸ هستیم، بنابراین هوش مصنوعی نمی‌تواند جزئی از قابلیت‌های سیستم روی چیپ جدید نباشد. مدیاتک می‌گوید P22 “مزایای تجربه هوش مصنوعی تقویت شده را را ارائه می‌دهد.” این بدان معناست که این ظرفیت از طریق پشتیبانی چارچوب‌های مشترک هوش مصنوعی مانند TensorFlow، TF Lite، Caffe و Caffe2، و همچنین ” انتخاب خودکار برای بهترین منابع موجود هوش مصنوعی برای بهره‌وری توسعه‌دهنده” به دست می‌آید.

شما همچنین تجربه‌‌ی هوش مصنوعی تقویت شده در دوربین از جمله Face ID ، آلبوم هوشمند عکس و همچنین ویژگی‌های عمق میدان دو دوربین و تک دوربین را دریافت می کنید.

Helio P22 در حال حاضر تولید انبوه شده است و انتظار می‌رود در پایان ماه ژوئن برای دستگاه‌های مصرف کننده در دسترس باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.