مرگ دو خلبان در پرواز آزمایشی هواپیما برقی - تکفارس 
مرگ دو خلبان در پرواز آزمایشی هواپیما برقی - تکفارس 

مرگ دو خلبان در پرواز آزمایشی هواپیما برقی

سید محمد معلمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 21:00
مرگ دو خلبان در پرواز آزمایشی هواپیما برقی - تکفارس 

بر اساس اخبار محلی کمپانی زیمنس، هواپیما برقی تولیدی این شرکت در بخش جنوبی مجارستان سقوط کرد و باعث مرگ دو خلبان در آن شد.

پلیس مجارستان می‌گوید: هواپیما Magnus eFusion به عنوان پرواز افتتاحیه قرارگاه Magnus پرواز کرده بود که پس از مدتی از پرواز، در نزدیکی فرودگاه دچار سانحه شد و سقوط کرد.

هواپیما eFusion هنوز در حد نمونه است ولی به نظر می‌رسد قرارگاه Magnus آن را تجاری‌سازی کرده و با قیمت ۲۰۰ هزار دلار بفروشد.

دلیل بروز این حادثه هنوز مشخص نیست و اخبار ضد و نقیضی در این‌باره شنیده می‌شود. برخی از اخبار حاکی از آن هستند که هواپیما پیش از سقوط یا هنگام سقوط، دچار حریق شده است.

شرکت زیمنس در بیانیه اعلام کرد: ما نمی‌توانیم هم‌اکنون در مورد دلایل اصلی حادثه سخن بگوییم. ما با همکاری مسئولین در حال بررسی همه جوانب هستیم تا دلیل رخداد این حادثه را بفهمیم. به عنوان اقدامات پیشگیرانه، محل سقوط Magnus eFusion را مشخص کرده‌ایم تا دلیل این واقعه را متوجه شویم.

هواپیما eFusion در جلو خود، چندین باتری لیتیومی دارد. این موتورهای الکتریکی، وزن هواپیما را تا ۲۶۰ کیلوگرم افزایش می‌دهند در حالی که خودشان حدود ۴۶ کیلوگرم وزن دارند.

مرگ دو خلبان در پرواز آزمایشی هواپیما برقی - تکفارس 

استفاده از باتری‌های لیتیومی در هواپیماهای مسافربری، پس از سقوط هواپیما بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر به خاطر عمل نکردن باتریها، به موضوعی پرجدل تبدیل شده بود. ضمن اینکه باید امنیت باتری‌هایی که قدرت را مستقیماً به موتور هواپیماها ارسال می‌کنند، باید پیش از انجام پروازهای متعدد، هنوز مورد بررسی قرار گیرند.

هواپیما eFusion توانایی انجام حرکات آکروباتیک هوایی را دارد. این هواپیما با دارای سیستم بازیابی بالستیک چتر نجات است که در مدل Cirrus و Icon A5 نیز وجود داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا هواپیما سانحه دیده سیستم چتر نجات داشته یا خیر؟ و یا اینکه آیا این سیستم می‌توانسته تا خلبانان را در هنگام سقوط نجات دهد یا خیر؟

زیمنس در حال تولید هواپیماهای برقی و هیبریدی-برقی مانند DA36 E-Star می‌باشد که قدرت خود را از چند سالی می‌شود از یک گلایدر دریافت می‌کند.

یکی از پروژه‌هایی که زیمنس می‌خواهد با همکاری ایرباس و رولز رویاس انجام دهد، تولید هواپیما مسافربری و برقی E-Fan X می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید