برنامه‎ی QuickLook ویژگی مفید سیستم‎عامل مک را به ویندوز می‎آورد - تکفارس 
برنامه‎ی QuickLook ویژگی مفید سیستم‎عامل مک را به ویندوز می‎آورد - تکفارس 

برنامه‎ی QuickLook ویژگی مفید سیستم‎عامل مک را به ویندوز می‎آورد

پوریا اسدی
۲ تیر ۱۳۹۷ - 18:15
برنامه‎ی QuickLook ویژگی مفید سیستم‎عامل مک را به ویندوز می‎آورد - تکفارس 

اگر شما یک کاربر مک هستید، احتمالا به زدن دکمه ی space  برای دیدن پیش نمایش سریع یک فایل عادت دارید. این یک ویژگی مفید است که مایکروسافت تا به حال در ویندوز ۱۰ آن را ارائه نکرده است، اما در حال حاضر بهترین راه برای به دست آوردن این ویژگی macOS در یک کامپیوتر یک برنامه جدید در فروشگاه مایکروسافت با نام QuickLook  است. دقیقا همان چیزی است که نامش آن را نشان می‌دهد، به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری از فایل‌ها را از داخل مرورگر فایل به صورت پیش نمایش ببینید.

این کار درست مانند ویژگی MacOS Quick Look عمل می‌کند و شما می‌توانید دکمه ی اینتر را برای نمایش برنامه‌های پیش فرض یا باز کردن سایر برنامه‌ها انتخاب کنید. متاسفانه گزینه‌های زیادی برای سفارشی کردن برنامه وجود ندارد، اما همچنین Ctrl  وچرخ ماوس برای بزرگنمایی در اسناد و فایل‌های PDF را پشتیبانی می‌شود و شما همیشه می‌توانید پیش نمایش را با ضربه زدن به  دکمه‌ی فاصله و یا حرکت به سند بعدی با ضربه زدن به بالا / پایین انجام دهید. پیش نمایش بسیاری از فایل‌ها خوب کار می‌کند، اما فایل‌های گیف ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا بارگیری شوند.

Seer، برنامه ای که برای ویندوز نیز در دسترس است، بسیار شبیه به QuickLook است، اما من شخصا ویژگی‌ها و رابط کاربر QuickLook  و این واقعیت که این برنامه به طور مرتب از طریق فروشگاه مایکروسافت به روز می‌شود، را ترجیح می‌دهم. شما می‌توانید QuickLook را به صورت رایگان از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید