براساس گزارشات جدید گوگل و فیسبوک قوانین حمایت از داده‎های عمومی را نقض کرده‎اند - تکفارس 
براساس گزارشات جدید گوگل و فیسبوک قوانین حمایت از داده‎های عمومی را نقض کرده‎اند - تکفارس 

براساس گزارشات جدید گوگل و فیسبوک قوانین حمایت از داده‎های عمومی را نقض کرده‎اند

پوریا اسدی
۵ خرداد ۱۳۹۷ - 20:30
براساس گزارشات جدید گوگل و فیسبوک قوانین حمایت از داده‎های عمومی را نقض کرده‎اند - تکفارس 

مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) اتحادیه اروپا، پس از سال‌ها مشورت، به اجرا در می‌آید. با اینکه تنها چند روز گذشته اما مرکز اروپایی حقوق دیجیتال NOYB در حال حاضر مشغول به کار در مورد فیسبوک و گوگل است که  افراد حافظ حقوق حریم شخصی ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها از مقررات سوء‌استفاده می‌کنند.

در آخرین گزارش NOYB، ادعا می‌کند که شرکت‌ها در “رضایت اجباری” مشغول به فعالیت هستند – یعنی، آنها یک رویکرد “قبول کن یا رها کن” را اجرا می‌کنند که در آن مصرف کنندگان یا مجبور به پذیرفتن  شرایط شده  یا از دسترسی به خدمات منع می‌گردند.

NOYB در گزارش خود در این زمینه می گوید:

مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) جدید که امروز در نیمه شب به اجرا در آمد، قرار است به کاربران یک انتخاب آزاد بدهد، چه آنها موافق با استفاده از داده ها باشند چه نباشند. احساس مخالف در صفحه نمایش بسیاری از کاربران پخش شده است:مقدار زیادی از پیام‌های پاپ آپ دائمی در برنامه‌ها که اغلب همراه با یک تهدید ظاهر می شود که اگر کاربر موافقت نکند نمی تواند از خدمات آن استفاده کند. طی اولین روز از اجرای مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی، مرکز اروپایی حقوق دیجیتال چهار شکایتی را بر علیه گوگل(اندروید)، فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام به دلیل فشار دائمی، مطرح نموده است.

رئیس نظارت بر اجرای حقوق حریم شخصی، مکس شرمز، حتی رفتار فیس بوک  را مانند روند انتخابات کره شمالی می‌داند:

فیس بوک حتی حساب کاربری کاربران را که رضایت نداده اند، مسدود کرده است. در نهایت، کاربران فقط می‌توانند بین حذف حساب و  دکمه “توافق” یکی را انتخاب کنند – این یک انتخاب آزاد نیست، بیشتر روند انتخابات در کره شمالی را یادآوری می کند.

Fast Company  گزارش داده که اگر اتحادیه اروپا موافقت کند که فیس بوک و گوگل از این مقررات سوءاستفاده می کنند، شرکت های ممکن است متحمل جریمه های سنگینی شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید