پتنت‌هایی از گوشی گلکسی آتی سامسونگ منتشر شد - تکفارس 
پتنت‌هایی از گوشی گلکسی آتی سامسونگ منتشر شد - تکفارس 

پتنت‌هایی از گوشی گلکسی آتی سامسونگ منتشر شد

سید محمد معلمی
۱ تیر ۱۳۹۷ - 20:30
پتنت‌هایی از گوشی گلکسی آتی سامسونگ منتشر شد - تکفارس 

در عصری که اکثر گوشیها باریک و با صفحه نمایش بزرگ هستند، دیگر دستگاهی با چنین ویژگیهایی اصلی جذابیتی برای آینده نخواهد داشت به همین دلیل سامسونگ سعی کرده تا نوآوری در محصول آتی (احتمالاً گلکسی) خود داشته باشد. بر این اساس این کمپانی کره‌ای می‌خواهد دو صفحه نمایش در دستگاه بعدی خود قرار دهد؛ یک صفحه نمایش بزرگ در جلو و یک صفحه نمایش کوچکتر در عقب.

البته وجود دو صفحه نمایش در یک گوشی نیز ایده چندان جدیدی نیست زیرا در گوشیهای ال‌جی وی ۲۰ و میزو پرو ۷ این قابلیت وجود داشت.

هرچند وجود صفحه نمایش دوم در دو گوشی نامبرده، زیاد موفقیت‌آمیز نبود زیرا بسیاری از افراد کارایی آن را نمی‌دانستند. اما ممکن است صفحه نمایشی که سامسونگ در نظر دارد در گلکسی آتی قرار دهد، کارایی‌های زیادی داشته باشد.

باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که پتنت‌ها را نمی‌توان ویژگی‌های قطعی در مورد یک محصول بدانیم زیرا امکان دارد آن قابلیت در محصول یک کمپانی وجود نداشته باشد بنابراین می‌توان پتنت‌ها را یک نوع چارچوب به عنوان پیشرفت آتی در تکنولوژی بدانیم. با ذکر این نکته، برخی از پتنت‌های منتشر شده از گلکسی آتی سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

با اولین نگاه، نختسین ویژگی که به نظر می‌رسد در گلکسی آتی چشم ما را به خود خیره کند، صفحه نمایش پشت گوشی است. به نظر شما این اسکرین چه کاربردی دارد؟

ممکن است این اسکرین برای کسانی که گوشی خود را از جلو به زمین می‌گذارند مفید باشد. همچنین برای مشاهده ویدیوهای ۳۶۰ نیز کاربرد خواهد داشت. به علاوه، اگر از این صفحه نمایش به عنوان اسکرین دوم استفاده شود، طبیعتاً باید رزولوشن آن کمتر باشد بنابراین احتمالاً همیشه روشن باشد در حالی که انرژی کمتری از باتری مصرف می‌کند.

کارایی‌هایی که می‌توان برای این صفحه نمایش در نظر گرفت، بسیار زیاد است ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است که آیا امکان بکارگیری تمام آنها در یک اسکرین قرار گرفته در پشت گوشی فراهم می‌شود یا خیر؟

پتنت‌هایی از گوشی گلکسی آتی سامسونگ منتشر شد - تکفارس 

شما کافی است که به ماژول دوربین عقبی که سامسونگ استفاده کرده توجه نمایید. حتی با وجود کوچکتر شدن این دوربین‌ها (که البته بعید است زیرا کمپانی‌ها به دنبال راهی هستند تا دوربین محصولات خود را برای افزایش کیفیت، بزرگتر کنند)، باز هم نمی‌توان صفحه نمایش دوم را در پشت گوشی مشاهده کرد.

با تمام این توضیحات و بعضاً شاید انتقادات، اگر صفحه نمایش دومی در پشت گوشی آتی سامسونگ وجود داشته باشد و یک اسکنر اثر انگشت نیز در آن کار گذاشته شود، محصول کمپانی کره‌ای بسیار جذاب خواهد بود.

دیگر نکته جالب در مورد این پتنت، نبود جک هدفون در گوشی است.

در انتها باز هم تکرار می‌کنیم که اینها تنها پتنت هستند و هیچ لزومی ندارد که این قابلیت‌ها و ویژگیها را در محصول آتی سامسونگ ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.