فیسبوک کتاب ۴۵۰ صفحه‎ای جواب‎های زاکربرگ در جلسه‎ی پاسخگویی را منتشر کرد - تکفارس 
فیسبوک کتاب ۴۵۰ صفحه‎ای جواب‎های زاکربرگ در جلسه‎ی پاسخگویی را منتشر کرد - تکفارس 

فیسبوک کتاب ۴۵۰ صفحه‎ای جواب‎های زاکربرگ در جلسه‎ی پاسخگویی را منتشر کرد

پوریا اسدی
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 14:00
فیسبوک کتاب ۴۵۰ صفحه‎ای جواب‎های زاکربرگ در جلسه‎ی پاسخگویی را منتشر کرد - تکفارس 

در ماه آوریل، مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در برابر دو کمیته کنگره برای پاسخگویی در مورد مسائل مختلف از جمله رسوایی کمبریج آنالتیکا، شیوه‌های تبلیغ، حریم خصوصی و غیره حضور یافت. به نظر می‌رسید که از مدیرعامل در طول پاسخگویی سوالات زیادی پرسیده شد اما بسیاری از قانون گذاران با پاسخ‌های نامطمئن باقی مانده بودند.

در حال حاضر، پس از تقریبا دو ماه، این شرکت یک سند پرسش و پاسخ ۲۵۰ صفحه ای  با پاسخ‌های دقیق اما با تمرکز بر روی سؤالات  ارائه شده توسط سناتورها را منتشر کرده است. در عین حال، فیسبوک در گزارشی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربر با ۶۰ دستگاه سازنده و تنظیم پست‌های بیش از ۱۴ میلیون کاربر به صورت عمومی ‌و به طور تصادفی در صدر خبرها بوده است.

یکی از بزرگترین سوالاتی که بسیاری می‌خواهند جواب آن را بدانند این است که فیسبوک چه اطلاعات را از دستگاه‌های افراد جمع آوری نموده است. فیسبوک اعلام کرده که چیزهایی مانند اطلاعات مربوط به نرم افزار و سخت افزار دستگاه، شناسه‌های منحصر به فرد، موقعیت GPS، اطلاعات مربوط به سیگنال‌های بلوتوث و نقاط دسترسی شبکه‌های وای‌فا، آدرس IP و غیره را جمع آوری می‌کند. همچنین عملیات دستگاه را مانند اینکه یک پنجره در پیش زمینه است یا در پس زمینه و حرکات موس برای تشخیص انسان از روبات را ردگیری می‌کند.

هنگامی‌که در مورد هر آدرس آی‌پی که هنگام ورود به فیسبوک جمع آوری می‌شود سوال پرسیده شد، فیسبوک گفت که کاربران می‌توانند لیستی از آدرس‌های IP ردگیری را با استفاده از Download Your Data tool دانلود کنند. با این حال، داده‌های تاریخی ممکن است در دسترس نباشد زیرا به عنوان “برنامه نگهداری” حذف شده اند.

فیسبوک متهم به حفظ پروفایل‌های سایه وار کاربران غیر فیسبوک و ردیابی آنها شده است. این شرکت برموضع پیشین خود پافشاری کرد که پروفایل‌ها را ایجاد نمی‌کند و یا بازدیدکنندگان وبسایت را برای افراد بدون حساب فیسبوک دنبال نمی‌کند.

این شرکت گفت که می‌تواند از این فرصت برای نشان دادن یک تبلیغات عمومی ‌که به ویژگی‌های فردی یا آگهی مرتبط نیست و یا تشویق یک کاربر برای ثبت نام در فیسبوک، استفاده نماید.

فیسبوک همچنین به سوالاتی پاسخ داد که زاکربرگ را مجبور به ارائه ی چند اسم کرد: چه کسانی رقیب فیسبوک هستند؟ با توجه به طیف وسیعی از پیشنهادات محصول، این شرکت از بیش از دوازده شرکت رقیب نام برد. این رقبا شامل Google، Twitter، YouTube، آمازون، Snapchat، Pinterest، DailyMotion و غیره است.

فیسبوک اعلام کرد که تنها نماینده‌ی ۶ درصد از ۶۵۰ میلیارد اکوسیستم تبلیغاتی جهانی است. این شرکت حتی بیلبورد‌ها و رسانه‌های چاپی را به عنوان یک جایگزین تبلیغاتی در نظر گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید