اپل پتنتی را در مورد دستگاه جدید نظارت بر فشار خون به  ثبت رساند - تکفارس 
اپل پتنتی را در مورد دستگاه جدید نظارت بر فشار خون به  ثبت رساند - تکفارس 

اپل پتنتی را در مورد دستگاه جدید نظارت بر فشار خون به ثبت رساند

پوریا اسدی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
اپل پتنتی را در مورد دستگاه جدید نظارت بر فشار خون به  ثبت رساند - تکفارس 

دو سال پیش، تعداد انگشت شماری از کارکنان اپل، رویای ساخت یک دستگاه را داشتند که این شرکت را فراتر از دنیای اپ‌های بهداشت می‌برد و در دنیای  محصولات سلامتی  قرار می‌داد. این دستگاه ساعت اپل نیست، حداقل تا به این لحظه. در عوض، به نظر می‌رسد دستگاهی است که عملکردش به خوبی می‌تواند در دستگاههای اپل دیده شود. اپل درخواست ثبت اختراع برای این دستگاه را در فهرستی که امروز به طور عمومی‌اعلان شده ، داده است. به نظر … شگفت انگیز می‌آید.

طرحی که اپل آن را پتنت کرده برای یک دستگاه ناظر فشار خون قابل پوشیدن است – یک دستبند، مجهز به یک (یا چندین) سنسور است که زمانی که فشار خون مصرف کننده ممکن است بیش از حد بالا برود و یا بیش از حد پایین ببیاید را ردگیری می‌کند. برای قرار دادن کمی‌فناوری در هر چیز، آنها اشاره کردند که دستگاه (ممکن است) به یک صفحه نمایش لمسی مجهز باشد و (شاید)  با بلوتوث سازگار باشد.

دلیلی برای این همه توصیف این است که ثبت اختراع فعلی بسیار گسترده است. اولین ادعا می‌گوید که این دستگاه:

یک سیستم اندازه گیری فشار خون، شامل: سنسور اندازه گیری فشار خون؛ یک عضو قابل ارتقا که شامل تعدادی از سلول‌های قابل افزایش است و در آن تعداد سلول‌های قابل ارتقا حاوی حداقل سه سلول قابل افزایش یا حداقل دو سلول قابل تکرار می‌شود. و یک محرک پیکربندی شده که به طور انتخابی عضو قابل ارتقا را توسعه می‌دهد.

این توصیفی است که به نظر می‌رسد مانند هر “اندازه گیری فشار خون” موجود در بازار امروز باشد. این دستگاه‌ها از طریق یک مجموعه ای از کیسه‌های هوا کوچک  و یا “سلول‌ها” در پتنت ، کار می‌کند که با فشار بر بازو، جریان خون را قطع کند. از طریق آن، دستگاه  حداکثر خروجی قلب را اندازه گیری  می‌کند و یا فشار سیستولیک را قبل از آزاد کردن دستگاه برای تعیین مقدار خروجی استراحت قلب یا فشار دیاستولیک را اندازه می‌گیرد.

در پتنت اپل، دستگاه برنامه‌ریزی شده که  یک سنسور (یا چند در هر کیسه هوا) فشار خونی که در دست یا پای کاربر جاری است، کنترل کند. همچنین یک محرک برای اندازه گیری حداقل فشار مورد نیاز برای دریافت اطلاعات، بدون اینکه دست کاربر را خرد کند، وجود دارد.

در جهانی که فشار خون به طور فزاینده ای در حال افزایش است، پرش اپل به این بخش از بازار مصرف کننده مراقبت‌های سلامتی قابل درک خواهد بود. اما هنوز نمیدانیم چطور اپل قصد دارد چیزی جدیدی ارائه دهد یا با چه روش‌هایی می‌تواند با پلتفرم اپل واچ یا خود ساعت ادغام شود.

با این حال، این دستگاه‌ها نه تنها در سال‌های گذشته در بازار مصرف بوده‌اند، بلکه برخی از مزایای تکنولوژی محور که اپل شرح می‌دهد، مانند سازگاری بلوتوثی است که می‌تواند به مصرف کنندگان هنگام  هر گونه فشار قابل توجهی هشدار دهد ، توسط دیگر شرکت‌های فناوری مانند Quardio، که از سال گذشته فروش مانیتورهای بلوتوث خود را از طریق سایت اپل و فروشگاه‌های فیزیکی آغاز کرده است، عرضه شده‌اند.

محصول پیشنهادی اپل نیاز مصرف کنندگان با مشکلات قلب را به محصولات شخص ثالث حذف می‌کند، اما رسیدن به آنجا به معنای عبور از حلقه‌های نظارتی FDA  است که باید قبل از آنکه اولین وسیله‌ی پزشکی شرکت فناوری ساخته شود، باید بر آن نظارت کند. این چیزی است که مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، به خصوص باتوجه به برنامه‌های سلامتی اپل در گذشته سابقه مخالفت با آن را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید