۵ نکته که باید در مورد سرویس جدید یوتیوب موزیک بدانید - تکفارس 
۵ نکته که باید در مورد سرویس جدید یوتیوب موزیک بدانید - تکفارس 

۵ نکته که باید در مورد سرویس جدید یوتیوب موزیک بدانید

میر مهدی حامی
۹ خرداد ۱۳۹۷ - 15:30
۵ نکته که باید در مورد سرویس جدید یوتیوب موزیک بدانید - تکفارس 

پس از خبری که هفته گذشته منتشر شد، یوتیوب در حال برنامه ریزی برای شروع یک جنگ علیه سرویس‌های پخش موسیقی مانند اپل موزیک و اسپاتیفای است. شرکت گوگل شروع به عرضه اشتراک YouTube Music خود کرده است.

به غیر از فیلم‌ها، بسیاری از مردم از یوتیوب برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند. در گذشته، یوتیوب با ارائه پخش موسیقی پس‌زمینه بر روی دستگاه‌های اندروید و iOS از طریق اشتراک YouTube Red تلاش کرد تا علاقه دوستداران موسیقی را مورد توجه قرار دهد (می‌توانید این روش را امتحان کنید) و اکنون یوتیوب موزیک یک راه حل کامل‌تر است.

در اینجا برخی از مواردی که باید درباره سرویس استریم یوتیوب موزیک بدانید را بررسی خواهیم کرد:

چگونه برنامه YouTube Music را دریافت کنید؟

این سرویس پخش موسیقی جدید ابتدا در ایالات متحده، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی منتشر خواهد شد و کاربران کشورهای دیگر باید کمی  صبر کنند. شما می‌توانید از این صفحه برای ثبت نام در این سرویس استفاده کنید.

اگر این سرویس در کشور شما فعال است، می‌توانید برنامه YouTube Music را برای اندروید و iOS دانلود کنید. این سرویس همچنین بخشی از یوتیوب دستکتاپ نیز می‌باشد.

آیا یوتیوب موزیک رایگان است؟

چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که بدانید سرویس موسیقی ارائه شده توسط یوتیوب به صورت رایگان عرضه می‌شود؟ بله، درست است، اگر شما هیچ مشکلی با تبلیغات نداشته و نیازی به ذخیره آفلاین موسیقی‌ها ندارید می‌توانید به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنید.

همچنین بخشی برای پرداخت با نام YouTube Music Premium نیز وجود دارد که تبلیفات را نمایش نمی‌دهد و کاربران را قادر به دانلود موسیقی می‌کند، تمام هزینه‌ای که باید پرداخت کنید ۹٫۹۹ دلار در ماه است.

YouTube Music Premium subscription

یوتیوب نیز یک روش پرداخت جدید اضافه کرده که شامل تمام ویژگی‌های Music Premium می‌باشد و برای یوتیوب طراحی شده است که شامل پخش پس زمینه، حالت آفلاین و YouTube Originals می‌شود. YouTube Premium به منظور جایگزینی اشتراک پرداخت شده به نام YouTube Red طراحی شده است.

محتوای ارائه شده در این سرویس چیست؟

به غیر از موسیقی‌های عادی که در سرویس‌های مختلف استریم یافت می‌شود، یوتیوب موزیک نیز دسترسی کاربران به اجرای زنده، کاورها، موزیک ویدئوها و غیره را فراهم می‌کند. درست مانند گوگل پلی موزیک، یوتیوب به افراد کمک می‌کند تا بتوانند موسیقی‌های خودشان را نیز در سرویس آپلود کنند.

بر طبق گفته‌های یوتیوب، صفحه اصلی یوتیوب موزیک، موسیقی‌هایی بر اساس  آنچه که شما گوش می‌دهید، مکان و آنچه که انجام می‌دهید را برای شما به نمایش در می‌آورد.

جستجوی هوشمند

به عنوان یک سرویس موسیقی مرتبط با گوگل، نمی‌توان آن را بدون ویژگی جستجو تصور کرد. با استفاده از جستجوی هوشمند یوتیوب موزیک، شنوندگان موسیقی قادر خواهند بود آهنگ‌ها را حتی بدون دانستن نام آن‌ها یا بخاطر آوری اشعار موزیک، پیدا کنند. به عنوان مثال، می‌توان”آهنگ رپ با فلوت” را جستجو کرد و در نتیجه آهنگ “ماسک” را مشاهده کرد.

چه اتفاقی برای گوگل پلی موزیک خواهد افتاد؟

بسیاری از مردم یوتیوب موزیک را جایگزین گوگل پلی موزیک می‌دانند که در نهایت نیز اتفاق خواهد افتاد. سرویس جدید ویژگی‌های اصلی گوگل پلی موزیک را جذب خواهد کرد و هنگامی که یوتیوب موزیک در منطقه شما در دسترس قرار بگیرد، کاربران به طور خودکار  به آن مهاجرت خواهند کرد. قعلا هیچ خبری از زمان برداشتن پلاگین گوگل پلی موزیک توسط گوگل منتشر نشده است.

درباره ی سوالات مربوط به داده‌های گوگل پلی از جمله لیست‌های پخش شده و آهنگ‌های آپلود شده توسط کاربران نیز، یوتیوب یک انتقال بدون دردسر توسط سوئیچ‌ها را فراهم خواهد کرد.

با همه تردیدهایی که در مورد سرویس استریم موزیک یوتیوب وجود دارد، این سرویس امیدوار کننده به نظر می‌رسد و باید دید که در برابر غول‌های محبوب استریم، چه عملکردی خواهد داشت. زیرا به غیر از وجود یک مجموعه بزرگ، یکی دیگر از مهم ترین عوامل در موفقیت یک سرویس استریم، کاربردی بودن آن است. بنابراین باید صبر کرد و دید که این سرویس چه علمکردی را دارا خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید