موزیلا در تلاش برای ساخت مرورگری است که با فرمان صوتی کار می کند - تکفارس 
موزیلا در تلاش برای ساخت مرورگری است که با فرمان صوتی کار می کند - تکفارس 

موزیلا در تلاش برای ساخت مرورگری است که با فرمان صوتی کار می کند

پوریا اسدی
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 14:00
موزیلا در تلاش برای ساخت مرورگری است که با فرمان صوتی کار می کند - تکفارس 

گزارش شده که موزیلا در حال کار بر روی یک مرورگر است که به جای ورودی‌های استاندارد ماوس و صفحه کلید با  دستورات صوتی کار می‌کند.

این پروژه به نام Scout نامگذاری شده است. مرورگر وب مبتنی بر کنترل صوتی بر قابلیت دسترسی تمرکز می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از یک صفحه نمایش لمسی و دیگر سیستم‌های ورودی، مورد استفاده قرار گیرد.

این ایده در جلسه “All-Hands meeting” رونمایی شد که در این هفته برای بحث در مورد پروژه Scout به طور جدی سازمان یافته بود.

طبق گفته ‌وب سایت رسمی‌ دستور جلسه این است: با برنامه  Scout، ما شروع به بررسی وب گردی و استفاده از محتوا با صدا می‌کنیم. این جلسه معماری و اجزای کلیدی مورد نیاز برای یک پلتفرم صوتی ، قابلیت‌های مورد نیاز این اجزا و چالش‌های کار با محدودیت‌های سیستم عامل‌های موجود را مورد بحث قرار خواهد داد.

مرورگر نه تنها صفحه درخواستی را باز می‌کند، بلکه صفحات را با فرمان‌های صوتی اسکرول می‌کند و به راحتی مطالب را برای کاربران می‌خواند.

پلتفرم Scout موزیلا می‌تواند برای افرادی که از نارسایی‌های حرکتی و مشکلات بینایی رنج می‌برند، مفید باشد. همچنین، می‌تواند یک ابزار عالی برای موزیلا برای احیای وضعیت خود در صنعت مرورگر وب باشد زیرا آنها قبلا یک تکه بزرگ از سهم بازار را به گوگل کروم  واگذار کرده‌اند. همانطور که در گذشته گزارش شده است، آنهادر حال کار بر روی یک مرورگر غیر معمول دیگر به نام  Firefox Reality هستند که بر روی واقعیت مجازی تمرکز دارد.

هیچ جزئیات خاصی در مورد مرورگر کنترل صدا وجود ندارد، زیرا موزیلا آن را به عنوان “پروژه ای مراحل اولیه” تلقی می‌کند، اما اگر در واقعیت درک شود، می‌تواند الگوی اینترنتی را تغییر دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید