اپل قفل چیپ‎ست‎های NFC را برای استفاده‎ی بیشتر باز کرد - تکفارس 
اپل قفل چیپ‎ست‎های NFC را برای استفاده‎ی بیشتر باز کرد - تکفارس 

اپل قفل چیپ‎ست‎های NFC را برای استفاده‎ی بیشتر باز کرد

پوریا اسدی
۷ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
اپل قفل چیپ‎ست‎های NFC را برای استفاده‎ی بیشتر باز کرد - تکفارس 

بسیاری از کاربران هنگامی که اپل تراشه NFC (ابتدا بر روی آیفون ۶) را در محصولات خود گنجاند، اما آن را تنها به Apple Pay محدود کرد، بسیار ناامید شدند. این فناوری اگر تنها برای یک سرویس اختصاصی باشد، تمام هدف ارتباطات میدان‌نزدیک (NFC) را  زائل می‌کند. آخرین گزارش‌ها ادعا می‌کند که اپل با اجازه دادن به عملکرد آزادتر  NFC، در حال درست کردن اشتباهات خود است.

اپل قفل چیپ‎ست‎های NFC را برای استفاده‎ی بیشتر باز کرد - تکفارس 

اولین گام زمانی بود که اپل چارچوب CoreNFC  را با iOS 11 معرفی کرد که به برنامه های شخص ثالث امکان دسترسی به تراشه NFC را داد اما هنوز هم محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، برنامه‌ها دسترسی نوشتن ندارند و API اجازه نمی‌دهد که برنامه‌ها از تراشه استفاده کنند مگر اینکه در پیش زمینه فعال باشد. این باعث می شود که استفاده از NFC تا حدودی ناخوشایند باشد – برای مثال صاحبان آیفون باید برای باز کردن درب اتاق هتل باید به جای نگه داشتن دستگاه در کنار قفل و لمس صفحه، قفل صفحه نمایش را باز کرده، از برنامه جانبی استفاده کنند. تنها اپل پی برای استفاده روزمره راحت است.

منبع این گزارش ذکر می‌کند که این ویژگی جدید در حال حاضر برای کارکنان اپل در اپل پارک در دسترس است. آنها فقط از آیفون خود برای دسترسی به ساختمان از طریق نگه داشتن دستگاه نزدیک ترمینال بیسیم استفاده می‌کنند. این ترمینال‌ها در همکاری با HID Global توسعه یافته است.

با باز کردن قفل تراشه NFC برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و نوشتن اطلاعات کاربر بر روی آن، قابلیت اتصال نزدیک به شما امکان می‌دهد که اتاق هتل خود را باز کنید یا از آن به عنوان یک کارت بلیت در سفر روزانه خود استفاده کنید. در واقع، منبع می‌گوید که شرکت مستقر در کوپرتینو در حال حاضر چنین سیستمی را با همکاری Cubic توسعه می‌دهد. این ویژگی در حال حاضر به طور گسترده در انگلیس و ژاپن با استفاده از یک لایه نازک در بالای پروتکل اپل پی قبلا وجود داشته است.

ما انتظار داریم ویژگی های جدید NFC در رویداد WWDC در ماه آینده اعلام شود، زمانی که اپل نسخه بعدی سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 12 را رونمایی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید