پرتال جدید حریم شخصی اپل به شما اجازه‎ی دانلود تمام داده‎هایتان را می‎دهد - تکفارس 
پرتال جدید حریم شخصی اپل به شما اجازه‎ی دانلود تمام داده‎هایتان را می‎دهد - تکفارس 

پرتال جدید حریم شخصی اپل به شما اجازه‎ی دانلود تمام داده‎هایتان را می‎دهد

پوریا اسدی
۶ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
پرتال جدید حریم شخصی اپل به شما اجازه‎ی دانلود تمام داده‎هایتان را می‎دهد - تکفارس 

اگر می خواهید بدانید اپل چه نوع اطلاعاتی را درباره‌ی شما ذخیره کرده است، می توانید از پورتال تازه کار حفظ حریم خصوصی اپل بازدید کنید.

در روز چهارشنبه، غول مستقر در کاپرتینو ، یک وبسایت داده و حفظ حریم خصوصی را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان دسترسی و دانلود همه اطلاعات مربوط به آنها را می‌دهد ، فعالیت در اپ استور اپل، تاریخچه‌ی AppleCare  و تصاویر ، فیلم ها و اسناد ذخیره شده در آیکلود مواردی از این قبیل هستند.

هنگامی که کاربر اطلاعات خود را از پورتال درخواست می‌کند، اپل معتبر بودن شما را چک می‌کند تا مطمئن شود که درخواست توسط صاحب حساب انجام شده است. پس از تایید، اپل تمام اطلاعات مربوط به شما را بازیابی می‌کند. داده‌های بازیابی شده به صفحه حساب کاربری اپل شما ارسال می شود و شما از آن مطلع خواهید شد.

کاربران باید داده‌ها را ظرف ۱۴ روز دانلود کنند و پس از آن حذف خواهد شد و یک درخواست جدید داده‌ها را دوباره تولید می‌کند.

با این حال، این تسهیلات محدود به کاربرانی است که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند، اما اپل قصد دارد این ویژگی را در ماه‌های آتی به کاربران جهانی گسترش دهد.

این حرکت ناگهانی در نتیجه تنظیم مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) است که راهبرد شرکت‌ها در مورد اطلاعات مربوط به کاربران را تغییر خواهد دا. مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) د در تاریخ ۲۵ می به اجرا در می‌آید.

پستی‌ در وب سایت رسمی آن توضیح می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند داده‌ها را از پرتال حریم شخصی دانلود کنند، نوع داده‌ها در دسترس قرار گرفته و به سوالاتی که می توانند در ذهن کاربران بوجود آورند را پاسخ دهد.

علاوه بر این به کاربران سراسر جهان نیز گزینه ای برای حذف دائمی داده های خود ارائه ‌می‌‌دهد. این کار می‌تواند تا ۷ روز طول بکشد تا داده ها به طور دائمی حذف شوند و به هیچ وجه قابل بازیابی نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.