کارگران خدمات غذایی لاس‎ وگاس برای جلوگیری از جایگزینی‎شان با روبات‎ها دست به اعتصاب زدند - تکفارس 
کارگران خدمات غذایی لاس‎ وگاس برای جلوگیری از جایگزینی‎شان با روبات‎ها دست به اعتصاب زدند - تکفارس 

کارگران خدمات غذایی لاس‎ وگاس برای جلوگیری از جایگزینی‎شان با روبات‎ها دست به اعتصاب زدند

پوریا اسدی
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
کارگران خدمات غذایی لاس‎ وگاس برای جلوگیری از جایگزینی‎شان با روبات‎ها دست به اعتصاب زدند - تکفارس 

هر روز  در هتل‌ها و رستوران‌های وگاس ۶۰،۰۰۰ پوند غذا سرو می‌شود. تقریبا ۵۰،۰۰۰ انسان برای آماده کردن و سرو کردن تمام آن  خرچنگ‌ها، سیب زمینی‌ها و کیک‌های شکلاتی زحمت می‌کشند و اکنون آنها این را به روشنی اعلام کرده اند.

اعضای اتحادیه کارگری آشپزی شهر لاس وگاس در هفته گذشته، پس از ۱ ژوئن، دست به اعتصاب زدند، زمانی که قراردادهای اتحادیه آنها در ۳۴ مجتمع مختلف کازینو منقضی خواهد شد. یک نقطه همبستگی بزرگ در مذاکرات مجدد؟ قراردادهایی که از آنها در برابر جایگزینی با اتوماسیون محافظت می‌کند.

سرو‌کنندگان و سرآشپزها احتمالا نگران این هستند که تکنولوژی پخت و پز در حال راه یافتن به آشپزخانه‌های دیگر هستند. آشپزهای مستقل چشم انداز خارج از وگاس را می‌سازند: ایستگاه‌های غذا در اسپایت بوستون غذا می‌پزند و سرو می‌کنند و CafeX در سانفرانسیسکو از بازوی رباتیک استفاده می‌کند تا لاته‌ها و کاپوچینو‌ها را هم بزند. بعضی از مکانیسم‌های بزرگتر مانند سرآشپز برگر آشپزخانه Momentum Machine بر روی مقیاس مورد نیاز وگاس کار می‌کند – براساس گزارش‌ها این روبات ۴۰۰ همبرگر سفارشی در یک ساعت درست می‌کند. مرکز تحقیقات Pew پیش بینی می‌کند که اتوماسیون بیشتری تا سال ۲۰۲۵ راه خود را در عرصه‌ی مواد غذایی باز خواهد کرد و چندین مرکز کارشناسان فناوری پیش‌بینی می‌کنند که کارمندان خدمات غذا باید بیشترین تطبیق پذیری را داشته باشند.

در حال حاضر، اگرچه روبات‌هایی که می‌توانند کارهای انسانی را انجام دهند، معمول نیستند. در حقیقت، صنایع غذایی فن آوری‌های دیگر، از اپ‌هایی  استفاده کرده‌­اند که سفارشات را دریافت می‌کنند  و این مشاغل بیشتری را در خدمات غذا ایجاد کرده است. یک گزارش منتشر شده در ماه سپتامبر گذشته توسط Restaurant Opportunities Center United ، یکی دیگر از اتحادیه‌های خدمات مواد غذایی، اشاره کرد که در کالیفرنیا، افزایش اتوماسیون به رستوران‌ها اجازه می‌دهد تعداد آشپزها را افزایش دهد. در Starbucks، سیستم‌های مرتب سازی دیجیتال، فروش را افزایش دادند، و این شرکت  باریستا‌های بیشتری برای رسیدگی به این افزایش، استخدام کند. این چیزی است که McDonalds را تحت فشار قرار داد تا آشپزهای بیشتری را در کنار هم قرار دهد.

کال راجرز مدیر Spyce بهCivil Eats گفت:

 این در حال حاضر یک هم همزیستی است – برخی از وظایفی که کار ذهنی بیشتری دارد را به فناوری می‌سپارد و به انسان‌ها امکان می‌دهد که کارهایی را که در آن عالی هستند، انجام دهند: ارتباط صمیمانه – ارائه، شخصی سازی، تحویل سفارش به شما با لبخند.

ژئوفوندا آرژولو-کلاین دبیر اتحادیه کارگران در نشریات مطبوعاتی خود می‌گوید:

این ترکیب انسان – اتوماسیون مشاغل بیشتری را با  تقویت نقاط قوت انسانی فراهم می‌کند، این چیزی است که اتحادیه لاس وگاس بر آن پافشاری می‌کند. ما از نوآوری‌هایی که باعث بهبود شغل‌ها می‌شود حمایت می‌کنیم، اما با اتوماسیون هنگامی‌که مشاغل را ازبین می‌برد مخالف هستیم. صنعت ما باید بدون از دست دادن روابط انسانی، رشد کند.

این یک ایده خوب برای کارکنان خدمات مواد غذایی است تا کارفرمایان را در مسیر درست پیش ببرند، چرا که اتوماسیون رایج است. فناوری در حال حاضر می‌تواند آشپزهای بیشتری را در آشپزخانه به کار گیرد، اما با پیشرفت تکنولوژی، انسان‌ها در کارهایی که بهتر آنها را انجام می‌دهند با ربات‌ها رقابت خواهند کرد. و اگر اتحادیه‌های آشپزی دیگر به زودی شروع به مذاکره نکنند، چه کسی می‌داند  که چه کسی – یا چه چیزی – کوکتل میگو شما را سرو خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید