اینستاگرام از اپ مستقل IGTV، برای ویدئوهای طولانی‎تر رونمایی کرد - تکفارس 
اینستاگرام از اپ مستقل IGTV، برای ویدئوهای طولانی‎تر رونمایی کرد - تکفارس 

اینستاگرام از اپ مستقل IGTV، برای ویدئوهای طولانی‎تر رونمایی کرد

پوریا اسدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - 10:48
اینستاگرام از اپ مستقل IGTV، برای ویدئوهای طولانی‎تر رونمایی کرد - تکفارس 

اینستاگرام امروز از  IGTV رونمایی کرد که یک برنامه مستقل برای تماشای ویدئوهای طولانی به صورت عمودی است. هنگامی‌که شما وارد IGTV  می‌شوید، این برنامه به طور خودکار شروع به پخش فیلمهای عمودی از افرادی که دنبال می‌کنید، همراه با توصیه‌های شخصی از نقاط دیگر اینستاگرام می‌کند. این برنامه برای iOS و اندروید در دسترس است.

مدیر شرکت اینستاگرام کوین سیستروم گفت این برنامه طراحی شده است تا شما بتوانید ویدئوها را به آسانی در تلفن همراه پیدا و تماشا کنید. او خاطرنشان کرد که اکثر برنامه‌های ویدئویی نیاز به جستجو یا مرور در یک دایرکتوری دارند – برعکس تلویزیون، جایی که شما به سادگی آن را روشن کرده و شروع به تماشای آن می‌کنید. از سوی دیگر، IGTV  زمانی که شما آن را باز کنید، به سادگی شروع به پخش ویدئو می‌کند. در میان چیزهای دیگر، این برنامه می‌تواند یک مکان قدرتمند جدید در اینستاگرام برای قرار دادن تبلیغات باشد.

مدیر تولید این محصول گفت که IGTV همچنین به سازندگان اجازه می‌دهد که ویدئو را مستقیما در اینستاگرام آپلود کنند، که نشان دهنده تلاش برای تبدیل شدن برنامه به محلی برای ویدیو تلفن همراه در رقابت با یوتیوب است. در ابتدا فیلم‌ها می‌توانند تا ۱۰ دقیقه طول داشته باشد و با حساب‌های بزرگتر قادر به ارسال ویدیوهای یک ساعته باشند.  سیستروم گفت:

در بلند مدت، این شرکت انتظار دارد تا تمام کاربران ویدیوهایی با مدت زمان نامحدود را ارسال کنند.

اینستاگرام از اپ مستقل IGTV، برای ویدئوهای طولانی‎تر رونمایی کرد - تکفارس 

سیستروم گفت: هیچ تبلیغی در IGTV برای شروع وجود نخواهد داشت، اما این راهکار منطقی برای آن خواهد بود. او گفت که در نهایت قرارداد اشتراک درآمد با شرکا وجود خواهد داشت، اما فعلا در شروع کار چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

اینستاگرام  استوری‌های کوتاه مدت و ویژگی‌های پیام رسان در دایرکت را برای ساخت یک کانال ارتباطی اولیه برای کاربران ایجاد کرده بود. IGTV نشان دهنده تلاش برای گسترش در جهات مختلف به سوی اتصال مردم به علایق گسترده تر آنها است. سیستروم گفت که اینستاگرام به طور فزاینده ای سعی دارد روابط و علایق شخصی را ترکیب کند.

در رویداد امروز صبح، مدیران اینستاگرام راه اندازی این برنامه را اعلام کردند. ستاره‌های اینستاگرم در این رویداد شامل ستاره‌های مشهور فرانسوی نینجا، سوزی شو (۱۱۵،۰۰۰ پیرو)، کتی آستین (۱۳۳،۰۰۰ پیرو)، بریسه کاویر (۲۸۶،۰۰۰ پیرو)، لورن گودوین (۵۵۰،۰۰۰ پیرو)، لورن ریفیمیکا (۴٫۲ میلیون پیرو) و لئون پانز (۲۵ میلیون طرفدار) می‌شد. این شرکت همچنین امروز اعلام کرد اینستاگرام اکنون دارای ۱ میلیارد کاربر دارد.

پانز اعلام کرد که او یک برنامه ی جدید آشپزی  در IGTV اجرا خواهد کرد، او یکی از تعداد سازندگان محبوبی است که انتظار می‌رود سری ویدئوهایی را برای این پلتفرم عرضه کند. این فرد گفت که اینستاگرام به او یا هیچ سازنده دیگری برای ساخت ویدئو پولی پرداخت نخواهد کرد. پانز گفت که وی همچنان یک ویدیوی هفتگی در یوتیوب  منتشر می‌کند. او بعد از این رویداد به خبرنگاران گفت:

شما هرگز نمی‌دانید که چه کارهای می‌شود انجام داد.

حرکت اینستاگرام به سمت ویدئو در همان زمان شروع شد که شرکت مادرش، فیسبوک، دست به تلاش‌های مشابهی زد. این شرکت دیروز بعنوان بخشی از تلاش برای احیای پلتفرم ویدئوی زنده، از ویژگی جدید نمایش گیم رونمایی کرد. همچنین فیسبوک بر روی برنامه خبری جدیدی به نام Watch برای سربرگ ویدئویی خودش سرملایه گذاری کرده است.

گرایش اینستاگرام به فیلم‌های طولانی تر نیز به نوبه خود یک ضربه ی دیگر به اسنپچت است که تلاش‌های مشابهی را برای تبدیل سربرگ Discover به مقصدی برای بازدیدکنندگان جوان تر، انجام داده است. هیچ کدام از اینها یک موفقیت جنجالی نیستند، اما حداقل برخی ناشران به اندازه کافی تشویق شده‌اند تا معاملاتشان را تمدید کنند. یکی از این دلایل: به دلیل صرف زمان بیشتر بر روی گوشی‌ها، دسترسی به جمعیت‌های جوان‌تر در تلویزیون و رادیو سخت‌تر است.

هدف نهایی هر دو پلتفرم، ضربه مستقیم به یوتیوب است، مقصد پیش فرض برای اکثر افرادی که در حال جستجو برای ویدئو‌ها هستند. یوتیوب از مزیت داشتن تعداد زیادی از سازندگان ، یک برنامه عمدتا کاربردی برای درآمدزایی سازندگان و هدایت مخاطبان به ویدئو‌هایی که احتمالا از آن لذت می‌برند توسط الگوریتم‌های پیچیده ، بهره می‌برد. (آنها همچنین گرایش بدی دارند که مردم را به سوی محتوای افراطی سوق دهند.)

یوتیوب همچنین از وضعیت خود به عنوان یک مقصد واقعی برای ویدیو بهره می‌برد و نه به عنوان یک سربرگ در یک برنامه که مردم به سرعت از آن استفاده می‌کنند تا به دوستان خود برسند. فیسبوک، اینستاگرام و اسنپچت همه به دنبال روش‌هایی هستند تا مردم را به کم کردن سرعت پیمایش محتوا وادار کنند. در اسنپچت، این ابتکار عمل به عنوان‌های حساس منجر شد.

اینستاگرام با ایجاد یک برنامه جدید که به طور خاص یک مقصد برای ویدیو است، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. سیستروم گفت:

وقتی ویدیوهای طولانی را تماشا می‌کنید، به یک بستر متفاوت نیاز دارید. ما واقعا می‌خواستیم این دو را جدا کنیم تا شما بتوانید ماجراجویی خودتان را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید