نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 
نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

نگاهی کوتاه به Vivo NEX S

محراب کرامتی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 05:42
نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

در دنیای گوشی ها پیشرفت به سرعت اتفاق می‌افتد. طراحی و سخت افزار گوشی ها ماه به ماه در حال تغییر است و سازندگان آن ها در تلاش اند تا بهترین ها را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند.

نسبت صفحه به نمایش گوشی ها مثال خوبی بر این موضوع است. زمانی که Galaxy S8 معرفی شد تلاش سامسونگ برای حذف قسمت بالایی صفحه نمایش ستودنی بود. با معرفی آیفون نوع جدیدی از تکنولوژی به نام بربدیگی(Notch) را مشاهده کردیم که به جای این قستم بالایی یک بردیگی در صفحه نمایش گوشی ایجاد شد و دوربین و سنسور ها در آن قرار گرفتن. حال با معرفی دو سری Vivo NEX این قسمت از گوشی به کلی حذف شده است. شاید که انقلاب طراحی گوشی در این بخش به پایان رسیده باشد. شاید هم این تازه اول ماجرا است.

گوشی Vivo NEX S این هفته معرفی شد و مدل NEX A نیز برای رده اقتصادی به بازار می‌آید. Vivo NEX S در قسمت بالایی خود دوربینی دارد که از بدنه گوشی بیرون می‌آید. این در کنار صفحه نمایش با پنل SuperAMOLED و حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش با هم تشکیل گوشی جذابی را می‌دهند که زمانی رویای سازندگانی مانند سامسونگ بود.

نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

این گوشی با صفحه نمایش ۶٫۵۹ اینچی عرضه می‌شود که نسبت صفحه به بدنه آن ۸۰% است.. گرچه Vivo ادعا می‌کند که این مقدار ۹۱% است. این گوشی در نگاه اول بسیار بزرگ به نظر می‌رسد اما پس از مدتی کار با آن ارتفاع ۱۶۲ میلی‌متری آن را فراموش خواهید کرد. سازندگان این گوشی تلاش زیادی کردند تا تجربه کار تک دست با این گوشی را برای کاربران فراهم کنند. این تلاش برای نسبت تصویر بلند ۱۹٫۳:۹ ستودنی است.

Vivo NEX S اولین گوشی پرچم دار واقعی این کمپانی است. چیپست بکار رفته در آن از نوع Qualcomm Snapdragon 845 همراه با ۸GB رم است که تجربه سریع و روان را وعده می‌دهد. اگرچه نبود microSD از نقاط ضعف گوشی است اما مدل های انتخابی گوشی ۱۲۸GB یا ۲۵۶GB حافظه داخلی دارند. هنوز بنچمارک رسمی از این گوشی منتشر نشده است و در نقد و بررسی کامل گوشی بعدا به آن می‌پردازیم. اما باور داریم که جدیدترین چیپست Qualcomm مایه سرافکندگی NEX S نخواهد شد و عملکردی قدرتمند را از ن مشاهده خواهیم کرد.

نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

سیستم عامل این گوشی FunTouch OS 4.0 است. این به ظاهر رابط کاربری نسخه توسعه یافته اندروید OREO است. این سیستم عامل میان بر های زیادی دارد و از کلید های سه گانه اندرویدی نیز، در کنار دیگر میان بر ها، بدین منظور استفاده می‌‌‌کند. اگر هم که از این کلید ها خسته شدید یا نحوه کار با آن ها را نمی‌دانید در تنظیمات گوشی می‌توانید کلید های ساده اندرویدی را انتخاب کنید.

نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

Vivo در مراسم معرفی این گوشی از دستیار هوش مصنوعی جدید خود، یعنی Jovi سخن گفت. داشتن یک دستیار بر پایه هوش مصنوعی Vivo را در کنار رقیبان بزرگی مانند سامسونگ و اپل قرار می‌دهد. سازندگان چینی نیز از دیرباز به دنبال این مهم بوده اند.گفته شده که این دستیار با دیگر برنامه های نصب شده بر روی گوشی نیز سازگار است.

نگاهی کوتاه به Vivo NEX S - تکفارس 

Vivo NEX S گوشی است که از یک مفهوم دور از دسترس شروع شد و حال به تولید انبوه رسیده است. گوشی پر از است جزییات ریز و درشت و ویژگی های جانبی آن نیز آن را به یک رقیب جدی برای کمپانی های بزرگ سازنده تبدیل می‌کند. با ما  در نقد و بررسی تخصصی این گوشی همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.