TSMC تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 
TSMC تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 

TSMC تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش می‌دهد

امین حسین پور
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - 14:45
TSMC تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 

همانطور که احتمالاً می‌دانید، TSMC یکی از تولیدکنندگان بزرگ نیمه رساناهاست و شرکت‌های پرآوازه‌ای چون کوالکام، انویدیا و مدیاتک و حتی اپل از مشتریان آن هستند. و طبق گزارش‌های منتشر شده، به خاطر افزایش تقاضا از سوی مشتریان، تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت تایوانی وارد مرحله تولید انبوه شده‌اند.

به نظر می‌رسد که اکثر این شرکت‌ها قصد دارند تا معماری ۱۰ نانومتری را جا بگذارند و به طور مستقیم به معماری ۷ نانومتری کوچ کنند. شرکت‌های هوآوی، مدیاتک، کوالکام و انویدیا اعلام کرده‌اند که محصولات نسل بعدی آن‌ها بر پایه فناوری ۷ نانومتری TSMC تولید خواهند شد.

TSMC تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش می‌دهد - تکفارس 

فناوری ۷ نانومتری TSMC، که با عنوان N7 نیز شناخته می‌شود، باعث افزایش تولید در نیمه دوم ۲۰۱۸ خواهد شد و انتظار می‌رود که فروش N7 بیشتر از ۲۰ درصد درآمد شرکت در سه ماهه چهارم و حدود ۱۰% کل درآمد امسال این شرکت را به خود اختصاص دهد.

اما نه تنها دستگاه‌های موبایل از این فناوری جدید استفاده خواهند کرد، بلکه پردازنده‌های سروری، پردازند‌های شبکه‌ای، سخت‌افزار‌های مخصوص بازی‌های رایانه‌ای، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مخصوص ماینینگ ارز‌های دیجیتال، تراشه‌های مورد استفاده در خودروها و هوش مصنوعی نیز همگی از مزایای بهبود یافته این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

علی‌رغم افزایش تولید تراشه‌های ۷ نانومتری، گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سفارشاتی از سوی اپل و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای تراشه‌های ۱۰ نانومتری ثبت شده است. حتی در حال حاضر از تراشه‌های ۱۲ نانومتری برای دستگاه‌های موبایل ارزان قیمت استفاده می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود که تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری از ۱۹% به کمتر از ۱۰% در سه ماهه پایانی امسال کاهش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.