اپل برای جلوگیری از دستگاه هک آیفون پلیس، آپدیتی را برای iOS  منتشر می‎کند - تکفارس 
اپل برای جلوگیری از دستگاه هک آیفون پلیس، آپدیتی را برای iOS  منتشر می‎کند - تکفارس 

اپل برای جلوگیری از دستگاه هک آیفون پلیس، آپدیتی را برای iOS منتشر می‎کند

پوریا اسدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 18:30
اپل برای جلوگیری از دستگاه هک آیفون پلیس، آپدیتی را برای iOS  منتشر می‎کند - تکفارس 

برای ماه‌ها پلیس در سراسر ایالات متحده از یک دستگاه به نام GrayKey برای باز کردن اپل‌های خاموش با استفاده از تکنیک نامعلوم برای متوقف کردن رمزگذاری پیش فرض دیسک اپل، استفاده کرده است. این دستگاه‌ها در حال حاضر در حداقل پنج ایالت و پنج سازمان فدرال استفاده می‌شود که به عنوان یک پیشرفت در جمع آوری شواهد از دستگاه‌های رمزگذاری شده است.

اما براساس گزارش جدید رویتر، اپل قصد دارد یک ویژگی جدید را برای iOS منتشر کند که اکثر این دستگاه‌ها را بی‌فایده می‌کند و به احتمال زیاد به از سر گیری مشاجره بین مجریان قانون و تولید کننده‌ی دستگاه در زمینه‌ی رمزنگاری منجر خواهد شد.

در ویژگی جدید، اگر در ساعت گذشته گوشی باز نشده باشد اپل تمام ارتباطات از طریق پورت لایتنینگ را قطع خواهد کرد. هنگامی‌که ساعت منقضی شود، پورت لایتنینگ فقط میتواند برای شارژ دستگاه استفاده شود. در نتیجه این ویژگی به پلیس زمان بسیار کوتاهی برای به کارگیری ابزارهای GrayKey می‌دهد.

ویژگی “USB Restricted Mode” درنسخه ی بتا iOS 12  و iOS 11.4.1 موجود است، اما این نخستین نشانه ای است که قرار است برای عموم منتشر شود. اپل در صحبت با Verge تایید کرد که Mode Restricted USB در iOS 12 حضور خواهد داشت.

بر اساس گزارش وبسایت malwarebytes که در ماه مارس منتشر شده است، GrayKey  با نصب نوعی از نرم‌افزار سطح پایین از طریق پورت لایتنینگ آیفون کار می‌کند. پس از اتصال کوتاه به دستگاه  GrayKey، آیفون مورد نظر همچنان به طور خودکار نرم افزار GrayKey را اجرا خواهد کرد، و کد عبور دستگاه را بین دو ساعت تا سه روز پس از نصب نرم افزار روی صفحه نمایش می‌دهد.

در حالی افزودن این ویژگی از حساسیت سیاسی برخوردار است، تغییراتی کلی نسبت به  حملات از طریق پورت لایتنینگ آیفون، از جمله حملاتی که تکنیک GrayKey  را کپی می‌کنند، انجام خواهد شد. اپل این تغییر را به عنوان یک به روز رسانی امنیتی عمومی ‌و نه به طور خاص برای پاسخ به مجریان قانون توصیف کرده است.

یک نماینده اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما به طور مداوم محافظت امنیتی در هر یک از محصولات اپل را برای کمک به مشتریان در برابر هکرها، دزدان هویت و نفوذ به اطلاعات شخصی آنها، تقویت  می‌کنیم. ما بیشترین احترام را به مجریان قانون می‌گذاریم و پیشرفت‌های امنیتی را طراحی نمی‌کنیم تا تلاش‌های آنها را برای انجام کارهایشان نادیده بگیریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.