انویدیا از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‎های حرکت آهسته قانع کننده‎ی  استفاده می‎کند - تکفارس 
انویدیا از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‎های حرکت آهسته قانع کننده‎ی  استفاده می‎کند - تکفارس 

انویدیا از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‎های حرکت آهسته قانع کننده‎ی استفاده می‎کند

پوریا اسدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 13:00
انویدیا از هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‎های حرکت آهسته قانع کننده‎ی  استفاده می‎کند - تکفارس 

ایجاد فیلم‌های حرکت آهسته بیشتردر مورد گرفتن تعداد زیادی فریم در ثانیه است. اگر شما به اندازه کافی فریم ضبط نکنید، به محض این که سرعت ویدیو را کم کنید، ویدئو ضعیف و غیر قابل تشخیص می‌شود – مگر اینکه، شما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید تا فریم‌های اضافی را تصور کند.

تحقیقات جدید از شرکت طراح تراشه انویدیا دقیقا همان چیزی است که با استفاده از یادگیری عمیق برای تبدیل فیلم ۳۰ فریم بر ثانیه به سرعت حرکت آهسته ۲۴۰ فریم در ثانیه منجر می‌شود. اساسا، سیستم هوش مصنوعی به دو فریم مختلف نگاه می‌کند و سپس با ردیابی حرکت اشیا از یک فریم به بعدی، فیلم‌های میانجی را ایجاد می‌کند. این به خوبی چیزی نیست که مانند مغز انسان عملکرد داشته باشد، اما نتایج دقیق (هرچند غیرکامل) را تولید می‌کند.

این فرایند نیاز به اصلاح قبل از عرضه به صورت تجاری دارد، اما هنگامی‌که بهبود یابد، می‌توان آن را برای اضافه کردن حالت حرکت آهسته به فیلم‌های گوشی‌های هوشمند پس از ضبط شدن استفاده کرد.

محققان در مقاله ی توصبف کار خود نوشتند:

در حالیکه امکان فیلم‌برداری ۲۴۰ فریم بر ثانیه با یک تلفن همراه وجود دارد ولی ضبط همه چیز با نرخ فریم بالا غیر عملی است، زیرا هم به حافظه‌های بزرگ و هم به دستگاه‌های تلفن همراه قدرتمند نیاز دارد. به خاطر این دلایل ، تولید ویدیو با کیفیت بالا از فیلم‌های موجود است، عالی به نظر می‌رسد.

هر چند محدودیت‌هایی وجود دارد. برای شروع، محققان باید سیستم یادگیری عمیق خود را برای پردازش نوع خاصی از فیلم آموزش دهند. بنابراین، برای کاهش سرعت فیلم برداری عبور ماشین از آب، آنها مجبور بودند برای اولین بار این هوش مصنوعی را بر روی فیلم‌های مشابه تمرین دهند. این ممکن است که در زمینه‌ی گستردگی استفاده ی نسخه مصرف کننده حرکت آهسته برای ویدیو مورد نظر محدودیتی را اعمال کند. همچنین لازم به ذکر است که چنین تکنیکی نمیتواند تعداد نامحدودی فریم‌های واسطه را تولید کند. بدون داده‌ها، کامپیوترها قادر به پیش بینی حرکت و رفتار اشیاء دنیای واقعی نیستند. با این حال، سیستم انویدیا می‌تواند تا هفت فریم میانجی تولید کند که به اندازه کافی برای ایجاد حالت حرکت آهسته مناسب است.

تکنیک انویدیا به نظر می‌رسد سریع‌تر و آسان‌تر از روش‌های موجود برای ایجاد فیلم‌های حرکت آهسته ساختگی باشد. ما انتظار داریم در آینده نزدیک ویژگی‌هایی مانند این به دوربین گوشی‌های همراه راه بیابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.