HTC دلیل صرف نظر کردن از شارژ بی سیم در +U12 را توضیح داده است - تکفارس 
HTC دلیل صرف نظر کردن از شارژ بی سیم در +U12 را توضیح داده است - تکفارس 

HTC دلیل صرف نظر کردن از شارژ بی سیم در +U12 را توضیح داده است

آیدین هاشمی
۵ خرداد ۱۳۹۷ - 19:31
HTC دلیل صرف نظر کردن از شارژ بی سیم در +U12 را توضیح داده است - تکفارس 

اچ تی سی دلیل صرف نظر کردن از ویژگی شارژ بی‌سیم در +U12 را توضیح داده است. این شرکت تایوانی بعد از توضیحاتی که در رابطه با علت انتخاب اسم غیر عادی  +U12 برای این گوشی پرچم دار ارائه کرد، این بار درباره‌ی فرآیند فکری که باعث تصمیم بحث برانگیز صرف نظر کردن از شارژ بی‌سیم شده است، صحبت کرده است.

علارغم این که این تکنولوژی به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از ویژگی‌های استاندارد گوشی‌های رده بالا است، اچ تی سی در نهایت از قرار دادن آن در آخرین گوشی پرچم دار خود صرف نظر کرده و ادعا کرده است که فواید قرار دادن این ویژگی در U12+ به اندازه کافی قانع کننده و منطقی نیست. به خصوص با در نظر گرفتن این موضوع که اگر قرار به استفاده از این تکنولوژی می‌بود، یا ضخامت گوشی در نهایت بسیار بیش‌تر می‌شد و یا این که لازم بود تا اندازه‌ی پک باتری کاهش یابد. به علاوه اچ تی سی کم بودن سرعت این تکنولوژی را به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای موثر در این تصمیم گیری نام برده است و ادعا کرده است که روش‌های سنتی شارژ سریع گوشی‌های همراه، پرسرعت‌تر  و کارآمدتر می‌باشند. از سویی دیگر از نظر این شرکت تایوانی نیاز به قرار دادن گوشی بر روی یک سطح، عیب دیگری برای تکنولوژی شارژ بی‌سیم است. البته علارغم این که اچ تی سی از استفاده از این تکنولوژی در U12+ صرف نظر کرده است، اعلام نکرده است که از آن در گوشی‌های بعدی خود نیز استفاده نخواهد کرد بلکه بیان کرده است که امکان تعبیه آن در دستگاه‌های آینده را در نظر خواهد گرفت.

خریداران U12+ از جدیدترین تکنولوژی Qualcomm یعنی Quick Charge 4.0 بهره خواهند برد، تکنولوژی‌ای که تنها با تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند مثل Razer Phone و Mi 8 سازگار است. با این حال خریداران برای استفاده از این ویژگی نیاز به خرید شارژر مناسب دارند چرا که شارژر موجود در جعبه‌ی گوشی تنها Quick Charge 3.0 را ساپورت می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید