آیا ما در دنیای شبیه‎سازی شده‎ توسط کامپیوتر زندگی می‎کنیم؟ - تکفارس 
آیا ما در دنیای شبیه‎سازی شده‎ توسط کامپیوتر زندگی می‎کنیم؟ - تکفارس 

آیا ما در دنیای شبیه‎سازی شده‎ توسط کامپیوتر زندگی می‎کنیم؟

پوریا اسدی
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
آیا ما در دنیای شبیه‎سازی شده‎ توسط کامپیوتر زندگی می‎کنیم؟ - تکفارس 

سریال تلویزیونی معروف Westworld در واقع بسیاری را مجبور کرده که باور کنند که ما در یک جهان شبیه سازی شده توسط رایانه‌های قدرتمند و هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم. با پخش شدن فصل دوم نمایش علاقه‌ی طرفداران داستان‌های علمی ‌تخیلی را حتی بیشتر کرده است.

بحث اینکه آیا ما واقعی یا مجازی هستیم، جدید نیست.

تحقیق انجام شده توسط فیزیکدانان در گذشته، امکان وجود ما به شکل شبیه سازی شده را رد می‌کند زیرا براساس این واقعیت که شبیه سازی فیزیک جهان ما حتی در رایانه‌های قدرتمند نیز غیر قابل تکرار است، امکان آن وجود ندارد.

Zohar Ringel  و  Kovrizhin Dmitry، فیزیکدانان نظریه پرداز در دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هبرو در اسراییل، تحقیقاتی انجام دادند که در آن از شبیه سازی‌های مونت کارلو استفاده شد. این شبیه سازی شامل محاسبات مورد استفاده برای تولید احتمالات اجسام متحرک کوانتومی ‌از طریق ابعاد مختلف است.

آن‌ها متوجه شدند که سیستم‌های کلاسیک برای انجام  ریاضیات لازم را برای توصیف سیستم‌های کوانتومی‌ ناکافی هستند.

طبق گزارش خدمات پخش عمومی‌PBS ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که “با اثبات این که فیزیک کلاسیک نمی‌تواند مشکل علامت را پاک کند که یک جز خاص از شبیه سازی‌های ناهنجاری‌های گرانشی کوانتوم مونت کارلو (به عنوان مثال، یک تاب خوردگی درفضا به جز اینکه محققان از یک شباهت درفیزیک مواد چگال استفاده کردند) است.

در مقابل این، بعضی از فیزیکدانان گفته اند که غیرممکن است ثابت کنیم که آیا ما در یک محیط شبیه سازی زندگی می‌کنیم یا نه، زیرا این احتمال وجود دارد که مدارک جمع آوری شده برای مخالفت با این واقعیت، ممکن است نتیجه حاصل شده توسط محیط شبیه سازی شده باشد.

این بحث هنوز هم یک موضوع داغ در میان فیزیکدانان است، و تحقیقات بسیار مفصل برای رسیدن به یک نتیجه گیری کلی ضروری است.

آیا فکر می‌کنید ما عروسک‌هایی هستیم که در یک محیط کامپیوتری شبیه سازی شده بزرگ کار می‌کنیم یا چیزی که ما تجربه می‌کنیم وااقعیت است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید