خدمتی دیگر از فیسبوک به کاربران - تکفارس 
خدمتی دیگر از فیسبوک به کاربران - تکفارس 

خدمتی دیگر از فیسبوک به کاربران

سید محمد معلمی
۲ تیر ۱۳۹۷ - 13:10
خدمتی دیگر از فیسبوک به کاربران - تکفارس 

فیسبوک در حال طراحی ویژگی جدیدی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد زمانی که در این شبکه اجتماعی گذرانده‌اند را مدیریت نمایند.

جین مانچان وانگ، یکی از اعضای توسعه دهنده اپلیکیشن فیسبوک نوعی کد جدید که تابحال روی آن کار نشده بود را در اپلیکیشن اندروید پیدا کرد که Your Time On Facebook نام داشت که به وسیله این قابلیت کاربران می‌توانند ببینند چه مقدار زمان را در این شبکه اجتماعی صرف کرده‌اند. در واقع این قابلیت مدت زمانی که طی یک هفته پیش و ۲۴ ساعت گذشته در فیسبوک فعال بوده‌اند را نشان می‌دهد.

طی توییتی، این وانگ نوشت: فیسبوک در حال کار کردن بر روی قابلیت Your Time On Facebook می‌باشد که مدت زمان سپری شده در نرم‌افزار فیسبوک را به کاربران نمایش می‌دهد. ضمن اینکه اینستاگرام نیز در حال کار کردن بر روی ویژگی مشابهی است.

فیسبوک نیز تأیید کرد که روی چنین ویژگی در حال فعالیت است.

یکی از سخنگویان این کمپانی می‌گوید: هدف ما همیشه این بوده است که مطمئن شویم زمانی که اعضای فیسبوک در این شبکه اجتماعی سپری کرده‌اند، فرصت خوب و مناسبی بوده است. البته هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت در نرم‌افزار اندروید یا هر پلتفرم دیگری مشخص نیست.

با انجام این کار، فیسبوک به آخرین کمپانی تبدیل می‌شود که قصد دارد چنین ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در ماه می، گوگل طی کنفرانس I/O خود اعلام کرد که می‌خواهد قابلیت مدیریت زمان را به اندروید و یوتیوب اضافه کند.

یک ماه بعد نیز، اپل قابلیت مشابهی را برای iOS عرضه کرد تا کاربران زمان تماشای صفحه نمایش گوشی خود را مدیریت نمایند.

البته چنین امکاناتی تأثیر زیادی بر کاهش استفاده بیش از حد از گوشی و تبلت نخواهد داشت و سبب می‌شود تا برخی از افراد نسبت به آنها اعتراض کنند.

تنها یک راه برای کاهش استفاده از گوشی و تبلت توسط افراد وجود دارد و آن هم تا کنون توسط فیسبوک اجرایی شده است. این شرکت تبلیغات را بیشتر نمایش داد و همین اتفاق سبب شد تا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، کاربران زمان کمتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانند. البته این کار باعث افزایش درآمد این شبکه اجتماعی نیز شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.