نسخه‎ی جدید گوگل کروم به شما اجاره استفاده از سرویس‎ها را بدون پسورد می‎دهد - تکفارس 
نسخه‎ی جدید گوگل کروم به شما اجاره استفاده از سرویس‎ها را بدون پسورد می‎دهد - تکفارس 

نسخه‎ی جدید گوگل کروم به شما اجاره استفاده از سرویس‎ها را بدون پسورد می‎دهد

پوریا اسدی
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
نسخه‎ی جدید گوگل کروم به شما اجاره استفاده از سرویس‎ها را بدون پسورد می‎دهد - تکفارس 

گوگل  نسخه‌­ی ۶۷ کروم را برای دسکتاپ منتشر کرده است، همانطور که توسط ZDNet مشخص شده است. این نسخه از Chrome اجازه ورود به سیستم را بدون ثبت نام برای اکثر وب‌سایت‌­ها فراهم کرده است، به این معنی که شما می­توانید از جست­و­جو برای یافتن اعتبارنامه خاص خودداری کنید.

ورود به سیستم بدون ثبت نام از استاندارد اعتبار وب (Web Authentication) است که در ماه مارس توسط FIDO Alliance و W3C راه‌­اندازی شد. این ویژگی اجازه می‌­دهد تا شما به تقریبا هر سرویس آنلاین از طریق اعتبار منحصر به فردی که لازم نیست به خاطر بسپارید وارد شوید، مانند خواندن اثر انگشت، کلید های USB مانند YubiKeys، و غیره. این استاندارد بدین معنی است که احتمال این که یک نفر بتواند رمزهای عبور رایج شما را بدست آورد کمتر می­‌شود زیرا برای ورود به هر سایت یک اعتبارنامه ی متفاوت نیاز است.

فایرفاکس موزیلا اولین برنامه­‌ای بود که از این استاندارد استفاده کرد، در حالی که نقشه­‌های Chrome و مایکروسافت Edge برای اتخاذ این استاندارد بعدا به آن اشاره شد.

Chrome 67 همچنین استفاده از انزوای سایت را افزایش می دهد، هر برگه مرورگر را جداگانه نگه می­‌دارد، به طوری که یک سایت نمی‌­تواند به آسانی به داده‌­های دیگر برگه های باز، دسترسی پیدا کند، که اصلاحیه ای است که در ابتدا برای تماس با حملات Spectre Style انجام می‌­شود. کروم نیز با واقعیت مجازی از طریق سنسور Generic Sensor API سازگارتر است، که استانداردی است که در میان دستگاه‌­های تناسب اندام و هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می‌­گیرد و راه ساده‌­تری را برای یکپارچگی بیشتر بین دسکتاپ و ابزارهای کوچک را به همراه می‌آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید