اپل به طور رسمی برنامه‎های استخراج ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرد - تکفارس 
اپل به طور رسمی برنامه‎های استخراج ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرد - تکفارس 

اپل به طور رسمی برنامه‎های استخراج ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرد

پوریا اسدی
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 11:00
اپل به طور رسمی برنامه‎های استخراج ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرد - تکفارس 

اپل به طور رسمی ‌برنامه‌های کاربردی استخراج ارز رمزنگاری شده را در اپ استور خود برای سیستم عامل‌های iOS و MacOS ممنوع کرده است. در دستورالعمل جدید اپ استور، اپل به طور صریح اعلام نموده که  برنامه‌ها اجازه ی معدن کاوی را نداشته مگر این  پردازش را در جایی خارج از دستگاه انجام دهند (مانند معدن کاوی مبتنی بر فضای ابری).

این اولین بار نیست که اپل برنامه‌های معدن کاوی ارز رمزنگاری شده را رد کرده است. در ماه مارس سال جاری، شرکت مستقر در کوپرتینو برنامه “Calendar 2” را پس از آنکه نسخه پریمیوم آن در ازای انجام معدن کاوی ویژگی‌های اضافی را در اختیار کاربر قرار می‌داد را از فروشگاه Mac App حذف کرد.

در تلاش برای متوقف کردن توسعه دهندگان برای افزودن هرگونه خاصیت معدن کاوی ارز رمزنگاری شده در برنامه‌های ارائه شده در اپ استور، اپل دستورالعمل‌های خود را به روز کرده است. این رهنمودها بخش اختصاصی درباره ی ارز رمزنگاری شده را در اختیار دارد که قوانین مربوط به ذخیره سازی ارز رمزنگاری شده در برنامه والت، معاملات آتی پول رمزنگاری شده و معدن کاوی این ارز را مطرح می‌کند.

چگونه برنامه‌های معدن کاوی ارز رمزنگاری شده روی دستگاه شما تاثیر می‌گذارد؟

Cryptojacking  یک نوع جدید از حمله سایبری است که مهاجم از قدرت پردازش دستگاه قربانی برای معدن کاوی مجازی ارز بدون اطلاع کاربر از آن استفاده می‌کند. این استفاده بیش از حد از منابع، سرعت دستگاه را کاهش می‌دهد و همچنین منجر به کاهش عمر باتری می‌شود.

با این حال، استفاده از گوشی هوشمند برای معدن  کاوی پول رمز نگاری شده فرایندی قابل ملاحظه‌ای نیست، زیرا اکثر گوشی‌های هوشمند دارای یک گرافیک قدرتمند نیستند. بنابراین، حتی اگر برنامه‌های قانونی با استفاده از مجوز کار معدن کاوی کنند، عملکرد دستگاه را کاهش خواهند داد.

اپل اولین شرکتی نیست که اقدامات سختگیرانه ای را برای ممنوعیت معدن کاوی به کار گرفته است. پیش از این، گوگل همچنین افزونه‌هایی را در مرورگر کروم که در رمزنگاری معدن دخالت داشت، ممنوع کرد.

با استفاده از این مرحله، دیدن تعداد برنامه‌های موجود که در اپ استور ممنوع می‌شود هم جالب خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید