سامسونگ باید ۵۳۹ میلیون دلار  بابت نقض حق ثبت اختراع به اپل پرداخت کند - تکفارس 
سامسونگ باید ۵۳۹ میلیون دلار  بابت نقض حق ثبت اختراع به اپل پرداخت کند - تکفارس 

سامسونگ باید ۵۳۹ میلیون دلار بابت نقض حق ثبت اختراع به اپل پرداخت کند

پوریا اسدی
۵ خرداد ۱۳۹۷ - 16:30
سامسونگ باید ۵۳۹ میلیون دلار  بابت نقض حق ثبت اختراع به اپل پرداخت کند - تکفارس 

به گفته بلومبرگ، بر اساس  حکم نهایی در مورد پرونده هفت ساله‌ی گوشی‌های هوشمند میان اپل و سامسونگ، باید به سازنده‌ی آیفون  ۵۳۹ میلیون دلار بابت خسارت پرداخت شود. هئت منصفه در دادگاه فدرال سن خوزه، کالیفرنیا، حکم را به نفع اپل صادر نمود و اظهار داشت که سامسونگ طراحی و ابزارهای اپل، جنبه های طراحی تلفن همراه مانند گوشه های گرد، لبه جلو آیفون و ایکون‌های برنامه صفحه اصلی iOS را نقض نموده است.

اپل در بیانیه ای به بلومبرگ اظهار داشت:

ما عمیقا به ارزش طراحی در کار خود ایمان داریم و تیم‌های ما به طور خستگی ناپذیر کار می‌کنند تا محصولات نوآورانه‌ایی را که مشتریان ما آن را تحسین می‌کنند، به بازار عرضه کند.

 بلومبرگ می گوید: این پرونده در مورد چیزی بیشتر از پول بوده است. در حقیقت، هیئت منصفه تصمیم گرفت که آیا سامسونگ از فروش اسمارتفون‌های خود یا اجزای آنها که از روی حق ثبت اختراع اپل نقض شده بود،  باید بهایی را به اپل پرداخت کند یا نه.

این پرونده از سال ۲۰۱۱ ادامه داشته و تجدیدنظر و محکومیت‌های بی‌شمار، آن را به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های نقض حق ثبت اختراع شرکت‌ها در تاریخ صنعت فناوری تبدیل کرده است. در ابتدا اپل خواستار پرداخت سامسونگ به مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ در دادگاه تجدیدنظر شد اما در اواخر سال ۲۰۱۲ این رقم به کمتر از ۱ میلیارد دلار کاهش یافت. دادگاه تجدیدنظر تصریح کرد که اپل نمی‌تواند به صورت قانونی علامت تجاری ظاهر آیفون در ماه می سال ۲۰۱۵ را داشته باشد، یعنی سامسونگ مجبور شد فقط ۵۴۸ میلیون دلار پرداخت کند. پس از اینکه هر دو شرکت در سال ۲۰۱۴ موافقت کردند تا دادرسی خارج از ایالات متحده را متوقف کنند، سامسونگ این مبلغ را در دسامبر ۲۰۱۵ پرداخت کرد .

از آن به بعد، یک سری از درخواست‌ها، پرونده را از طریق دادگاه فدرال در کالیفرنیا حفظ کرده و موجب تلاش‌های مجدد از سوی سامسونگ شده است که در نهایت قصد دارد تا این جریمه را کاهش دهد. یکی از دو مورد اختلاف نهایی بین غول‌های فناوری در ماه نوامبر سال گذشته که مربوط به پتنت کشیدن برای باز کردن iOS بود، سرانجام باعث دریافت پول به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار به اپل رسید.

در حال حاضر تصمیم نهایی در این مورد گرفته شده است، شبکه مناقشات بین این دو شرکت نزدیک به بسته شدن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید