گوگل اپی را برای پادکست با قابلیت پیشنهادات شخصی سازی شده، عرضه کرد - تکفارس 
گوگل اپی را برای پادکست با قابلیت پیشنهادات شخصی سازی شده، عرضه کرد - تکفارس 

گوگل اپی را برای پادکست با قابلیت پیشنهادات شخصی سازی شده، عرضه کرد

پوریا اسدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 17:00
گوگل اپی را برای پادکست با قابلیت پیشنهادات شخصی سازی شده، عرضه کرد - تکفارس 

امروز گوگل یک برنامه‌ی مستقل و جدید پادکست را برای اندروید معرفی کرد. برنامه که به سادگی Google Podcasts نامگذاری شده است با استفاده  از الگوریتم‌های توصیه گوگل در تلاش برای اتصال مردم با نمایش‌هایی است که ممکن است بر اساس عادات گوش دادن  کاربر، از آن لذت ببرkد. در حالی که پادکست‌ها قبلا در اندروید از طریق Google Play Music و برنامه‌های شخص ثالث در دسترس بودند، گوگل می‌گوید این شرکت انتظار دارد برنامه‌ی جدید این پلتقرم را در اختیار صدها میلیون نفر از شنوندگان جدید در سراسر جهان بگذارد. (Google Listen یک تلاش اولیه برای ساخت آنچه که پس از آن “podcatcher” برای آندروید نامیده شد، در سال ۲۰۱۲ متوقف شد.)

Zack Reneau-Wedeen، مدیر محصول این برنامه، گفت:

زمانی که صحبت از گوش دادن به پادکست به میان می‌آید هنوز هم جاهای زیادی برای رشد وجود دارد. ایجاد یک برنامه اصلی بومی برای پادکست‌ می‌تواند شنوندگان در سراسر جهان را دو برابر کند.

Podcasts گوگل برای هر کسی که از یک برنامه پادکست استفاده کرده است، آشنا خواهد بود. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا پادکست‌های جدید را جستجو کنید، آنها را دانلود کنید و یا به راحتی بخرید. گوگل می‌گوید بیش از ۲ میلیون پادکست در این برنامه در روز راه اندازی، از جمله “همه آنهایی که شما اسم‌شان را شنیده اید”، در دسترس خواهد بود.

گوگل اپی را برای پادکست با قابلیت پیشنهادات شخصی سازی شده، عرضه کرد - تکفارس 

برنامه را باز کنید و در بخش “برای شما” قسمت‌های جدیدی از نمایش‌هایی را که شما در آن اشتراک دارید، قسمت‌هایی که به آن گوش کرده اید، اما آن را تمام نکرده اید  و لیستی از قسمت‌های دانلود شده خود را مشاهده کنید. به پایین بروید و پادکست‌های برتر و شگفت انگیز را هم به طور کلی و هم به صورت دسته بندی خواهید دید. پخش کننده پادکست ممکن است دارای کنترل‌های کمتری نسبت به برنامه‌هایی مانند Overcast  باشد. برای مثال شما نمی‌توانید دکمه‌های جست‌و‌جو را سفارشی یا لیست‌های پخش پادکست‌ها را برای گوش دادن ایجاد کنید،.

برنامه Podcasts با Google Assistant یکپارچه شده است، به این معنی که شما می‌توانید به جست‌وجو و پخش پادکست‌ها در هر کجا که دستیار گوگل فعال است، بپردازید. این شرکت موقعیت مکانی شما را در پادکست با تمام محصولات گوگل همگام سازی می‌کند، بنابراین اگر شما به نیمی‌ از یک پادکست در مسیر محل کار تا خانه‌ی خود گوش کرده اید، می‌توانید به گوش دادن  ادامه ی آن در اسپیکر هوشمند گوگل هوم در صورت بازگشت به خانه بپردازید.

در ماه‌های آینده، گوگل قصد دارد مجموعه ای از ویژگی‌های پادکست‌ها را که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها، کپشن‌های بسته را به پادکست شما اضافه می‌کند، بنابراین می‌توانید همراه با گوش دادن، به خواندن متن آن بپردازید. این یک ویژگی است که می‌تواند برای افرادی که دچار مشکل شنوایی و یا برای هر کسی که درحال گوش دادن در یک محیط پر سر و صدا است، مفید باشد. (من معمولا چند دقیقه از پادکست‌هایی را که هر روز گوش می‌دهم را به لطف سوار شدن در متروی پر سر و صدا از دست می‌دهم.)

کپشن‌های بسته به این معنی است که شما قادر خواهید بود به جلو بروید تا ببینید چه اتفاقی در نمایش در آینده رخ می‌دهد. در نهایت، شما قادر به خواندن متن‌ها به صورت بلادرنگ در زبان انتخابی خود خواهید بود و به شما اجازه می‌دهد تا به یک پادکست گوش دهید، حتی اگر به زبان آن صحبت نمی‌کنید.

گوگل همچنین می‌خواهد تعدادی افرادی که پادکست‌ها را ایجاد می‌کنند را گسترش دهد. تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که تنها یک چهارم میزبان پادکست‌ها زن هستند و حتی کمتر از آنها رنگین پوست هستند. در تلاش برای تعدیل این زمینه، گوگل یک هیئت مشاوره‌ای مستقل تشکیل داد که راه‌هایی را برای تبلیغ محصولات پادکست در خارج از مناطق بزرگ شهری در ایالات متحده بررسی می‌کند.

این شرکت گفت که گوگل به هیچ سازنده‌ای برای ایجاد پادکست به طور مستقیم  پولی پرداخت نخواهد کرد، اما احتمالا روش‌هایی را برای پادکست‌های ارائه دهندگان کمتر شناخته شده، ایجاد خواهد کرد. همچنین این شرکت در حال بررسی روش‌هایی است که تجهیزات ضبط را برای افرادی که نمی‌توانند آن را خریداری کنند، قابل دسترس‌تر سازد.

اگر از قبل به پادکست‌ها در Google Play Music  گوش می‌دهید، هیچ چیز امروز تغییر نکرده است. اما این شرکت اعلام نموده که قصد دارد تلاش‌های آینده خود را در زمینه پادکست در برنامه‌های متفاوتی متمرکز کند.

این اپ را می‌توانید هم اکنون از پلی استور گوگل دانلود نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید